Урок української мови 2 клас
Тема. Узагальнення, закріплення і застосування знань з теми «Дієслово».
Мета. Повторити, закріпити і узагальнити знання учнів про дієслово, вдосконалювати навички знаходження дієслів у реченнях, визначати пряме і переносне значення, число дієслів, добирати синоніми та антоніми, доповнювати текст дієсловами; підвищувати культуру усного і писемного мовлення.
Тип уроку: урок-квест.
Учні класу розподіляються на 8 груп. Кожна група отримує лист для внесення відповідей і маршрутний лист. На виконання кожного завдання 3 хвилини.
1 станція «Дієслово»
Оберіть правильну відповідь і запишіть в таблицю.
1.Дієслово називає …
а) дію предмета; б) предмет; в) ознаку предмета.
2.Дієслово відповідає на питання:
а) хто? що?; б)який?яка?яке?які?; в)що робить?що роблять?
3.Дієслово пов’язане з …
а)прикметником; б)дієсловом; в)іменником.
2 станція «Дієслова-синоніми»
Випиши в таблицю близькі за значенням дієслова.
Тваринам взимку дуже важко. По лісу бродить сірий вовк. Він блукає між сосен і дубів. Хижак вештається лісовими стежками у пошуках їжі.
Вовк (що робить?) …, …, … .
3 станція «Дієслова-антоніми»
Добери протилежні за значенням дієслова і запиши.
Згода дім будує, а незгода … .
Ластівка день починає, а соловей … .
Сміливий там знайде, де боягуз … .
4 станція «Утвори дієслова»
Від іменників утвори дієслова.
Сміх - …, радість - …, розваги - …, біг - … .
5 станція «Число дієслів»
Запиши в таблицю дієслова визначивши в однині вони або у множині.
Світяться, гуляє, відпочиває, падають.
6 станція «Багатозначні дієслова»
Поясни значення словосполучень.
Море хвилюється - …, мати хвилюється - …,
ударив грім - …, ударив кулаком - … .
Слова для довідки: веселиться, переживає, б'ється, гримить, штормить, світить,
7 станція «Пряме і переносне значення дієслів»
Визначте значення дієслів і запишіть номер речення.
1.У кришталевій воді сонце купається.
2.Кришталева люстра прикрашає музей.
3.Кришталевою росою земля вмивається.
4.Кришталева ваза прославила майстра.
8 станція «Дієслова в мовленні»
Відновіть текст, добираючи влучні дієслова.
Сонечко … на землю свої промінці. Почав … сніг. Веселі струмочки … . На дахах будинків … бурульки. Діти … на воду паперові човники. Скоро … весна.
Картка для відповідей
Команда ____________________________________________________________
1 станція «Дієслово» |
|||||
1. |
2. |
3. |
|||
2 станція «Дієслова-синоніми» Вовк (що робить?) |
|||||
|
|
|
|||
3 станція «Дієслова-антоніми» |
|||||
|
|
|
|||
4 станція «Утвори дієслова» |
|||||
|
|
|
|
||
5 станція «Число дієслів» |
|||||
Однина |
|
|
|||
Множина |
|
|
|||
6 станція «Багатозначні дієслова» |
|||||
Хвилюється |
|
|
|||
Ударив |
|
|
|||
7 станція «Пряме і переносне значення дієслів» |
|||||
Пряме значення |
|
|
|||
Переносне значення |
|
|
|||
8 станція «Дієслова в мовленні» |
|||||
Сонечко ………………. на землю свої промінці. Почав ………………. сніг. Веселі струмочки ………… . На дахах будинків ……………. бурульки. Діти ……………………… на воду паперові човники. Скоро ……………………. весна. |
|||||