Урок-КВК Тема. Квадратні рівняння.

Про матеріал
Нестандартний урок – це передусім творчість, самобутність і навіть мистецтво вчителя. Такий урок може максимально стимулювати пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу учнів, їх інтерес до навчання.
Перегляд файлу

УРОК-ГРА

 Виникнення інтересу до математики в учнів значною мірою залежить від методики її викладання, від того, наскільки вміло буде побудована навчальна робота. Потрібно турбуватися про те, щоб на уроці кожний учень працював активно, захоплено, і використовувати це як відправну точку для виникнення та розвитку допитливості, глибокого пізнавального інтересу. Це особливо важливо робити у підлітковому віці, коли ще тільки формується, а іноді тільки зароджується постійні інтереси та нахили до певного предмета. Саме в цей період учителю треба розкрити притаманні сторони математики.

 Важливу роль тут відводиться дидактичним іграм на традиційних уроках математики та урокам-іграм. Сучасна дидактика справедливо вбачає в них можливості ефективної організації взаємодії вчителя і учнів, продуктивної форми їх спілкування з елементами змагання, розкутості, інтересу.

 Гра – це творчість, гра – це праця. У процесі гри у дітей формується звичка зосереджуватися, мислити самостійно, розвивається увага, уява, прагнення до знань. Захопившись, учні не замічають, що вчаться: пізнають, запам’ятовують нове, орієнтуються в незвичайних ситуаціях, фантазують. Ігри допомагають виховувати в учнів дисциплінованість, доброзичливість, почуття відповідальності та інші хороші якості.

Ідея змагання закладена в багатьох іграх, які ми із задоволенням дивимось по телебаченню. Це і «КВК», «Брейн-ринг», «Щасливий випадок», «Що? Де? Коли?» і інші. Саме форму організації цих ігор найчастіше використовують учителі при проведенні уроків-ігор з математики. Най традиційними і цікавим для учнів є також урок-казка, урок-вікторина, урок-подорож та інші.

 

Урок-КВК

 Готуючись до уроку-КВК учні обирають двох капітанів команд, а вони почергово набирають команду. Команди придумують свою назву, девіз, готують емблему, коротке представлення і виконують домашнє завдання. Перед уроком учні кожної команди сідають за окремий ряд.

 

Тема. Квадратні рівняння. 

Мета. Через гру формувати в учнів уміння і навички розв’язувати квадратні рівняння; розвивати логічне мислення; виховувати доброзичливість та відповідальність за результати своєї роботи.

Обладнання. Картки із завданнями, таблиця результатів конкурсів.

 

№ з/п

Назва конкурсу

Кількість балів

 І команди

Кількість балів ІІ команди

1.

Домашнє завдання

 

 

2.

Допуск

 

 

3.

Розминка

 

 

4.

Естафета рівнянь

 

 

5.

Математична пісня

 

 

6.

Конкурс капітанів

 

 

7.

Конкурс художників

 

 

 

Загальна кількість балів

 

 

 

Хід уроку.

І.Організаційна частина.

 Продзвенів уже дзвінок,

 Всі прийшли ви на урок.

 Математика тепер у нас,

Позмагається весь клас.

 

 Сьогодні ж виявим знання

 У грі чудовій – КВК.

 І перемога тих чекає,

 Хто знань побільше має.

 

 ІІ. Основна частина.

 

  1. Домашнє завдання.

      Виставляється кількість балів за домашнє завдання, слід урахувати:

  • математична газета;
  • емблема команди;
  • привітання суперникам;

    -    гасло команди

  1. Допуск.

    Розгадати кросворд «Квадратні рівняння». Хто швидше розв’яже, той має найбільшу кількість балів.

vs2

 

  1. Розминка.

Дибав до Києва сивий дідусь.

І зустрів він 12 бабусь,

 По кошику кожна несла,

В кожному кошику кішка була.

12 у кожної з них кошенят,

Ще по четверо держать в зубах мишенят.

І сивий дідусь наш замислився тут:

Скільки кошенят і скільки мишенят

До Києва наші бабусі несуть?

(Ніскільки, бо усі йшли назустріч, а до Києва йшов

 він).

1 команда

1.  Чи є число -1 коренем рівняння –х2+2х-2=0?

2.  При якому значенні k рівняння 16х2+ kх+9=0 має лише один корінь?

3.  Скласти зведення квадратне рівняння за його коренями х1=3, х2= -1

2 команда

1.  Чи є число -2 коренем рівняння х2+3х+2=0?

2.  При якому значенні k рівняння 25х2- kх+1=0 має лише один корінь?

3.  Скласти зведення квадратне рівняння за його коренями х1=1, х2= -3.

 

  1. «Естафета рівнянь»

      На дошці записано для кожної команди записано стільки рівнянь, скільки є учнів.

1 команда                                    2 команда

 а) х2-11х+30=0;                       а) х2-х-90=0;

 б) 3х2-5х+4=0;                         б) 5х2+4х+7=0;

 в) х2-7х+12=0;                         в)х2+2х-35=0;

 г) х2=4х+5;                               г)х2-8=4-4х;

 д) (х+4)2=3х+40;                      д) (2х-3)2=11-19;

 е)  2-2 = х(10х-9).                 е) х2-1 =11(х+1).

         3                                              2  

 

  1. Математична пісня.

       Представники команд по черзі співають куплети пісень, де зустрічаються числа і числівники.

  1. Конкурс капітанів.

      До дошки одночасно виходять обидва капітани і розвязують відповідні завдання.

1 команда

Один із коренів рівняння х2-5х+с=0 дорівнює 3. Знайдіть другий корінь і вільний член с. 

2 команда

Один із коренів рівняння х2+bх-9=0 дорівнює 9. Знайдіть другий корінь і коефіцієнт b. 

     Члени команд розвязують завдання своїх капітанів самостійно в зошитах. Якщо капітан не може справитися зі своїм завданням, то просить допомоги у команди. За допомогу знімається половина балів цього конкурсу.

 7. Конкурс художників.

      Двоє учасників від кожної команди виконують такі завдання:

  • одночасно пишуть лівою рукою 9, а правою – 6;
  • обома руками пишуть 8;
  • не відриваючи крейду від  дошки, повинні намалювати лебедя або гусака.

 

 ІІІ. Підсумок уроку.

 Цей урок міцніше нас здружив

 З цікавою і дивною наукою,

 Щоб вогник знань у класі жив –

 Він буде запорукою.

 

 Мов естафету, вогник знань

 З рук в руки передайте,

 Побільше різних запитань

 Дорослим задавайте.

 

    Гра закінчена. Учитель підводить підсумки, оголошує команду переможця, «нагороджує» найактивніших учасників КВК оцінками, дає домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
31 березня 2019
Переглядів
1083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку