Урок-КВК української мови 11 клас «Мистецтво та міфологізми»

Про матеріал
розширити знання про види мистецтв, розвивати художньо-мистецький потенціал учнів, навички спілкування, виховувати інтерес до культури, духовних і моральних цінностей людства.
Перегляд файлу

 

Урок-КВК української мови 11 клас

«Мистецтво та міфологізми»

учителя української мови та літератури

Гаєвської Світлани Анатоліївни

       Мета: розширити знання  про види мистецтв, розвивати художньо-мистецький потенціал учнів, навички спілкування, виховувати інтерес до культури, духовних і моральних цінностей людства.

Обладнання: репродукції картин, виставка книг, відеоряд пам’ятників культури, фрагмент кінофільму «Троя» Вольфганга Петерсона, схеми-карти із завданнями.              

                              Перебіг КВК

Ведучий. Уже протягом 500 років, починаючи з епохи Відродження, європейці називають історію Давньої Греції «золотим століттям людства».

Час безжальний щодо творів мистецтва, чимало їх знищено, але в історії світової цивілізації існувала країна, твори якої у чималій кількості збереглися до наших днів. Це Давня Греція. У ці далекі часи в суспільстві, де одні люди були вільними, а інші – рабами, зароджувалася наука, театр, архітектура, живопис, художня література.

 Стародавні греки, звичайно, і не здогадувались, що їм судилося стати родоначальниками демократії та мистецтв. Вони просто обживали свій невеликий кут Середземномор'я.

І. «Розминка»

  1.                   Де розташована Греція? (Показати на карті).
  2.                   Яку назву мала Греція у давнину?
  3.                   Що називається міфом?
  4.                   Кого з богів вважали покровителем мистецтв.
  5.                   З яким музичним інструментом його зображували?
  6.                   До якої групи належить цей інструмент?

 

  1.                   Яка споруда допомогла грекам захопити Трою?
  2.                   Статую якої богині знайшли на острові Мілос?

ІІ. «Парад  міфологізмів»

Зіставте значення з міфологічними фразеологізмами.

                   1 команда «Ніка»

Слабке, вразливе місце

Танталові муки

Даремна, марна праця

Авгієві стайні

Шлях порятунку

Сізіфова праця

Важкі випробування

Дамоклів меч

Невідворотна загроза

Олімпійський спокій

Засмічене, захаращене приміщення

Ахіллесова п'ята

Безтурботність, байдужість

Нитка Аріадни

                                     2 команда «Олімп»

Скринька Пандори

Величезні зусилля

Титанічні зусилля

Символ прогресу

Панічний страх

Предмет суперечки

Троянський кінь

Повернутися з перемогою або загинути

Яблуко розбрату

Несамовитий жах

Вогонь Прометея

Обман, підступний план

«з щитом або на щиті»

Джерело бід і нещасть

 

ІІІ. «Калейдоскоп мистецтв»

Назвіть твори мистецтва Давньої Греції, зображені на слайдах.

  1.                   Парфенон.
  2.                   Ніка Самофракійська.

 

 

  1.                   Амфора.
  2.                   Колос Родоський.
  3.                   Зевс Олімпійський.
  4.                   Скульптура «Дискобол» Мирона.
  5.                   Олександрійський маяк.
  6.                   Афродіта.
  7.                   Храм Артеміди.

ІV. «Заморочки з бочки»

  •  Яку статую зруйнував Ахіллес? (Статую Геракла).

І зала «Стріли Амура». Заочна екскурсія.

Зупинки в залах музею, де зібрані предмети, які колись належали древнєгрецьким богам і героям, табличок на експонатах поки що немає.

Завдання. Зіставити ім'я бога (героя) та характерний для нього предмет (явище). (Чия команда швидше і правильно).

Аполлон

Блискавки і громи

Гефест

Зброя і спис

Зевс

Вінок і ліра

Арес

Молот і ковадло

Посейдон

колісниця

Аїд

тризуб

Гермес

кубок

Пан

Крилаті сандалії

Діоніс

Роги та копита

Дедал

камінь

Сізіф

крила

Ерот

Дзеркальний щит

Персей

Лук і стріли

Арахна

Ткацький верстат

 

 

 

 ІІ зала «Міфи та герої»

Завдання: зіставити ім'я героя та риси і якості, які він втілює.

Цербер

Самозакохана людина

Фурія

Ілюзорна мрія

Нарцис

Лютий, безжальний вартовий

Химера

Безсердечна жінка

Сізіф

Прагнення пізнати невідоме

Кипарис

Даремна праця

Ікар

Печаль, скорбота

Пігмаліон

Чудовий музикант

Орфей

Людина, закохана у своє творіння

Тантал

Вічні муки

Геракл

Самопожертва в ім'я прогресу

Прометей

Нелюдська сила і сміливість

Пандора

Кам’яний погляд

Горгона

цікавість

 

ІІІ зала. «Втілені боги».

Завдання. Зіставити ім'я бога і те заняття чи явище, яке він символізує.

Афродіта

Справедливість і право

Афіна

мистецтво

Аполлон

Війна, мудрість

Феміда

Любов і краса

Посейдон

Подорож, торгівля

Гермес

море

Артеміда

Царство тіней

Аїд

полювання

Гера

Родючість, землеробство

Арес

Ревнощі, узи шлюбу

Деметра

Ідеал хороброго воїна

Зевс

перемога

Ніка

Могутність, влада

Гефест

ремесла

 

VІ. «Скринька Пандори» («Чорний ящик»).

  •  Що вам відомо про скриню Пандори?

Запитання підвищеної складності.

  1.                   Вона захищала від усіх бід місто на узбережжі Егейського моря, виростила зі спису оливу і подарувала її жителям Аттики, змагалася з Посейдоном за владу?  (Афіна).
  2.                   Цей предмет прагнуть не тримати на серці, іноді кидають у чужий город. Його носять як прикрасу. Якщо його багато, настає час його розкидати, а потім збирати. Хто без гріха, той перший кидає у грішника. Назвіть цей предмет і міфологічного героя, доля якого нерозривно зв’язана з ним.  (Камінь, Сізіф).
  3.                   Тут зберігалася казна Афінської держави, поки турки не надумали перетворити його на пороховий склад. Під час обстрілу міста у 1687 році порох вибухнув, дуже покалічивши цю споруду. Що зруйнували турки?   (Парфенон).
  4.                   Його можна скуштувати з користю і навіть отримати вічну молодість, а можна заснути, доки чари не минуть. Через нього можуть посваритися народи, а хтось – вчинити подвиг. Назвіть, що у скрині?   (Яблуко).
  5.                   Вона може вказати правильний шлях, а іноді вється, доки не настане кінець. Може стати порятунком, а може урватися у будь-який момент. Але вона завжди – надія, те, що лежить на дні скрині Пандори.  (Нитка Аріадни – клубок ниток)

 

 

VІІ. «Що в імені тобі моєму»

Команди мусять розтлумачити по 2 (на вибір)  імені грецького походження.

Артем, Микита, Дмитро   (Артеміда, звитяжний, Деметра).

Антон, Галина, Олексій (супротивник, тиха, захисник).

VІІІ. Домашні заготовки.

І команда. Інсценізація міфу про Арахну.

ІІ команда. Розповідь «Сучасні греки Приазов'я».

ІХ. Підбиття підсумків змагання.

Ведучий. Сьогодні ми переконалися, що міфи Давньої Греції залишили відчутний слід у світовій культурі. Їх можна розглядати як історичне джерело, вони стали основою для розвитку мистецтва, надихнули майстрів на створення безсмертних шедеврів.

Перегляд кінофільму «Троя».

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку