Урок-лабораторія мислення Тема. Односкладні речення

Про матеріал
Тема. Односкладні речення Мета: закріпити знання про односкладні речення, їх типи й особливості; формувати вміння використовувати такі речення у власному мовленні; розвивати мислення, увагу учнів; виховувати вміння любити й цінувати рідне слово, сприяти творчому й естетичному розвитку учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок-лабораторія мислення Настащук А. В. *

Номер слайду 2

Лабораторія (від лат., працюю) – це установа або її відділ, що проводить експериментальну науково-дослідну та навчальну роботу. Настащук А.В. *

Номер слайду 3

Тема. Односкладні речення Мета: закріпити знання про односкладні речення, їх типи й особливості; формувати вміння використовувати такі речення у власному мовленні; розвивати мислення, увагу учнів; виховувати вміння любити й цінувати рідне слово, сприяти творчому й естетичному розвитку учнів. . *

Номер слайду 4

Що потрібно знати: види односкладних речень; способи вираження головних членів речення односкладних речень. виділяти односкладні речення з-поміж інших видів; оцінювати роль односкладних речень у текстах різних стилів; конструювати односкладні речення та правильно використовувати їх у власному висловлюванні. Що потрібно вміти: . *

Номер слайду 5

Речення – це зоряний разок Слів-намистин, що світяться алмазно, Висяюють опукло і виразно. Найкращі нам разки найкращих слів Низати в речення сам Бог велів. *

Номер слайду 6

Лінгвістичний двобій Яке речення називається односкладним? Чим відрізняється односкладне реченні від двоскладного? На які групи поділяються односкладні речення? Назвати види речень з головним членом – присудком. Як називається речення з одним головним членом – підметом? . *

Номер слайду 7

Види односкладних речень: . *

Номер слайду 8

Грайлива лабораторія Гра “Так” чи “Ні” . *

Номер слайду 9

Лабораторія розподільна Люблю красу своєї мови, звучання слів і запах слів. Мовну поведінку народу поєднують з його загальною культурою. Знай ціну і дружбі, й ворожнечі. У школі готуються до випускних іспитів. Сядемо рядочком і почнем розмову тиху, сумовиту і про все на світі. У засобах масової інформації висвітлюють найважливіші події в країні та за її межами. Завдання: 1 варіант – виписати означено-особові речення. 2 варіант – виписати неозначено-особові речення. . *

Номер слайду 10

Лабораторія “Дослідження-реконструкція” Перетворити подані двоскладні речення на односкладні і визначити їх вид. У двері хтось подзвонив. - Глядачі проводжали акторів оваціями. - Всі охоче спілкуються з людьми доброзичливими і порядними. - У двері подзвонили. Акторів проводжали оваціями. Охоче спілкуються з людьми доброзичливими і порядними. *

Номер слайду 11

Лабораторія “Речення-мандрівники” Спостережливе око, допитливий розум, влучне слово. Вчителя і дерево Не гордись званням Добре говорить Гірко поробиш Не плюй у криницю Зробиш діло За двома зайцями побіжиш а зле творить гулятимеш сміло впізнають з плодів бо схочеш водиці жодного не впіймаєш а гордись знанням солодко з'їси . *

Номер слайду 12

Замкнута лабораторія У синтаксис, як до дверей, Є ключики малі Їх легко кожний підбере Якщо йому не лінь Безособове слово; Особове дієслово в безособовому значенні; Дієслівна форма на -но, -то; Інфінітив; Прислівники разом з дієсловом, або без них; Неозначена форма дієслова з часткою не; Дієслово бути із заперечною часткою. 1 5 1 1 5 5 5 5 . *

Номер слайду 13

Слово лінгвіста-дослідника Етюд (з фр. вправа, вивчення) – невеликий за обсягом переважно безсюжетний твір настроєвого характеру, в якому автор подає конкретну картину, фіксує момент, вихоплений з життя, відтворює внутрішній стан людини. . *

Номер слайду 14

Будень Прокинувся… Потягнувся… Встав… Проспав!!! Бігаєш, панікуєш, одягаєшся, снідаєш… Виходити – накричали. Посварився. Розлючений, вибігаєш. Біжиш, не встигаєш. Обляпали. Розгубився. Накричав. Убив би. Прийшов. Запізнився. Покарано. Сидиш, похнюплений. Почав писати – не виходить. Набридло! Утекти б… Не насмілився – терпи. *

Номер слайду 15

Лабораторія “Дослідження-моделювання” Безмежний прекрасний степ. Безмежний степ прекрасний. *

Номер слайду 16

Спотиканочка На згадку дай відгадку. Рукавом махнув – дерева нагнув. Мене частенько просять, ждуть, а тільки покажусь – ховатися почнуть. По якій дорозі півроку ходять, півроку їздять. Біла скатертина ввесь світ накрила. Вітер Дощ По річці Сніг *

Номер слайду 17

Лабораторія творча Побудувати пари простих речень, в одному з яких подані слова були б головним членом односкладного речення, а у другому – головним або другорядним членом двоскладного речення: жити; світає; зима; тихо; ходити; читають; люблю; не забудемо. *

Номер слайду 18

Лабораторія “Підсумково-рефлексійна” дізнався… повторив… навчився… зробив успіхи… труднощі я відчув… я не вмів, а тепер умію… мене захопило… творити на уроці… мислити на уроці… Анкета “Мікрофон” На уроці я: . *

Номер слайду 19

Домашнє завдання: написати листа до Святого Миколая, використовуючи односкладні речення. . *

ppt
Додано
27 лютого
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку