Модуль легка атлетика 6 клас (2 – й рік вивчення).
Учитель Н. В. Роговенко
Завдання на блок уроків: 1. Ознайомити учнів з історією розвитку легкої атлетики в Україні; із руховими якостями, які розвиваються засобами легкої атлетики; зі шкідливими звичками та їх впливом на здоров’я людини; із особливостями
фізичного розвитку і функціонального стану організму в підлітковому віці.
2. Навчати правил безпеки життєдіяльності під час занять легкою атлетикою.
3. Повторити низький старт та стартовий розбіг; фінішування; спеціальні бігові вправи; спеціальні та підготовчі вправи стрибуна, метальника.
4.Закріпити техніку виконання стрибка у довжину з місця; техніку бігу на короткі та довгі дистанції.
5. Удосконалювати техніку виконання стрибків у довжину з розбігу.
6. Удосконалювати техніку виконання метання малого м’яча на дальність, в горизонтальну та вертикальну ціль.
7. Виконати контрольний норматив стрибок у довжину з місця.
8. Сприяти розвитку швидкості, витривалості, спритності засобами рухливих ігор та естафет.
9. Сприяти вихованню морально - вольових якостей, дисциплінованості.
Місце проведення: спортивний майданчик школи.
Обладнання: свисток, секундомір, рулетка, прапорці, стрибкова яма, м’ячики для метання, метромір, граблі, лопата.
№ |
Зміст уроків |
Організаційно – методичні вказівки |
Тривалість у хвилинах, № уроків |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
І. |
Підготовча частина (15 – 16 хвилин) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Шикування. Привітання. Рапорт чергового. Перевірка готовності учнів до уроку. |
Фронтальний метод.
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2. |
Повідомлення завдань уроку. |
Фронтальний метод. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
3. |
Теоретичні відомості: - історія розвитку легкої атлетики в Україні; - рухові якості, які розвиваються засобами легкої атлетики; - шкідливі звички та їх впливом на здоров’я людини; - особливості фізичного розвитку і функціонального стану організму в підлітковому віці. - правила БЖД на уроках легкої атлетики. |
Цікава інформація вчителя та доповнення учнів. Використовувати кольорові вкладки. |
1 |
3
1 |
3
1 |
3
1 |
3
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Підрахунок ЧСС за 6с. |
Норма 80 - 100 уд. / хв.. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Стройові вправи на місці. |
Стежити за правильною поставою. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5. |
Різновиди ходьби та бігу. |
Дотримання дистанції та інтервалу. |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
6. |
Вправи для розвитку стрибучості. |
Поточний метод. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
7. |
Загальнорозвивальні вправи на місці та в русі. |
Для розминки всієї групи м’язів, та підготовка їх до роботи в основній частині. |
6 |
5 |
5 |
5 |
5 |
6 |
6 |
6 |
8. |
Вправи на відновлення дихання. |
Ходьба в повільному темпі глибокий вдих, видох. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Підрахунок ЧСС за 6с. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ. |
Основна частина (24 – 25 хвилин) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
- Низький старт та стартовий розбіг. - Фінішування. |
Стежити за правильною постановкою рук та ніг. |
|
6 |
3 |
|
|
|
|
|
10. |
Спеціальні бігові вправи: - біг з високим підніманням стегна; - стрибкоподібний біг з ноги на ногу; - біг із закиданням гомілки назад з почерговим торканням п’ятами сідниць; - біг спиною вперед; - біг за лідером;
|
На місці й у русі (тулуб прямий). Повне розгинання поштовхової ноги. Зберігати дистанцію. Дотримання інтервалу. Тулуб нахилено вперед.
Слідкувати за технікою виконання старту, про бігання по дистанції, фінішування. |
10 |
6 |
3 |
4 |
3 |
4 |
3 |
2 |
11. |
Біг 30 метрів. |
З високого старту. |
10 |
4 |
4 |
6 |
|
|
|
|
12. |
Біг 60 метрів. |
З низького старту. |
|
8 |
5 |
|
8 |
|
|
|
13. |
Біг на середні дистанції. Рівномірний біг до 1200 м. |
Дихати носом.
Темп повільний. Без урахування часу. |
|
|
|
|
|
6 |
8 |
|
14 |
Спеціальні та підготовчі вправи стрибуна: - стрибок з ноги на ногу з відштовхуванням уперед – угору; - стрибки на місці, відштовхуючись обома ногами та підтягуючи коліна до грудей; - стрибки з глибокого присіду і напівприсіду поштовхом двох ніг; - стрибок у довжину з місця поштовхом однієї ноги при активному махові іншою; - стрибки у довжину з місця поштовхом двох ніг. |
Намагатися поштовхові ногу тримати випрямлену.
Тулуб уперед не нахиляти.
Слідкувати за одночасним випрямленням ніг і тулуба Махову ногу поставити подалі назад з активним викиданням уперед.
Слідкувати за повним випрямленням тулуба і махом рук. |
5 |
|
4 |
10
4 |
3 |
|
6 |
3 |
15. |
Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги». |
Приземлятися на обидві ноги з активним викиданням їх уперед. |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
16. |
Спеціальні вправи метальника: - кидання набивного м’яча з положення стоячи; - метання м’яча на дальність з трьох кроків; - метання м’яча в горизонтальну та вертикальну ціль. Рухливі ігри та естафети. |
Клас поділено на групи.
Дотримання правил техніки безпеки.
В естафетах беруть участь учні основної та підготовчої групи, учні спеціальної групи допомагають у суддівстві та підготовці місць проведення естафет. |
|
|
5 |
|
|
15 |
8 |
5
5 |
17. |
Контрольний норматив : - стрибок у довжину з місця; |
Оцінити техніку виконання і результат перелічених елементів. |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
Підрахунок ЧСС за 6с |
Контроль фізичного навантаження. |
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ |
Заключна частина 5 хвилин |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
Шикування класу в одну шеренгу. |
За зростом біля лінії. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
19. |
Повільний біг, ходьба. |
Фронтальний метод. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
20. |
Вправи на розслаблення. |
Дихання глибоке, темп виконання повільний. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
21. |
Підведення підсумків уроку. |
Відмітити кращих учнів за добросовісну роботу на уроці. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Підрахунок ЧСС за 6с |
Звернути особливу увагу на дітей з підвищеним пульсом |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
Домашнє завдання
|
Виконувати бігові, стрибкові вправи на свіжому повітрі. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
Разом |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |