Урок "Баскетбол 6 клас"

Про матеріал
Автор: Роговенко Наталія Володимирівна. Розробка блоку уроків до модуля баскетбол 6 клас .
Перегляд файлу

 

Модуль баскетбол 6 клас (2 – й рік вивчення).

                                                                                         Учитель Н. В. Роговенко

Мета: Оволодіння учнями виконання стійки баскетболіста; способами пересування;

навичками ведення м’яча; навичками виконання кидків.

Завдання на блок уроків: 1. Ознайомити учнів з теоретико – методичними знаннями

з тем:

- основні правила гри та правила безпеки життєдіяльності під час занять баскетболом;

- історія розвитку баскетболу в Україні;

- поведінка під час змагань з баскетболу;

- раціональне харчування спортсменів;

- шкідливі звички та їх негативний вплив на досягнення у спорті.

2. Навчати кидків м’яча в кошик:

- однією рукою зверху з місця;

- двома руками від голови (дівчата) та в русі (з двох кроків) хлопці;

- штрафного кидка.

3. Повторити стійку баскетболіста.

4. Закріпити чергування вивчених способів пересувань.

5. Удосконалювати техніку ведення м’яча; техніку виконання фінтів; протидії

нападаючому гравцю з м’ячем.

6.Виконання контрольного нормативу 6 кидків м’яча у кошик однією рукою зверху

(хлопці),  двома руками від голови (дівчата), стоячи збоку на відстані 3м. від щита.

7. Сприяти розвитку стрибучості, швидкості реакції, спритності, витривалості,

орієнтації в просторі, координації рухів за допомогою спеціальних фізичних

вправ та рухливих ігор.

8. Виховувати витримку, наполегливість, організованість, дисциплінованість,

відповідальність.

Тип уроків: навчально – тренувальні (застосування знань і формування умінь).

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар та обладнання: свисток, секундомір, баскетбольні м’ячі, скакалки, обручі,

гімнастичні лави.

 

 

 

 

 

 

Зміст уроку

Організаційно – методичне забезпечення

 Тривалість у хвилинах, № уроків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

І.

Підготовча частина 15 – 16 хвилин

1

Шикування, привітання, рапорт чергового.    Повідомлення завдань уроку.

 Перевірка готовності учнів до уроку наявність та охайність спортивної форми. Фронтальний метод.

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

2

Теоретичні відомості:

- Основні правила гри та правила т/б під час занять баскетболом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Історія розвитку баскетболу в Україні.

- Поведінка під час змагань  з баскетболу.

- Раціональне харчування спортсменів.

- Шкідливі звички та їх негативний вплив на досягнення у спорті.

- Розпочинати й завершувати виконання вправ за сигналом учителя;

- передавати м’яч у місце, де перебуває партнер, а не вбік;

 - не допускати недбалості при виконанні передач;

- не відводити погляду від м’яча, що летить, аж поки він торкнеться кінчиків пальців;

- при ловінні низького м’яча направляти пальці вниз, а долоні назовні, при ловінні високого м’яча направляти пальці вгору, а долоні назовні;

- витягувати руки назустріч м’ячу, що летить, розслабляючи при цьому лікті й кисті;

- допускати, що м’яч не потрапить у кільце, і бути готовим до підбору м’яча, що відскочив;

- під час проведення рухливих ігор із м’ячем не кидати м’яч партнеру в обличчя.

Цікава інформація вчителя та доповнення учнів.

 

Бесіда. Тестові завдання для учнів.

 

 

«Мозковий штурм.» Дати можливість кожному учневі висловити свою думку.

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

1

 

1

 

1

 

1

 

1

 

1

3

Підрахунок ЧСС за 6 с.

Норма 80 – 100 ударів на хвилину.

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

4

 

Стройові прийоми: повороти,

шикування перешикування.

Чітке виконання команд.

 

1

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

1

1

1

1

1

1

1

 

5

Різновиди ходьби

( на носках; на п’ятках; на зовнішній стороні стопи; випадами) .

В колону по одному.

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

6

 Різновиди бігу (звичайний; приставним кроком правим та лівим боком; із високим підніманням стегна; із закиданням гомілок; перехресний; спиною вперед; із прискоренням.)

Стежити за рівномірним диханням. Дихати через ніс. Дотримання дистанції та інтервалу.

3

2

2

2

3

3

3

3

3

3

7

Стрибки ( на правій; на лівій; ноги разом, ноги нарізно).

Стопа пружна.

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

8

Вправи на поновлення дихання. Перешикування у колону по чотири.

Під час повільної ходьби. Чіткість і узгодженість під час виконання команд.

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

9

Загальнорозвивальні вправи на місці без предметів.

 

 

Підрахунок ЧСС за 6 с.

Для розминки всієї групи м’язів та підготовка їх до роботи в основній частині.

Контроль фізичного навантаження.

5

5

5

5

6

6

6

6

6

6

ІІ

Основна частина 24 – 25 хвилин

10

Спеціальні фізичні вправи

Вправи для розвитку швидкості ігрових дій:

- прискорення з місця на 5, 10,15 м з різних вихідних положень;

- «Човниковий біг

4 х 9 м;

- чергування прискорень, зупинок, поворотів, бігу зі зміною напрямку за зоровим сигналом.

Вправи для розвитку сили м’язів тулуба, плечового пояса та кистей рук, гнучкості.

Вправи для розвитку швидкісно – силових якостей:

- серійні стрибки на місці поштовхом однієї та обох ніг, підтягуючи їх до грудей;

- серійні стрибки поштовхом однієї та двох ніг із діставанням високих предметів;

- вистрибування з присіду;

- стрибки на одній та на обох ногах через гімнастичні лави або баскетбольні м’ячі,

 

 

 

 

По сигналу.

 

 

Кубик не кидати, а класти.

Чітко дотримуватися команд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тулуб вперед не нахиляти.

 

 

 

 

 

 

 

 

До повного випрямлення тулуба.

Дотримання правил т/б.

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

3

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

Естафета з переміщенням у захисній стійці з передачею естафетної палички.

 

Гравці поєднуються у 3 – 4 команди та шикуються за стартовою лінією. На відстані 10 – 12 м від старту навпроти кожної команди розміщені  обручі. Учні набувають захисної стійки в напівприсіді, тримаючи в руці естафетну паличку. За сигналом учителя вони починають рухатися до обруча, оббігаючи його, повертаються до своєї команди та передають естафетну паличку наступному. Перемагає команда, яка правильніше та швидше виконає завдання.

 

5

 

5

 

5

 

5

 

 

 

 

Естафета «Змусь м’яч стрибати».

 

На лінію перед командами через 1 – 1,5м кладуть м’ячі за кількістю учасників. Біля кожного м’яча розташовується гравець. За сигналом ведучого ударами долоні правої (лівої) руки по м’ячу вони намагаються «підняти» його з підлоги для наступного ведення у високій стійці на місці. Перемагає команда, яка швидше «підніме» всі м’ячі.

 

5

 

5

 

5

 

5

 

 

 

 

Рухлива гра «М’яч капітанові».

 

Учні шикуються у колони по 5 – 6 осіб. Капітан очолює свою колону на відстані 2 – 3м від першого учасника та передає йому м’яч обома руками від грудей. Цей учень здійснює 5 ударів м’ячем об підлогу, повертає м’яч капітанові, біжить у кінець колони.

 

5

3

 

5

 

5

 

 

 

 

 

Рухлива гра «Боротьба за м’яч»

Дві команди довільно розташовуються на майданчику. М’яч у одного з гравців. За сигналом учні намагаються якомога швидше виконати 5(10) передач гравцям своєї команди. Із м’ячем не можна пересуватися, гравці можуть рухатися без м’яча.

5

3

 

5

 

5

 

 

 

 

11

Стійка баскетболіста.

Стійка – найзручніше в. п. для швидкого пересування гравця по майданчику у будь – якому напрямку. Поточний метод.

 

1

1

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведення м’яча на місці. Клас шикується у дві шеренги, що розташовуються одна навпроти одної на відстані 4 – 5 м. Гравці однієї шеренги виконують ведення м’яча на місці і після 5 – 6 ударів віддають м’яч у протилежну шеренгу. Партнери, отримавши м’яч, повторюють це завдання. Якщо у попередній спробі м’яч вели правою рукою, то у наступну спробу здійснюють лівою

Ведення м’яча – прийом, що дає гравцю можливість у рамках правил пересуватися з м’ячем по майданчику з різноманітною швидкістю у напрямках, що відповідають ігровій ситуації. Упродовж тривалого часу у баскетболі побутувала думка, що ведення м’яча сприяє розвитку індивідуалізму і заважає командним діям. На сучасному етапі розвитку баскетболу фахівці розуміють, що без використання всіх різновидів ведення м’яча гравець утрачає

маневреність, збіднює ефективність дій команди в нападі

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

13

Чергування вивчених способів пересування (різних видів ходьби, бігу, стрибків, зупинок, поворотів, прискорення з м’ячем).

Пересування по залу – група прийомів, що включають ходьбу, біг, стрибки, зупинки і повороти. Пересування є основою всіх прийомів із м’ячем. Усі способи пересування баскетболіста міцно пов’язані між собою та виконуються з різних положень. Після перевірки якості засвоєння стійки баскетболіста вчитель дає завдання прийняти її за сигналом у неочікуваних ситуаціях під час ходьби та бігу.

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

14

Кидки м’яча в кошик:

- однією рукою зверху з місця (із відскоком від щита);

а) імітація кидка;

б) кидки м’яча вгору над собою;

в) кидки між двома гравцями;

г)кидки в повній координації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- двома руками від голови (дівчата);

 

 

 

 

 

 

 

 

- у русі з двох кроків (хлопці);

- штрафний кидок.

а) пояснення та демонстрація;

б) штрафний кидок у будь – який обраний спосіб

 

 

Однойменні коліно, стегно та лікоть повинні розміщуватись на одній лінії. Пальці широко розчепірені, рука з м’ячем розміщується перпендикулярно до підлоги. Ліва рука збоку та дещо позаду підтримує м’яч. Точка прицілювання дещо вище кошика. М’яч винести вгору, руку випрямити, кистю виконати хльостоподібний рух.

 

 

Ноги перед кидком зігнуті в колінах. Кидок виконувати із замахом м’яча за голову і випусканням м’яча в напрямку кошика. Завершальний рух виконати кистями з кроком уперед, супроводжуючи кидок.

 

Кидки обома руками від грудей або однією рукою від плеча. Командні змагання в штрафних кидках.

 

 

 

4

 

 

 

10

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

15

Фінти:

- на передачу м’яча;

- на кидок м’яча.

М’яч на трійку.

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

16

Протидія нападаючому гравцю з м’ячем.

 

Груповий метод в умовах ігрових ситуацій

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

17

Навчальна гра із застосуванням вивчених прийомів.

Удосконалювати техніко – тактичні прийоми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

18

Контрольні нормативи:

- 6 кидків м’яча у кошик однією рукою зверху(хлопці)., двома руками від голови (дівчата), стоячи збоку на відстані 3 м від щита

Підрахунок ЧСС за 6 с.

 

За спеціальною шкалою.

 

Оцінюється техніка виконання та кількість влучень.

 

 

Контроль фізичного навантаження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

ІІІ

Заключна частина 5 хвилин

19

Шикування в одну шеренгу, біг, ходьба, вправи на поновлення дихання.

В колону по одному.

Ходьба в обхід залу.

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

20

Малорухливі ігри («Хто підходе»,

«Хвилинка», «Перетягування в парах».)

Дотримуватися правил проведення ігор.

 

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

21

Шикування, підбиття підсумків уроку.

Відзначити кращих учнів

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

22

Підрахунок ЧСС за 6 с.

За сигналом учителя. У нормі 100 – 110 ударів за хвилину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

Домашнє завдання:

Удосконалювати вивчені елементи техніки, стрибки зі скакалкою, присідання на одній нозі, згинання рук в упорі лежачи.

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

 

 

                         Разом:

45

45

45

45

45

45

45

45

45

45

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку