Тема уроку: Легка атлетика, стрибки з місця
Мета: Навчити стрибкам із місця та формувати здорового, фізично розвиненого учня засобами легкої атлетики.
Завдання уроку:
ознайомити з виконанням низького старту і стартового розбігу;
навчити стрибкам з місця;
закріпити виконання спеціальних бігових вправ та вправ професійно‑прикладного характеру.
- формувати уяву про оздоровчі технології.
виховувати бажання займатися фізичною культурою й спортом.
сприяти розвитку швидкісно-силових якостей, стрибучості, координації рухів.
Тип уроку: комбінований.
Метод: суворо регламентованої вправи.
Місце проведення: спортивна зала.
Рівень комфорту: t – 17° С при 30 % вологості.
Обладнання: ватман – 2 шт., маркери у вигляді прапорців різних кольорів – 2 шт., аромалампа і аромамасло «Апельсин», браслети різних кольорів, свисток.
Електронні дидактичні матеріали: комплекс вправ фітнес-йога, схеми рухів низького старту, прискорення з низького старту, стартового розбігу та стрибка, відеоролик техніки рухів низького старту й стартового розбігу.
Технічні засоби: планшетний комп’ютер, проектор із WI-FI, аудіосистема з WI-FI, принтер з WI-FI, стилус.
Програмне забезпечення: Anatronica, Polaris office, AndroVid, MX Player, Winamp, Opera Mobile, Dartfish Express, S Health, секундомір Xtreme, Epson iPrint, асистент.
Міжпредметні зв’язки: інформатика, біологія.
Професія: «Помічник машиніста тепловоза. Помічник машиніста електровоза».
Перед початком уроку викладач за допомогою вбудованих датчиків і програми S Health вимірює показник температури і вологості повітря.
Зміст матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина 12 хв. |
|||
1 |
Організуючі вправи Шикування в одну шеренгу, привітання, повідомлення мети і завдань уроку. Опитування самопочуття учнів |
1,0 |
Мобілізувати увагу учнів, спрямувати їх на розв’язання завдань уроку. Учнів, які звільнені від занять, залучати до уроку як помічників. |
|
Техніка безпечної поведінки на заняттях з легкої атлетики |
30 с |
Рухатися в одному напрямку. Бути уважними під час виконання стрибкових вправ |
|
Теоретично-методичні знання |
1,0 |
Фітнес-йога – один із найбільш популярних видів тренувань, що базуються на прийомах йоги (рух, музика, м’яке світло і стимулюючі аромати). |
Вимірювання ЧСС. Візуальний контроль |
30 с |
Норма – 15 ударів за 10 с. Учням, пульс яких перевищує норму, одягають на руку браслет червоного кольору. Усім іншим – браслети жовтого, зеленого та синього кольору залежно від групи за станом здоров’я й самопочуття учня. У процесі уроку викладач може міняти кольори браслетів залежно від самопочуття і фізичного стану учня. (додаток 4 ) |
|
Повторення стройових вправ: повороти на місці (ліворуч, праворуч, кругом) |
30 с |
Стежити за чітким виконанням вправи. |
|
Ходьба: - на носках, руки на поясі; - на п’ятах, руки за головою; - на внутрішній стороні стопи, руки на поясі; - на зовнішній стороні стопи, руки на поясі; - в півприсяді, руки за головою; - в повному присяді, руки за головою. |
1,0 |
Стежити за поставою.
Стежити, щоб спина була рівна. |
|
|
Біг: - із високим підніманням стегна; - із закиданням гомілки; - боком, приставним кроком; - многоскок (Оленячий біг);
- біг спиною;
- підскоки;
- колесо;
- вистрибування; |
3,0 |
Усі вправи виконуються фронтально з музичним супроводом (муз. розмір 2/4) за допомогою програми Winamp. Стегно піднімати до рівня паралельності землі.
Закидання гомілки так, щоб п'ятою торкнутися сідниць. Робити стрибки по черзі кожною ногою з акцентом уперед, намагаючись щоразу стрибнути як можна далі. При цьому коліно передньої ноги виносьте як можна вище. Це трохи схоже на те, як «летить» олень. При цьому намагатися відштовхуватися щоразу як можна сильніше.
Те ж, що і многоскоки, тільки акцент стрибків не вперед, а вгору. При цьому приземлятися потрібно на обидві ноги, а відштовхувати – одну по черзі. Це дозволить, навантажуючи м'язи ніг, зменшити навантаження на суглоби й хребет.
Схоже на біг із високим підняттям стегна, тільки складніше. У момент, коли піднімається стегно максимально вгору, викидається витягнутий носок максимально вперед. Виходить своєрідний біг із уявними ударами кожною ногою. Сівши, відразу вистрибувати вгору і вперед, відштовхнувшись обома ногами. При приземленні відразу ж присідати і вистрибувати знову, перетворивши це в безперервний процес на всій дистанції. Вправа є дуже потужна і важка, що розвиває потужність ніг і всього тіла. |
|
Ходьба, руки вгору – вдих, руки вниз – видих |
30 с |
Відновити дихання. |
|
Фітнес-йога. Цей комплекс робить хребет гнучким і тонізує всі органи й системи організму. Кожен цикл складає 12 положень [2] |
3,5 |
Підготовка. Стати прямо, стійка ноги разом, руки вздовж тулуба. |
Вправа № 1 |
|
Скласти долоні разом, кінчики пальців наблизити до губів. |
|
Вправа № 2 |
|
Притиснути великі пальці рук один до одного, підняти руки вгору, щоб голова опинилася між ними, дивитися вгору. |
|
Вправа №3 |
|
Нахилитися вперед, не згинаючи коліна, дивитись на коліна. |
|
Вправа №4 |
|
Відставити назад ліву ногу, щоб коліно торкалось підлоги; зігнути праву ногу. Покласти долоні рук на підлогу, щоб кінчики пальців рук були на одній лінії з кінчиками пальців правої ноги (кисті розташовані по обидва боки від правої стопи). Прогнутися назад і дивитися вгору. |
|
Вправа №5 |
|
Відставити назад до лівої стопи праву (п’ятки торкаються підлоги), сідниці підняти вгору, голову тримати поміж рук. |
|
Вправа № 6 |
|
Послідовно притиснути до підлоги коліна, груди та підборіддя. Таз не торкається. Кінчики пальців рук знаходяться на одній лінії з плечима, руки щільно притиснути до ребер, лікті направлені вгору. |
|
Вправа № 7 |
|
Торкнутися тазом підлоги та одночасно ковзати верхньою частиною тулуба вперед. Повільно підняти голову, потім відірвати груди від підлоги. Намагатися утримувати положення, напружуючи м’язи спини, руки використовувати для підтримки тіла. |
|
Вправа № 8 |
|
Підняти тулуб, як у вправі № 5. |
|
Вправа № 9 |
|
Провести ліву стопу вперед між кистями рук (ближче до лівої кисті). Праве коліно притиснути до підлоги. Прогнутися назад і дивитися вгору. |
|
Вправа № 10 |
|
Поставити праву стопу поряд із лівою. Коліна не згинати, як у вправі № 3. |
|
Вправа № 11 |
|
Витягти руки вгору над головою, притиснути великі пальці один до одного, як у вправі № 2. |
|
Вправа № 12 |
|
Скласти долоні разом, кінчики пальців наблизити до губів, як у вправі № 1. |
|
|
Команда «Кроком руш!». Ходьба із вправами на відновлення дихання |
30 с |
Група рухається в колону по одному. |
Основна частина 30 хв. |
|||
|
Шикування в шеренгу |
|
Фронтальний метод |
|
1. Демонстрація м’язів нижніх кінцівок, які задіяні в техніці низького старту і стартовому розбігу. За допомогою програми Anatronica. |
1,0 |
|
2. Відеодемонстрація техніки рухів низького старту і стартового розбігу у звичайному та в покадровому режимі за допомогою програми MX Player і AndroVid |
2,0 |
|
|
3. Низький старт |
1,0 3-4 рази |
Схема рухів. |
|
|
4. Прискорення з низького старту |
3,0 2-10 м. 6-8 повторень |
Схема рухів. |
|
4. Стартовий розбіг |
2,0 3-4 рази |
Демонстрація частих помилок при виконанні вправи. |
|
Стрибок у довжину з місця
|
10,0 Виконати 5-6 разів кожну вправу |
Обов’язково прагнути до широкої амплітуди рухів, правильного маху руками, м’якого приземлення одночасно на обидві ноги. |
Відеозйомка виконання учнями техніки рухів усіх учнів з акцентуванням на тих учнів, які мають помилки. За допомогою планшетного комп’ютера та розкадровки техніки рухів за допомогою програми AndroVid і Dartfish Express із використанням проектора. ……. |
|||
|
За командою «Група, у колону по три руш!» виконує стройову вправу і перешиковується з колони по одному в колону по три |
1,0 |
Чітко виконувати повороти. |
Естафета № 1 – Здоров’я – це…
Естафета № 2 – Фізична культура – це…
|
10,0 |
Поточний метод По команді «руш» перші учні з низького старту біжать до стіни та пишуть на ватмані свої відповіді на завдання. Повертаються і передають естафету. По команді «руш» перші учні виконують серію стрибків із місця, пишуть на ватмані свої відповіді на запитання. Повертаються і передають естафету. |
|
Відеозйомка виконання учнями техніки рухів, за допомогою планшетного комп’ютера, для подальшого аналізу відеоматеріалів та додаткового домашнього завдання з корекції техніки руху стрибка з місця (додаток 5). |
|||
Заключна частина (3 хв.) |
|||
|
1. Перешикування в колону по одному, виконання вправ на відновлення дихання |
30 с |
Темп – повільний, слідкувати за диханням. |
|
2. Релаксація і ароматерапія [2]. |
1,0 |
Учні сідають в коло в позу «по‑турецьки». У центрі кола знаходиться аромалампа, учні заплющують очі і слухають текст релаксації та розслаблюючий музичний супровід (додаток 1). |
|
3. Перешикування в одну шеренгу. Підбиття підсумків уроку. Підбиття підсумків естафети. Оцінювання |
30 с |
Сформулювати правильне поняття здорової, фізично розвиненої людини. Використання голосового помічника «Асистент». Указати на типові помилки і способи їх усунення. Оцінки виставляються в таблицю стилусом у мережу Інтернет за допомогою програм Opera Mobile і Polaris office. (додаток 3). |
Вимірювання ЧСС |
30 с |
Норма – 15 ударів за 10с. |
|
Домашнє завдання. Виконувати комплекс вправ фітнес-йога |
3 рази |
Викладач роздруковує на принтері методичні вказівки щодо виконання домашнього завдання й роздає учням. |
|
Використання особистого сайту викладача http://aleksey-kachan.ucoz.ua/, розділу «Легка атлетика», під час виконання домашнього завдання та підготовки до наступного уроку [4]. |
|||
|
Анонс наступного заняття |
30 с |
Викладач: «На наступному уроці ми розучимо комплекс дихальної гімнастики, а також комплекс загальнорозвиваючих вправ». |
|
Організований вихід зі спортивної зали |
Учні шикуються в колону по одному і виходять із зали. |
|
Обговорення уроку та методичних вказівок із виконання домашнього завдання в блозі викладача. |