Урок "Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова"

Про матеріал
До Вашої уваги пропонується урок з української мови для учнів 5 класу. Це розробка розрахована на клас, в якому є слабкі й сильні учні, які вміють нестандартно мислити.
Перегляд файлу

ТЕМА. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова

МЕТА:

навчальна: ознайомити учнів з поняттям «лексичне значення слова»; повторити поняття про однозначні та багатозначні слова;

розвиваюча: розвивати  вміння визначати значення слова в контексті, вживати їх у своєму мовленні ;збагачувати словниковий запас;

виховна: виховувати цікавість до народної творчості.

Очікувані результати: учні  повинні  розрізняти  слова з одним значенням і багатозначні; уміти користуватися словниками.

Обладнання.  картки для роботи в групах, підручник, словники.

Тип уроку. комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу до роботи.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів .

  • Діти, скажіть, будь ласка, а навіщо ми з вами навчаємося?
  • А чи дійсно потрібно бути освіченою людиною? Навіщо?

ІІІ Ознайомлення учнів із темою та метою уроку

ІV Основний зміст уроку

  1. Робота з підручником.(Вивчення нового навчального матеріалу)
  2. Повторення вивченого про однозначні й багатозначні слова.

Гра «Хто швидше?»

Клас ділиться на 3 команди. Кожна команда за 3 хвилини повинна написати якомога більше багатозначних слів. Виграє та команда, яка напише найбільше слів.

  1. Знайомство з тлумачним словником.
  2. Виконання вправ з підручника.

V Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота в групах.

Завдання для першої групи: спишіть прислів’я. За тлумачним словником з’ясуйте значення виділених слів.

1.Золото і в огні блищить. 2. Наука – срібло, а практика золото! 3. Кинь ячмінь у болото, вбере тебе у золото. 4. Засип правду золотом, затопчи її в болото, а вона все-таки наверх вийде.

Завдання для другої групи: спишіть прислів’я. За тлумачним словником з’ясуйте значення виділених слів.

1.Держи язик за зубами. 2. Під язиком горошина мулить. 3. Язик до Києва доведе. 4. Коли сам добре не знаєш, то й язиком не плети.

Завдання для третьої групи: спишіть прислів’я. За тлумачним словником з’ясуйте значення виділених слів.

1.Не сунь носа до чужого проса. 2. З неба зорі хапає, а під носом не бачить. 3.Мудрий не дається за ніс водити. 4.Проштрафився – й носа не показує.

Завдання для четвертої групи: спишіть прислів’я. За тлумачним словником з’ясуйте значення виділених слів.

  1.               Ноги носять, а руки годують. 2. Права рука не знає, що робить ліва.  3.Вченому й книги в руки. 4.У невмілого руки болять.

Завдання для п’ятої групи: спишіть прислів’я. За тлумачним словником з’ясуйте значення виділених слів.

1.Що в серці вариться, на лиці не таїться. 2. Ми люди не з перцем, а тільки з щирим серцем. 3. Раз добром нагріте серце вік не прохолоне. 4.Від користі серце кам’яніє.

Презентація груп своєї роботи.

2. Творча робота.

Диференційовані завдання.

Для учнів високого та достатнього рівня. Скласти діалог між бабусею та онуком, що приїхав в гості на канікули, використовуючи однозначні й багатозначні слова. Однозначні слова підкресліть однією лінією, а багатозначні – двома.

Для учнів низького та середнього рівня. Скласти речення, використовуючи подані слова. Сонце, місяць, острів, планета, дівчинка, школа. Визначіть, які з цих слів однозначні, а які багатозначні. Однозначні слова підкресліть однією лінією, а багатозначні – двома.

VІ Оцінювання

VІІ Підсумок уроку

  • Діти, яку тему ми сьогодні вивчали?
  • Що нового ви дізналися?
  • Де ви зможете застосувати отримані знання?
  • Чи комфортно ви почували себе під час уроку?
  • Які завдання виклали у вас труднощі?

VІІІ Домашнє завдання

Вивчити параграф підручника, виконати вправу з підручника. Творче завдання (за бажанням): напишіть міні-твір про своє захоплення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прочитайте словосполучення. У яких словосполученнях слова вжиті в переносних значеннях.

 

docx
Додано
27 липня 2019
Переглядів
1309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку