Тема. Узагальнення вивченого з фонетики та орфографії
Мета:
Тип уроку: Урок узагальнення вивченого.
Обладнання: підручник, алгоритм, словники, малюнки із зображенням предметів, картки зі словами, «чарівний» мішечок із дидактичним матеріалом, тексти для індивідуальної роботи.
Перебіг уроку
І. Емоційна готовність до уроку
- З яким настроєм ви прийшли на урок?
- Від чого залежить ваш настрій?
Обіцяю: ваш настрій не погіршиться, а, навпаки, може покращитися, адже на кожного з вас чекає успіх. Успіх приходить до людей працьовитих, до тих, хто долає труднощі, хто прагне більше знати й робить усе можливе для втілення прагнень у життя.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку
Девізом нашого уроку нехай будуть слова
Міркуємо швидко!
Відповідаємо точно!
Пишемо гарно!
Спілкуємося ввічливо!
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Фонетика |
...?... |
Орфографія
|
звуки
|
літери |
|
чуємо вимовляємо |
…?... …?... |
ІV. Застосування знань. Виконання вправ
Усі слова на одну й ту ж орфограму.
Додаток 1. (Учні, розглянувши малюнки, запишуть слова: весло, листи, перо, півень, лелека, береза, дерево, човен, криниця, веселий, вишневий, червоний).
Поговоримо про букви-втікачі.
Так, це позитивні й негативні риси характеру, вдачі, які притаманні нам, людям, а також літературним героям.
Сумний – |
радісний |
(Лоскотон) |
Грубий – |
пестливий |
(Хуха-Моховинка) |
Скромний – |
хвастливий |
(Лис Микита) |
Боязкий – |
доблесний |
(Микита Кожум’яка; Іллейко) |
Добрий – |
злісний |
(Плаксій) |
Гра називається «Кіт у мішку». До речі, як називається словосполучення кіт у мішку? Що означає цей фразеологізм?
Перед вами – чарівний мішечок із словами. Всліпу оберіть слова, запишіть їх фонетичною транскрипцією. Укажіть, яке явище спостерігаєте.
(У мішечку картки зі словами розсунути, розхитаються, косьба, посунешся, боротьба, безсмертний, шістнадцять).
[коужух ]
[айаґже]
[прос'ба]
[легкий]
[помие ляйуц'а]
Підказка: у тексті орфографічних помилок – 8,
пунктуаційних – 4,
лексичних – 1.
Увага! У разі виправлення 10 помилок учень звільняється від виконання письмового домашнього завдання.
Учням роздаються картки із текстом для редагування.
Текст для редагування.
Передранішній вітир пристрастно волнує вохку від роси траву квіти.
Бліде небо жалістливо михтить зірками до блакиті що оповила стипову даличінь.
Яка ж ти прекрасна земле в перших проминях сонця!
V. Підсумки уроку
Метод «Незакінчене речення».
навчився …
На уроці я зрозумів …
усвідомив …
сподобалося …
не сподобалося …
Мені було важко …
було легко …
було найцікавіше …
VІ. Домашнє завдання