Урок, Леся Українка "Вечірня година"

Про матеріал
Леся Українка «Вечірня година» Мета: розширити знання учнів про життя і творчість Лесі Українки. Формувати навички виразного читання, вміння відчувати емоційний зміст поезії. Розвивати акторські здібності дітей. Викликати захоплення великою силою волі поетеси.
Перегляд файлу

Тема: Леся Українка «Вечірня година»

Мета: розширити знання учнів про життя і творчість Лесі Українки. Формувати навички виразного читання, вміння відчувати емоційний зміст поезії. Розвивати акторські здібності дітей. Викликати захоплення великою силою волі поетеси.

Корекційна мета: розвивати память, мислення, мовлення, уяву.

Індивідуальна робота:

Обладнання: підручник, зошити, портрет Лесі Українки, ілюстрації до творів.

Проблемні питання:

1 .Кому Леся Українка присвятила вірш “Вечірня година”? Вірш присвячений Олені Пчілці («Коханій мамі»).

2. Якими словами поетеса описує вечір на Волині? (Прочитати).

3.Знайти пестливі слова.

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент.

Урок читання починаємо,

Гарного настрою всім бажаємо.

Те що вивчили — пригадаємо,

Поміркуємо, почитаємо.

Вправи для очей, вправи на дихання

— Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі.

Перевіримо готовність наших органів.

— Наберіть повітря: вдих — видих на звуки:

[а]; [о]; [з]; [к].

— Проведемо вправи для очей:

- вгору — вниз — вгору;

- направо — вліво — праворуч;

- вгору — ліворуч — вгору — праворуч — вгору.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчання учнів.

— Сьогодні ми продовжимо знайомство із творчістю Лесі Українки. Тяжка хвороба переслідувала її усе життя. Іноді цілий місяць доводилося лежати в гіпсі, страшний біль пронизував усе тіло, але Леся терпіла, змушувала себе писати вірші, грати, «крізь сльози сміятися».

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.Словникова робота.

Чувати – чути.

2.Виразне читання вчителем ст 112 – 113.

— Зверніть увагу на те, кому поетеса присвячує вірш. Як вона виявляє своє почуття у творі.

Для Лесі Українки рідний край є найпрекраснішим і найдорожчим. Поезія «Вечірня година» розпочинається із зображення вечора, який надійшов тихо і спокійно:

Уже скотилося із неба сонце.

Заглянув місяць в моє віконце.

Вже засвітилися у небі зорі,

Усе заснуло, заснуло й горе.

Яким же є край, де з приходом вечірньої години засинає людське горе?

Кругом садочки, біленькі хати,

І соловейка в гаю чувати.

... Ніч обгорнула біленькі хати.

Немов маленьких діточок мати,

Вітрець весняний тихенько дише,

немов діточок до сну колише.

 

Ось таким затишним і щасливим змальовує авторка рідний край. У кожному рядочку вірша відчувається любов поетеси до рідної природи, рідної домівки. Свою поезію «Вечірня година» Леся Українка присвячує коханій мамі, що ще раз переконує читача у глибині почуттів до рідного краю.

 

3.Фізкультхвилинка.

Встали рівно біля парт.
Починаємо наш старт.
Руки вгору, руки вниз,
Подивились пильно скрізь.
Головою покрутили,
Потім разом всі присіли.
Піднялись, понагинались
І здоровими зостались.

 

4. Виразне читання учнями.

— Читаючи, зверніть увагу на розділові знаки: якої сили голосу вони вимагають, де слід зробити паузи?

5. Обговорення ідейного змісту.

— Які картини природи зображено у вірші?
— Знайдіть порівняння. З якою метою їх вжито?
— Поміркуйте, чому у вірші вжито так багато слів у зменшувально-пестливій формі.

Тема: зображення краси українського села в місячну, зоряну ніч.

Ідея: уславлення рідного краю – Волині, краса якого – неповторна.

Головна думка – любов до мами, уславлення рідної оселі

Поетичні образи та картини: у вірші постають картини українського села з білими хатками, пишними садками. Дані картини вимальовуються за допомогою поетичних зорових образів сонця, місяця, зір, слухових – соловейка, вітру.

 “Вечірня година” художні засоби епітети: біленькі хатки, рідна Волинь, вітрець весняний;

Порівняння: «Ніч обгорнула біленькі хати, немов маленьких діточок мати»; метафора: сонце скотилось, заглянув місяць, заснуло горе, вітрець дише.

 

6.Вирішення проблемного питання.

V. Закріплення набутих знань.

VІ. Підсумок уроку.

— З творчістю якого поета ознайомилися сьогодні на уроці?

— Що нового дізналися?

VІІ. Домашнє завдання.

Виразне читання вірша ст. 112 – 113.

VІІІ. Оцінювання учнів.

 

 

 

docx
Додано
18 жовтня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку