Урок"Лічба в межах числового проміжку в прямому та зворотному порядку. Пропедевтична робота до вивчення таблиць:множення чисел 6 – 9. Розв’язування складених задач"

Про матеріал
Конспект уроку призначений для 3 класу Нової української школи. Очікувані результати: лічить у межах мільйона в прямому і зворотному порядку; лічить у межах мільйона від будь якого числа до вказаного; встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення; добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовуючи відомі засоби; використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації;
Перегляд файлу

Тема: Лічба в межах числового проміжку(від будь-якого до вказаного) в прямому та зворотному порядку. Пропедевтична робота до вивчення таблиць : множення чисел 6 – 9. Розв’язування складених задач, що містить дію множення.

Очікувані результати: лічить у межах мільйона в прямому і зворотному порядку; лічить у межах мільйона від будь якого числа до вказаного; встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення; добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовуючи відомі засоби; використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації; 

І. Організація учнів 

Щоб наш урок пройшов добре, подивимося  один на одного та посміхнемося. Нехай усмішка допоможе нам сьогодні і у вас  на уроці буде чудовий настрій.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 –  Яка тема місяця у нас?  (Подорожуємо і вікриваємо світ) –   Сьогодні ми вирушимо у подорож  потягом.

-   Куди саме ми відправимося ви дізнаєтеся, коли закреслите квадратики з парними числами та буквами під ними. Із букв  які залишилися складіть слово.

image 

Отже, сьогодні ми продовжимо мандрувати Києвом і дізнаємося, які нові таємниці відкриє для нас це місто.

-   Що ви знаєте про Київ ? 

(Столиця України, назва Києва походить від імені Кий, Київ розташований на березі Дніпра )

   Помандруємо до Києва потягом. Щоб отримати квиточок, пропишемо каліграфічно число, яке складається з 1 дес. і 4 од. Що це за число? Що ви знаєте про число 14? (двоцифрове, парне, 1 д. 4 од.  сусіди 13 і 15) Щоб написати це число потрібно дві цифри 1 , 4  - оцініть свою роботу за допомогою смайлика.

Отож, сідайте зручненько вирушаємо у подорож.

Ми з вами опинилися на головній вулиці Києва. 

Щоб дізнатися назву цієї вулиці , пограємо у гру «Не скажу»

Порахуйте по черзі від 20 до 35, але замість чисел, що діляться на 5 ви говорите не скажу.  Табл. мн. на 5 на дошці

А тепер давайте порахуємо так само в зворотному порядку від  50 до 35 Головна вулиця Києва  — це Хрещатик, найкоротша, однак водночас і найширша.  Її ширина становить 75 метрів.

Зараз ми знаходимося біля одного з  найбільших  пам’ятників  у світі.  

Щоб дізнатися його назву, попрацюємо в парах. Обчисліть вирази і побудуйте башточки.

image 

Порівняйте свою башточку зі зразком. 

Оцініть свою роботу в парі.

Якщо вам все вдалося –  палець вгору

Якщо були деякі труднощі – палець вбік

Якщо робота в парі не вдалася – палець донизу

 В Києві розташований один з найвищих пам'ятників у світі - Батьківщина-Мати. Висота його становить 102 метри.

Мандруємо далі. Ось ми опинилися біля музею. А якого саме ви дізнаєтеся розв’язавши задачу на картці №1. Уважно читаємо самостійно.

 Першого дня музей відвідали 25 туристів, а другого дня – у 2 рази більше. Скільки туристів відвідали музей за два дні? 

 (Фронтально, 1 дитина біля дошки)

Вас вітає найбільший музей авіації України імені Олега Антонова Просто неба тут виставлено понад вісімдесят літаків.

Фізкультхвилинка 

А зараз ми трішки відпочинемо та вирушемо у мандри. 

Робота в групах.

 

А щоб потрапити до наступної пам’ятки архітектури ми з вами переправимось по мосту через річку, що протікає через Київ.  Що це за річка? (Дніпро)  Що ви знаєте про цю річку?

Нажаль її не можна назвати найчистішою. Щороку води Дніпра забруднюються. Це може призвести до екологічної катастрофи. 

Тому потрібно дбати про чистоту водойм. 

Щоб перейти на другий бік попрацюємо у групах.

Пригадайте правила роботи  в групі.

 Об’єднайтесь в групи.

Знайдіть довжину ламаної, 

1   група – лінійкою

2   група – скріпками

3   група – сірниковою коробкою

 

Презентація роботи в групах

        (Довжина нашої ламаної …. сірнків/ сантиметрів/ скріпок. Ми виміряли за допомогою сірнків/ лінійки / скріпок  )

- А чим ми могли поміряти довжину мосту, якби  насправді опинились біля мосту? (кроками)

Оцініть роботу своєї групи (за допомогою смайлів)

І на завершення нашої подорожі  виконаємо самостійну роботу на картках № 2 і ви дізнаєтесь про найстарішу споруду, яка збереглась до наших днів. Самостійна робота 

 

Це золоті ворота. В давні часи це був головний в’їзд до столиці. Висота стін сягає 9.5 метрів. Золотими їх назвали тому, що за вхід потрібно було платити золотими монетами. 

Ось ми повертаємося додому.

Рефлексія по картках.  Мені сподобалось.

Хто бажає, може дізнатися ще більше інформації про Київ з Інтернету вдома. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бажаю успіху!

1.      Першого дня фермери зібрали  32 кг капусти, другого дня – у 2 більше. Скільки  кілограмів капусти зібрали фермери за два дня?

2.      Дію додавання заміни дією множення. Обчисли.

  3+3+3+3                      2+2+2+2+2+2

  5+5+5                          3+3+3

  4+4+4+4+4                 4 + 4 

3.      Обчисли. Пам’ятай про порядок виконання дій

     68 – 5 * 3            3 * 5 + 45

     47 – 4 * 2            3 * 8 + 36

4.      У першому ряду  росло 12 груш, а в другому – у 2 рази більше. Скільки груш росло в двох рядах?

5.      Обчисли. Пам’ятай про порядок виконання дій.

     3 * 4 + 23            56 – 4 * 5

     5 * 6 + 18            25 – 2 * 8

 

Бажаю успіху!

1.      Першого дня фермери зібрали  32 кг капусти, другого дня – у 2 більше. Скільки  кілограмів капусти зібрали фермери за два дня?

2.      Дію додавання заміни дією множення. Обчисли.

  3+3+3+3                      2+2+2+2+2+2

  5+5+5                          3+3+3

  4+4+4+4+4                 4 + 4 + 4

3.      Обчисли. Пам’ятай про порядок виконання дій

     68 – 5 * 3            3 * 5 + 45

     47 – 4 * 2            3 * 8 + 36

4.      У першому ряду  росло 12 груш, а в другому – у 2 рази більше. Скільки груш росло в двох рядах?

5.      Обчисли. Пам’ятай про порядок виконання дій.

     3 * 4 + 23            56 – 4 * 5

     5 * 6 + 18            25 – 2 * 8

 

3+3+3+3= 3*4=12                  2+2+2+2+2+2=2*6=12

5+5+5= 5*3=15                       3+3+3 = 3*3=9 4+4+4+4+4= 4*5=20           4+4= 4*2= 8

 

  

pdf
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня 2022
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку