Урок " Лінь гірше від хвороби. Володимир Сенцовський «Украдений апетит». Читання тексту в особах."

Про матеріал
Урок повністю відповідає віковим особливостям учнів. Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.
Перегляд файлу

Тема. Лінь гірше від хвороби. Володимир Сенцовський «Украдений апетит». Читання тексту в особах.

Мета. Навчальна: вчити вдумливо читати, орієнтуватися в тексті, аналізувати й виділяти головне у творі, оцінювати вчинки дійових осіб. Розвивальна: розвивати мовлення, критичне мислення, вміння чітко висло-
влюватися за змістом прочитаного. Виховна: виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, бажання допомагати рідним, інтерес і любов до рідної природи.

Засоби навчання. Цеглинки LEGO, паперові долоньки, силуетні зображення книг, чарівні капелюхи, мультимедійний комплект.

Інтеграція. Соціальна, громадянська, здоров’язбережувальна галузі.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

• Вправа «Долонька побажань».

— Діти, візьміть, будь ласка, кольорові долоньки. Скажіть пошепки долоньці побажання, передаючи її по колу, аж поки долонька не повернеться до господаря. І коли у вас буде поганий настрій або щось не виходить, подивіться на долоньку. Вона обов’язково порадує, підтримає вас своїм теп-
лом, добротою.

• Вправа «Трибуна вільних думок».

Діти стають за трибуну і висловлюють свої припущення, що можна вивчити сьогодні на уроці.

— Як ви гадаєте, про що ми сьогодні говоритимемо?

2. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні на уроці ви прочитаєте оповідання Володимира Сенцовського «Украдений апетит», у якому описано ранок хлопчика.

3. Мовно-фонетичні вправи.

• Дихальна вправа «Носоріг»

Представляємо себе носорогом, який дихає по черзі через одну ніздрю.

• Мовна гра. Завантаж вагони в правильному порядку.

І журавель видужав.

Діти знайшли журавля з пораненим крилом.

Діти довго лікували його.

Вони принесли пташку в село.

• Чистомовка

Ички – ички – ички – тут же скачуть і синички,

Ів – ів – ів – доганяють горобців.

Ди – ди – ди – будуть довго холоди?

Ни – ни – ни – чи діждемося весни?

• Робота над скоромовкою

Наш садівник розсадівникувався.

3. Рухлива вправа.

ІІ. Основна частина.

1. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

Відгадування загадки.

Він найпершим прокидається,

чепуриться, умивається.

 Вийде з терема хутенько

привітає землю-неньку,

Є така в нього турбота —

всіх підняти до роботи.

Марія Пономаренко

— Чи завжди ви прокидаєтеся в бадьорому настрої?

— Що вам допомагає прокинутися?

2.  Робота над оповіданням Володимира Сенцовського «Украдений апетит». (Робота із підручником «Читання» Н.Кравцова, с.47-48)

• Мовно-логічне завдання.

Учні виконують завдання за зразком, поданим у підручнику.
ліжко — ковдра солодко — корзина
грядка — картопля мама — маленький
• Щоденні 5. «Слухаю і розумію»

Швидке прочитування слів, спроєктованих на екран.

позіхнув лінькувато відкинув
скраєчку дізнаємось здивувався
розплющив вдягнувся хотітиметься
Самостійне мовчазне читання.
— Розкажіть, яким ви уявляєте Тимка.

— Яке речення ви підписали б під малюнком?

• Вправа «Хвости»

Учитель читає початок речення, учні швидко його відшукують і зачитують повністю.
o Одягайся швиденько…

o Його вкрав…

o Коли скінчили…

o А ми знайдемо…

o Мама сіла…

o Тимко хутко…

• Щоденні 5. «Збагачую свій словниковий запас».

— Як ви розумієте вислови пропав апетит, чоло зросилося пóтом, вистрибнув зайчиком?

— Доберіть близькі за значенням слова до слова хутко. (Швидко, миттю, рвучко, квапливо, похапцем, наспіх, нашвидку…)
• Щоденні 5. «Читаю для когось».

— Прочитайте оповідання в особах.

 — Розкажіть, як «знайшовся» апетит.

— Дайте поради Тимкові.

• Щоденні 5. «Висловлююся за змістом прочитаного».

Вправа «Мікрофон».

— Яку рису характеру, на вашу думку, потрібно виховувати в собі Тимкові? Висловлюйте свої міркування за зразком:

Я вважаю, що Тимкові потрібно виховувати в собі такі риси…, тому що… . Наприклад, … .

Отже, … (висновок).

• Вправа «Установи послідовність».

На дошку проєктують речення. Учням треба прочитати їх у такій послідовності, як відбувалися описані в тексті події.

o Мама покликала Тимка снідати.

o Хлопчик миттю відкинув ковдру.

o Тимко працював охоче і завзято.

o Мама сіла скраєчку на синове ліжко.

o Мама заспокоїла Тимка, що апетит знайдеться.

ІІІ. Заключна частина.

Релаксація. Метод «Шість капелюхів».

— Зараз підіб’ємо підсумки уроку. Допоможуть нам у цьому чарівні капелюхи.
Білий. Яка пригода трапилася з Тимком? Звідки ви про це знаєте?

Червоний. Що ви відчували на уроці?

Чорний. Для чого нам потрібне оповідання «Украдений апетит»?

Жовтий. Що гарного, на вашу думку, трапилося на уроці?

Самооцінка. Вправа «Книжечка».

Перед кожним учнем на парті — силуетні зображення книг.
— Оберіть собі книгу, яка відповідає вашій активності, старанності й уважності на уроці. Розмалюйте її кольором свого настрою.

 

docx
Додано
14 січня 2023
Переглядів
572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку