Конспект уроку з літературного читання 2 клас за підручником Українська мова та читання частина 2 Н. Богданець – Білоскаленко
Тема: Щедра осінь. Ю. Збанацький
Мета:
формування предметних компетентностей:
ознайомити учнів з оповіданням Ю. Збанацького; набути вміння помічати красу оточуючого світу через мальовничий опис картин природи; удосконалити вміння правильно та виразно читати; надати уміння робити аналіз, узагальнювати, прочитаний матеріал; опанувати зв'язне мовлення, вміння спостерігати,виховувати естетичний смак; збагатити запас слів та виховати почуття любові до рідного краю, до природи Батьківщини;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: бачити мету, яку надає учитель, відповідно до мети вміти планувати, прогнозувати ,моделювати та виконувати контроль й оцінювання свого результату; уміти надати оцінні судження;
комунікативної: навчити позитивним навичкам спілкування, ефективно взаємодіяти під час роботи
інформаційної: навчитись здобувати з підручника потрібну інформацію;
соціальної/громадянської: дитина вчиться працювати у команді з усіма членами колективу:
загальнокультурної: знати норми мовленнєвої культури та поведінки під час уроку.
Обладнання: картинки осені, словникові слова, зображені на малюнках.
Тип уроку: урок набуття нових знань.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров'язбережувальна, природнича та мистецька.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організаційний момент
Продзвенів гучний дзвінок,
Всіх нас кличе на урок.
У цей святковий, гарний час.
Я рада, учні, бачить вас.
Треба всім нам привітатись.
Та в школі добре всім навчатись.
Вправа «Психологічна настанова»
Покажи смайлик свого настрою на початок уроку (заздалегідь вирізані три смайлики з різними почуттями).
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Артикуляційні вправи
1) «Дихальна вправа»
(Діти надувають щоки, плавно випускати повітря. Виконання вправи 5 разів).
«Хом’як» Поперемінно надувати щоки.
2) «Робота над чистомовкою»
Ра-ра-ра – висока гора.
Ро-ро-ро – гостре перо.
Рі-рі-рі – сонце угорі.
Ру-ру-ру – не псуй кору.
Ри-ри-ри – книжку бери.
3) Відгадаймо загадку
Стало холодніше всім.
Листя стало золотим.
Птахи у вирій відлітають.
Люди одяг одягають.
Дощ холодний завітає.
Коли це все буває? (Восени)
- Діти, чи важко Вам було відповісти на це запитання?
- Давайте подивимося на фото осені. (Розповіді дітей про осінь).
4. Вправа «Асоціації». Складання «асоціативного куща»
5. Слово вчителя.
Сьогодні ми проведемо одночасно урок літературного читання, я досліджую світ та мистецтво. Ознайомимося з життям і творчістю Юрія Збанацького.
Краса осені зачаровувала письменників, поетів, художників. Митці в своїх роботах передавали красу осінніх днів. Тому ми сьогодні подорожуємо по осінньому лісу і милуємося його красою.
6. Робота над текстом «Щедра осінь» Ю. Збанацького
1) Вправа «Передбачення».
- Прочитайте назву тексту (с. 11)
- Як ви вважаєте про, що буде йтися мова у цьому тексті?
2) Ознайомлення з текстом.
Виразне читання тексту вчителем.
Гімнастика для очей
4) Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.
Робота в парах. Вправа «Ти — мені, я — тобі»
Читання тексту учнями по одному реченню.
Вправа «“Тонкі” запитання»
- Сформулюйте запитання за змістом тексту, використовуючи наведені на дошці (на картках) слова. (Де..? Як..? Хто..? Що робить..?)
Руханка
7. Узагальнення знань, умінь і навичок
Якою ви уявляєте «Щедру осінь»? Ви зараз мені не будете відповідати, а витворити своє уявлення при виготовленні аплікації «Дівчинка осінь» з природничих матеріалів. У вас у кожного на парті є шаблон обличчя дівчинки, а ось волосся у неї немає. Ваша задача складається з того, що потрібно зробити дівчинці-осінь яскраву зачіску.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1. Рефлексія
Вправа «Вітер дме»
- Я промовлятиму речення, що починаються словами «Вітер дме, для того, хто...».
Ті з вас, хто може відповісти на висловлювання так, підводяться, решта залишаються сидіти на місці.
2. Творче завдання
За бажанням ви можете створити власну ілюстрацію до оповідання.