Урок "Ліна Костенко «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту. Образ особливої дівчинки Анни"

Про матеріал

Повністю розроблений відкритий урок (із усіма матеріалами). Плідна та кропітка моя робота, сподіваюся, вам сподобається та використаєте на своєму уроці або візьмете певний елемент

Дерево успіху.jpg
Зміст слайдів
Номер слайду 1

\ І знову ранок – і знову новий день, Він завжди сповнений нових ідей!! Чудовий чи не дуже-вам судити Один мислитель так колись сказав: «Ми самі настрій маємо творити!»

Номер слайду 2

Настрій - від слів « нас троє»….. це наші думки; це наші слова; це -наші дії!!!

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Епіграф уроку

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

https://www.youtube.com/watch?v=wKkqhhulJLk

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Читацьке колесо https://wordwall.net/uk/resource/9560894/%d1%87%d0%b8%d1%82%d0%b0%d1%86%d1%8c%d0%ba%d0%b5-%d0%ba%d0%be%d0%bb%d0%b5%d1%81%d0%be

Номер слайду 24

Написаний лист сусіду Свою роботу показують жовті

Номер слайду 25

Ідейно-художній аналіз вірша “Кольорові миші” Свою роботу показують фіолетові

Номер слайду 26

Цитатна характеристика вірша “Кольорові миші” Свою роботу показують блакитні

Номер слайду 27

Руханка

Номер слайду 28

Підсумки

Номер слайду 29

Оцінювання Дякую всім за плідну працю!!!

Номер слайду 30

виконати тестові завдання до теми (посилання буде у viber-групі); 2) ст.175-177 виразно читати. За бажанням: скласти свою історію, використовуючи алегоричні образи та епітети з вірша “Кольорові миші”; скласти діалог з Анною; намалювати ілюстрації; зробити кроссенс, буктрейлер тощо. Домашнє завдання

Характеристика героя.jpg
Перегляд файлу

Ліна Костенко «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту. Образ особливої дівчинки Анни

 

Мета:

-проаналізувати  поезію «Кольорові миші»;
- звернути увагу на ідейно-тематичне спрямування твору, алегоричність образів кольорових мишей;

- охарактеризувати образ Анни;
-розвивати вміння виразно і вдумливо читати і коментувати поезію;
-прищеплювати прагнення створити риси неординарної особистості.

Обладнання: мультимедійна презентація, дерево успіху, листочки  (зелені, жовті, оранжеві) кольорові мишки-листочки з QR  (зелені, жовті, блакитні, фіолетові), відеоматеріал.

Тип уроку.: урок  вивчення нового матеріалу

 

Хід уроку

І. Організаційний етап ( слайд 1)

1.Привітання вчителя.     І знову ранок – і знову  новий день,

                                               Він завжди  сповнений нових ідей!!

                                               Чудовий чи не дуже-вам судити

                                               Один мислитель так колись сказав:

                                              «Ми самі настрій маємо творити!»                 

 

  • Добрий день,шановні колеги,учні!Я рада бачити вас на відкритому

уроці!Дійсно,наш настрій залежить тільки від нас самих!Я бажаю вам прекрасного чудового настрою…

Настрій - від слів  « нас троє»….. Хто це ТРОЄ ????

( слайд 2) Настрій -  від слів –«Нас троє»---це наші думки,це наші слова,і це -наші дії!!!

  • Якщо ми будемо мати позитивні думки, якщо ми будемо говорити і чути

добрі, лагідні слова і при цьому виконувати правильні дії,то ми обов’язково матимемо прекрасний ,чудовий настрій!!!

  • ( слайд 3) А тепер усміхніться своєму сусіду справа, зліва, і побажайте йому позитивного дня та мальовничих емоцій і звичайно – продуктивної сьогоднішньої роботи.
  • Я також бажаю вам успіхів під час роботи на уроці!Бажаю вам бути творчими, активними і креативними.

 

ІІ.Оголошення теми і мети уроку

  • ( слайд 4-5) Сьогодні на уроці ми говоритимемо про одну цікаву й важливу, як на мене, проблему. Вона висловлена в  епіграфі  до уроку.

Аналіз епіграфа уроку ( хмара слів).     

Ми – не безліч стандартних «я».

                                              А безліч всесвітів різних (В. Симоненко).

 

  • Прочитайте. Про що тут ідеться? (Кожна людина неповторна. Немає однакових людей).
  • Скажіть,будь ласка, чим одна людина відрізняється від іншої?Чи є схожі або

однакові між собою люди?(Ні!Однакових людей немає,але є схожі між собою на вигляд люди –це близнюки,проте  й вони мають різні характери,уподобання.різні здібності до чогось..….)

  • Подумайте, а може, бути однаковим, таким, як інші, це добре? (Ні, адже життя стає тоді нецікавим).

2. Оголошення  теми уроку: 

  • ( слайд 6) Мені приємно, що наші думки співпали. Отже, тема уроку: Ліни Костенко «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту. Образ особливої дівчинки Анни. Запишіть, будь ласка.
  • ( слайд 7) Отже,як ви вважаєте, яке наше завдання сьогодні ?.... правильно, ми повинні ….

 - продовжити знайомство  із відомою сучасною українською поетесою- Л.КОСТЕНКО.

-проаналізувати  поезію «Кольорові миші»;
- звернути увагу на ідейно-тематичне спрямування твору, алегоричність образів кольорових мишей;

- охарактеризувати образ Анни;
-розвивати вміння виразно і вдумливо читати і коментувати поезію;
-прищеплювати прагнення створити риси неординарної особистості.

 – Зрозуміти суть авторського задуму – це й буде нашим головним завданням.

  • Я пропоную разом досягти цієї мети.

 

3. ( слайд 8) ДЕРЕВО УСПІХУ(мудборд)

  • У вас на партах лежать кольорові листочки-  візьміть по 1 листочку.Напишіть на

них своє групове очікування від уроку!

  • Давайте одягнемо наше «дерево успіху»!.

( слайд 9) Ті, хто обрав зелені листки,буде успішним на уроці;

Ті, хто обрав жовті листки-активним;

оранжеві листки- буде гарно спілкуватися на уроці. 

Пам’ятайте!!!!!!    Яким  буде дерево успіху-залежить тільки  від вас.

 

ІІІ.Опрацювання нового матеріалу. 

  • Давайте разом пригадаємо, що ми з вами пам’ятаємо і знаємо вже про сучасну письменницю-шістдесятницю Ліну Костенко.

4. ( слайд 10-17) Вікторина «Що я пам’ятаю про Ліну Костенко» (картинки-символи)

  • Василівна (по батькові);
  • Київщина (м. Ржищів, місце її народження);
  • «Маруся Чурай» (найвідоміший твір, отримала Державну премію імені Шевченка у 1987 році);
  • «Проміння Землі» (перша збірка 1957 рік);
  • Діти ( Оксана Пахльовська, Василь Цвіркунов);
  • Шістдесятники;
  • Цього року 91, жива, працює, пише для воїнів-АТО.

5.Робота над поезією «Кольорові миші».

  • Ну а тепер попрацюймо над поезією «Кольорові миші». Але спочатку з’ясуймо

певні лексичні значення слів,понять ,які нам знадобляться.

( слайд 18) Відкрийте, будь ласка, ст. 174 «Будь уважним до слова»  і зачитайте їх:

сукнО –

жУжком –

мАнтія -

-Хто така «відьма»? ( «Відьма» - походить від слова  «відати»-( тобто -знати про все ). Відьми літають по небу на мітлах чи на кочерзі.)

-А тепер давайте з’ясуємо,що таке «моральна шкода»?

 (Моральна шкода-це шкода,заподіяна людиною ,іншій людині. Ця шкода може полягати у  :

  • душевних стражданнях, яких людина  зазнала у зв’язку з протиправною поведінкою щодо неї самої  і  членів її сім’ї ;
  • душевних стражданнях, яких людина  зазнала у зв’язку із знищенням чи пошкодженням її майна;
  • приниженні честі, гідності, а також ділової репутації людини.

 

6. ( слайд 19) Вправа « Кластер» (асоціації)

  •                               Вслухайтесь у слово кольоровий. Які емоції породжує цей епітет?
  •                               А які асоціації викликає слово миша?
  •                               Поєднаємо обидва слова. За цим словосполученням стоїть певний образ. Що на вашу думку , символізують кольорові миші?

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/13952/content/1.jpg

 

7. ( слайд 20) Перегляд відеозапису вірша  «Кольорові миші».

( Завдання учням – уважно слухати і дивитися,  зафіксувати свої відчуття і підсумувати що здивувало, засмутило, вразило та  розсмішило)

( слайд 21) Відповіді учнів: здивувало те, що судять десятирічну дівчинку ні за що, навпаки, вона не шкоду робила, а веселила дітей сусіда, роблячи із сухого осіннього листя кольорових мишей; засмутило те, що ніхто  не заступився за Анну; вразила несправедливість сусіда у ставленні до Анни, його жорстокість; розсмішив кольоровий кіт, який залив вирок на папері тощо).

 

  • А тепер ми з вами будемо безпосередньо знайомитися з поезією. Кожній групі я роздаю кольорові мишки з QR, де детально описане ваше групове завдання

 

8. ( слайд 22) (групова робота)

Завдання для групп( витягують мишки-листочки з QR):

  • Жовті – написати листа сусіду (ваше ставлення до нього, обурена ти, чи навпаки вражена його вчинком). Написати один лист від групи і представити його
  • Зелені – працюють з учителем  - обговорюють почуте (читацьке колесо)
  • Фіолетові ідейно-художній аналіз вірша

Тему;  Ідею; основну думку; за допомогою чого автор передає образи героїв (пори року, приміщення тощо); символи; віршовий розмір; римування.

  • Блакитні – ЦИТАТНЕ словесне малювання – ЦИТУВАННЯ  (Опишіть приміщення, в якому відбувається суд, героїв – Анну, сусіда, суддю, їхній одяг, зовнішність, вираз обличчя).

 

( слайд 23) Учитель працює із зеленими. До роботи по черзі приєднуються інші групи (читацьке колесо)

  •                               Які почуття викликав у вас вірш?
  •                               Коли відбуваються події, про які йдеться у творі?
  •                               А могло насправді таке бути, тобто реальні описані події чи фантастичні?
  •                               У яку пору року відбувався суд над Анною? Чому саме у цю пору року? У якому шкільному предметі ми зустрічаємо пори року??
  •                               Характеристика Анни? (фото)?
  •                               Характеристика сусіда (фото)?
  •                               Який вчинок для вас у творі був неприпустимий для героя?
  •                               Чому сусід, хоч ті миші не завдали йому ніякої шкоди, привів дівчину до суду? Що стало поштовхом до цього? (Сусід злякався, що і його діти стануть схожими на дівчинку. Він не розумів душі дівчинки, її прагнення прикрасити, одухотворити навколишній світ; його дратувала яскравість натури Анни, адже сам він «сірий», звичайний, як усі).
  •                               А може, сусід має рацію, “захищаючи” своїх дітей від впливу Анни? Адже людям, що “не такі, як усі”, живеться складно, навколишні часто їх не розуміють. (Сусід боїться, що Анна має більший вплив на його дітей, ніж він сам, боїться не так за дітей, як за свій батьківський авторитет: діти не гралися його іграшками, нецікавими, сірими).
  •                               На кого із  героїв  ви хочете бути схожими і чому?
  •                               Який для себе урок ви винесли після прочитання цієї поезії?
  •                               Що ви «побачили», слухаючи вірш? (Усне малювання – Зелені. Далі вони самостійно згадують аналогічних Анні героїв з раніше вивчених творів.).

 

( слайд 24) Свою роботу показують жовті. (написати листа сусіду)

 

( слайд 25) До роботи приєднуються фіолетові (ідейно-художній аналіз вірша визначаютьтему, ідею, основну думку, художні засоби творення образів поезії, символи)

 

( слайд 26) Свою роботу показують блакитні (цитатна характеристика)

 

 

  • Молодці учні, я пишаюся, що ви у мене такі різносторонні цікаві особистості, а головне - індивідуальні.
  • А тепер трішечки порухаємося

9.  ( слайд 27) Руханка

 

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

10. (слайд 28) Підсумки

  • Підсумок уроку хочу провести у формі ребуса. Будь ласка, скажіть, яке слово

згенерувала і чому саме його  вибрала?  (індивідуальний)

 

  • А тепер скажіть, чи збулися ваші очікування з «Дерева успіху» на уроці?

Підійміть обидві руку, у кого збулися – поаплодуйте собі. А у кого не збулися?? Чому?

 

11. (слайд 29) Оцінювання

 

12. (слайд 30) Домашнє завдання.

1) виконати тестові завдання до теми  (посилання буде у viber-групі);

2) ст..175-177 виразно читати;

За бажанням: скласти свою історію, використовуючи алегоричні образи та епітети з вірша “Кольорові миші”; написати лист до сусіда; скласти діалог з Анною, намалювати ілюстрації.

 

 

 

Блакитні.png
Жовті.png
Зелені.png
Фіолетовий.png
Перегляд файлу

unnamed.pngunnamed.pngunnamed.png
unnamed.png 

характеристика героя хлопчика.jpg
хмара слова.jpeg
zip
Додано
18 січня 2021
Переглядів
2457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку