Повністю розроблений відкритий урок (із усіма матеріалами). Плідна та кропітка моя робота, сподіваюся, вам сподобається та використаєте на своєму уроці або візьмете певний елемент
Ліна Костенко «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту. Образ особливої дівчинки Анни
Мета:
-проаналізувати поезію «Кольорові миші»;
- звернути увагу на ідейно-тематичне спрямування твору, алегоричність образів кольорових мишей;
- охарактеризувати образ Анни;
-розвивати вміння виразно і вдумливо читати і коментувати поезію;
-прищеплювати прагнення створити риси неординарної особистості.
Обладнання: мультимедійна презентація, дерево успіху, листочки (зелені, жовті, оранжеві) кольорові мишки-листочки з QR (зелені, жовті, блакитні, фіолетові), відеоматеріал.
Тип уроку.: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний етап ( слайд 1)
1.Привітання вчителя. І знову ранок – і знову новий день,
Він завжди сповнений нових ідей!!
Чудовий чи не дуже-вам судити
Один мислитель так колись сказав:
«Ми самі настрій маємо творити!»
уроці!Дійсно,наш настрій залежить тільки від нас самих!Я бажаю вам прекрасного чудового настрою…
Настрій - від слів « нас троє»….. Хто це ТРОЄ ????
( слайд 2) Настрій - від слів –«Нас троє»---це наші думки,це наші слова,і це -наші дії!!!
добрі, лагідні слова і при цьому виконувати правильні дії,то ми обов’язково матимемо прекрасний ,чудовий настрій!!!
ІІ.Оголошення теми і мети уроку
Аналіз епіграфа уроку ( хмара слів).
Ми – не безліч стандартних «я».
А безліч всесвітів різних (В. Симоненко).
однакові між собою люди?(Ні!Однакових людей немає,але є схожі між собою на вигляд люди –це близнюки,проте й вони мають різні характери,уподобання.різні здібності до чогось..….)
2. Оголошення теми уроку:
- продовжити знайомство із відомою сучасною українською поетесою- Л.КОСТЕНКО.
-проаналізувати поезію «Кольорові миші»;
- звернути увагу на ідейно-тематичне спрямування твору, алегоричність образів кольорових мишей;
- охарактеризувати образ Анни;
-розвивати вміння виразно і вдумливо читати і коментувати поезію;
-прищеплювати прагнення створити риси неординарної особистості.
– Зрозуміти суть авторського задуму – це й буде нашим головним завданням.
3. ( слайд 8) ДЕРЕВО УСПІХУ(мудборд)
них своє групове очікування від уроку!
( слайд 9) Ті, хто обрав зелені листки,буде успішним на уроці;
Ті, хто обрав жовті листки-активним;
оранжеві листки- буде гарно спілкуватися на уроці.
Пам’ятайте!!!!!! Яким буде дерево успіху-залежить тільки від вас.
ІІІ.Опрацювання нового матеріалу.
4. ( слайд 10-17) Вікторина «Що я пам’ятаю про Ліну Костенко» (картинки-символи)
5.Робота над поезією «Кольорові миші».
певні лексичні значення слів,понять ,які нам знадобляться.
( слайд 18) Відкрийте, будь ласка, ст. 174 «Будь уважним до слова» і зачитайте їх:
сукнО –
жУжком –
мАнтія -
-Хто така «відьма»? ( «Відьма» - походить від слова «відати»-( тобто -знати про все ). Відьми літають по небу на мітлах чи на кочерзі.)
-А тепер давайте з’ясуємо,що таке «моральна шкода»?
(Моральна шкода-це шкода,заподіяна людиною ,іншій людині. Ця шкода може полягати у :
6. ( слайд 19) Вправа « Кластер» (асоціації)
7. ( слайд 20) Перегляд відеозапису вірша «Кольорові миші».
( Завдання учням – уважно слухати і дивитися, зафіксувати свої відчуття і підсумувати що здивувало, засмутило, вразило та розсмішило)
( слайд 21) Відповіді учнів: здивувало те, що судять десятирічну дівчинку ні за що, навпаки, вона не шкоду робила, а веселила дітей сусіда, роблячи із сухого осіннього листя кольорових мишей; засмутило те, що ніхто не заступився за Анну; вразила несправедливість сусіда у ставленні до Анни, його жорстокість; розсмішив кольоровий кіт, який залив вирок на папері тощо).
8. ( слайд 22) (групова робота)
Завдання для групп( витягують мишки-листочки з QR):
Тему; Ідею; основну думку; за допомогою чого автор передає образи героїв (пори року, приміщення тощо); символи; віршовий розмір; римування.
( слайд 23) Учитель працює із зеленими. До роботи по черзі приєднуються інші групи (читацьке колесо)
( слайд 24) Свою роботу показують жовті. (написати листа сусіду)
( слайд 25) До роботи приєднуються фіолетові (ідейно-художній аналіз вірша визначаютьтему, ідею, основну думку, художні засоби творення образів поезії, символи)
( слайд 26) Свою роботу показують блакитні (цитатна характеристика)
9. ( слайд 27) Руханка
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
10. (слайд 28) Підсумки
згенерувала і чому саме його вибрала? (індивідуальний)
Підійміть обидві руку, у кого збулися – поаплодуйте собі. А у кого не збулися?? Чому?
11. (слайд 29) Оцінювання
12. (слайд 30) Домашнє завдання.
1) виконати тестові завдання до теми (посилання буде у viber-групі);
2) ст..175-177 виразно читати;
За бажанням: скласти свою історію, використовуючи алегоричні образи та епітети з вірша “Кольорові миші”; написати лист до сусіда; скласти діалог з Анною, намалювати ілюстрації.