Урок "Ліна Костенко. Особливості індивідуального стилю. Інтимна, пейзажна й філософська лірика "

Про матеріал

Допомогти здобувачам освіти 11 класу зрозуміти особистість поетеси, осягнути особливості її індивідуального стилю, творчої манери, дослідити проблематику лірики Ліни Костенко; удосконалювати вміння працювати в групах, навчати школярів з'ясовувати світоглядні позиції автора за його творчістю; розвивати образне мислення і творчі здібності, навички дослідницької роботи; виховувати повагу, любов до особистості митця; плекати почуття патріотизму, національної гідності; формувати громадянську свідомість, високу духовність.

Перегляд файлу

 

 Великоканівецький навчально-виховний комплекс

 

 

 

 

 

 

Ліна Костенко. Особливості індивідуального стилю. Інтимна, пейзажна й філософська лірика («Страшні слова, коли вони мовчать…», «Українське альфреско», «Хай буде легко. Дотиком пера…», «Я вранці голос горлиці люблю», «Недумано, негадано»)

 (Урок української літератури в 11 класі)

 

 

 

                                                                   Підготувала:

                                                                    учитель української мови і літератури

                                                                    Кононенко Світлана Іванівна

 

 

 

2020-2021н.р.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

Урок української літератури 11клас

Урок №48

Тема: Ліна Костенко. Особливості індивідуального стилю. Інтимна, пейзажна й філософська лірика («Страшні слова, коли вони мовчать…», «Українське альфреско», «Хай буде легко. Дотиком пера…», «Я вранці голос горлиці люблю», «Недумано, негадано»)

Мета: допомогти здобувачам освіти 11 класу зрозуміти особистість поетеси, осягнути особливості її індивідуального стилю, творчої манери, дослідити проблематику лірики Ліни Костенко; удосконалювати вміння працювати в групах, навчати школярів з’ясовувати світоглядні позиції автора за його творчістю; розвивати образне мислення і творчі здібності, навички дослідницької роботи; виховувати повагу, любов до особистості митця; плекати почуття патріотизму, національної гідності; формувати громадянську свідомість, високу духовність.

Тип уроку: урок-дослідження

Обладнання: портрет Л.Костенко, виставка творів, ноутбук, проектор, екран

Епіграф уроку: Я Долю вибрала собі сама.

                          І що зі мною не станеться -

                         У мене жодних претензій нема

                         До Долі - моєї обраниці . Л.Костенко

 

Перебіг уроку:

І.Вступне слово вчителя

Сьогодні ми відкриваємо двері у дивовижний світ художнього слова видатної української поетеси Ліни Василівни Костенко, яку знають і люблять мільйони людей не тільки в Україні, а й далеко за її межами.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

Запис у зошити

ІІІ. Проблемне питання уроку: Чому і чим популярна поезія Л.Костенко в сучасному світі?

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Це питання в деякій мірі допоможе нам розкрити відеоролик

Демонстрування відеоролика №1, робота з епіграфом

V. Повторення вивченого матеріалу

Давайте пригадаємо, якою було Доля-обраниця Л.Костенко?

1.Демонстрування відеоролика №2

2.Літературно - хронологічний диктант

1930р. – народилася у Ржищеві

1936р. – сім ꞌя переїхала до Києва

1956р. – закінчила Московський літературний інститут

1957р. – збірка поезій «Проміння землі»

1961р. – надруковано книжку «Мандрівка серця»

1961-1977р. – вимушена творча перерва

1979р. – роман у віршах «Маруся Чурай»

1980р. – збірка «Неповторність»

1987р. – Державна премія ім.Т.Шевченка за роман «Маруся Чурай»

1987р. – збірка «Сад нетанучих скульптур»

1994р. – премія ім.Ф.Петрарки за збірку «Інкрустації»

2000р. – лауреат Міжнародної літературно-мистецької премії ім.Олени Теліги, нагороджена ордена Я.Мудрого.

3. Взаємоперевірка

VІ. Вивчення нового матеріалу

Поетом не можна стати, на поета не можна вивчитися, ним можна тільки народитися. Поет – це пророк, на якого сходить Дух Святий і відкриває нікому не відомі речі. Таким поетом Божої ласки є Ліна Костенко. У неї абсолютний слух до голосу віків, її творчість – подвиг.

Я запрошую «літературних критиків» презентувати міні-проект «Нев’янучий сад поезій Л.Костенко».

Учні виразно декламують та аналізують поезії Л.Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать…», «Українське альфреско», «Хай буде легко. Дотиком пера…», «Я вранці голос горлиці люблю», «Недумано, негадано» за схемою: рік написання, жанр, вид лірики, тема, ідея, художні засоби.

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота в групах

І група – складають асоціативну схему «Поезія Ліни Костенко – це…»

ІІ група – висловлюють свої асоціації, пов’язані з ім’ям Л.Костенко (жінка-борець, берегиня…)

  1. Колективне обговорення «Кодексу честі – заповідь нащадкам», складеного з афористичних висловів Л.Костенко:
  • Людині бійся душу ошукать,

Бо в цьому схибиш – то уже навіки.

  • Зробити щось, лишити по собі…

Щоб тільки неба очі голубі

Цю землю завжди бачили в цвітінні.

  • Є для серця така покута:

Забувати скоріше зло.

  • Найвище уміння – почати спочатку,

Життя, розуміння, дорогу, себе.

  • Життя людського строки стислі.

Немає часу на поразку.

VІІІ. Підсумок уроку, оцінювання учнів

Чому і чим популярна поезія Л.Костенко в сучасному світі?

ІХ. Завдання додому: прочитати твір Л.Костенко «Маруся Чурай»

 

docx
Додано
24 січня 2022
Переглядів
328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку