Тема: Лінійна функція, її графік
Мета уроку: ввести означення лінійної функції, сформулювати її властивості, ознайомити з графіком; розвивати спостережливість, інтерес до математики математичну мову; виховувати культуру математичних записів і креслень, самостійність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І Організаційна частина
ІІ Перевірка домашнього завдання
ІІІ Актуалізація опорних знань
На кожну парту роздаються картки з завданнями:
1. Вставити пропущені слова «Залежність при якій кожному значенню ___ відповідає _____ значення у називається _______»
2. Яка множина значень заданої функції?
Х |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
У |
-2 |
1 |
3 |
0 |
1 |
3. Знайти область визначення функції заданої формулою у =
4. Функцію задано формулою у = . Знайти значення функції, якщо значення аргумента дорівнює 7. Знайти значення аргумента, якщо значення функції дорівнює 3.
ІV Мотивація навчальної діяльності
На дошці чи таблиці завдання:
1. Яка з цих функцій зайва? Чому?
у = 2х2, у = х – 2, у = - 2х, у = 2.
2. Який з графіків зайвий? Чому?
V Повідомлення теми і мети уроку.
Кожен учень записує на аркуші запитання , на які він хоче дізнатись відповідь на цьому уроці. Потім об′єднуються у групи по 4 учні. Обговорюють усі разом у групі питання і вибирають , які на їх думку, основні. Кожна група озвучує ці питання на клас. Вчитель записує усі питання на відкидній дошці. Потім усі разом складають план уроку з запропонованих питань учнів. Приблизний план може бути таким:
1. Означення
2. Графік
3. Властивості
VІ Засвоєння нових знань.
Для кожної четвірки даються завдання на картках наступного характеру (кількість карток залежить від кількості четвірок )
(Формули залежності: S = 70x, S = 12x, y = 7x + 4)
Вчитель робить висновки, що всі ці залежності є функцією виду у = ах + в – лінійна. Формулює означення, будує графік, розглядаючи різні випадки лінійної функції. Для кожного випадку, за підтримки учнів, записуються властивості.
VІ Закріплення вивченого матеріалу
Роздаються картки, які були на мотиваційній частині. На дошці записуються запитання:
1. Які з даних функцій лінійна?
2. Який з даних графіків лінійний?
(Якщо є час, то можна побудувати графіки функцій)
VІІ Підсумок
Рефлексія
Учні оцінюють себе за схемою
Я розумію і знаю:
Я вмію
Я навчився сам
VІІІ Домашнє завдання