Урок літератури рідного краю у шостому класі на тему: "Таємничий світ дитинства у творі А. Содомори « Ніч, коли ходить Святий Миколай»

Про матеріал
Мигаль Мирослава Михайлівна, учитель української мови та літератури Урок літератури рідного краю у шостому класі на тему: "Таємничий світ дитинства у творі А. Содомори « Ніч, коли ходить Святий Миколай»"
Перегляд файлу

Урок літератури рідного краю у шостому класі

Тема:  Таємничий світ дитинства у творі А. Содомори « Ніч, коли ходить

             Святий Миколай»

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Андрія Содомори,

          опрацювати зміст твору «Ніч, коли ходить Святий Миколай», поглибити

          вміння аналізувати твір, визначати тему та основну думку твору;

          розвивати уяву, образне мислення, вміння зв’язно висловлювати власні

          думки; виховувати естетичні смаки, позитивне мислення.

 

 

Цілі

Учні знатимуть: окремі факти з життя Андрія Содомори, зміст образка « Ніч, коли ходить святий Миколай», суть порушених проблем у творі.

Учні вмітимуть: виразно і вдумливо читати  твір, визначати основну думку; пояснювати умовність ситуації, зображеної у творі, відповідати на проблемні запитання.

Ім’я уроку: Казка навколо нас…

Тип уроку: урок літератури рідного краю

Обладнання: фотографії Андрія Содомори, тексти твору,  олівці.

Теорія літератури: художній образ, символ, алегорія.

Методи, прийоми, форми роботи: слово вчителя, асоціації, «Гронування», робота в групах, проблемні запитання, « Мікрофон».

Оформлення дошки:  З видимого пізнавай невидиме …Г.Сковорода

 

                                           Хід уроку

І. Мотиваційний етап

1. З’ясування емоційної готовності до уроку.

Учитель. Добрий день, діти. Чи любите ви дарувати подарунки? А отримувати?

2. Актуалізація суб’єктного досвіду. 

- Чи любите ви подарунки? Напевно, немає людини,  яка їх не любить.

- Які подарунки вам  запам’яталися?

« Гронування»: ключове слово – подарунок. Утворення асоціативного ряду до слова «подарунок».

ІІ. Цілепокладання і планування

  1. Ознайомлення учнів з темою уроку.
  2. Подумайте, що ви хочете дізнатися на сьогоднішньому уроці і чого ви хочете навчитися. Свої цілі узгодьте із запропонованими. Запишіть цілі уроку. (Учитель узагальнює)

Ми дізнаємось про Андрія Содомору, познайомимось із його твором, визначимо, чого навчає твір…

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу

  1. Учитель. Розпочинаємо знайомство з творчістю А.Содомори. У цьому нам допоможе стаття з Вікіпедії ( дата народження, місце народження, освіта, творчість…)

Порахуймо, скільки років виповнилося А.Содоморі цього року.

Письменник писав: « Якби мене хтось запитав, який із моїх дитячих спогадів найдорожчий мені, я б відповів,- спогад про ніч, коли ходить святий Миколай».  З цих слів можна сказати, що письменник наділений творчою уявою, фантазією. Я впевнена, що у цьому ми переконаємося, коли познайомимося з його твором « Ніч, коли ходить святий Миколай».

  1. Читання «ланцюжком» твору. Учні роблять позначки над словами, які є, на їхню думку, важливими.
  2. Обмін враженнями про прочитане.

-Який настрій твору?

-Читаючи твір, я уявляю…

   4.   Робота над змістом твору.

        Дайте відповіді на запитання, підтверджуючи реченнями із твору.

  • Діти чекали на ніч, коли ходить святий Миколай?
  • Яку пісню співали діти? Ви знаєте цю пісню? Може, хтось хоче заспівати?
  • Яке відчуття присутності святого Миколая переповнювало дітей? Запишіть ці слова.  Які емоції переповнюють вас перед святом Святого Миколая?
  • Чи писали діти листа Святому Миколаю? А ви пишете? А що просите?
  • Що робив батько звечора?
  • Для чого діти  ставили крісло біля свого ліжка?
  • Що означають слова «своя сорочка при тілі»?

Учитель. У мене в руках для вас торбинка з подарунками. Що у ній? А якщо я дам вам доторкнутися до торбинки і домалювати в своїй уяві предмет. ( Діти  торкаються торбинки і  називають уявні подарунки)

  • Які подарунки приніс Святий Миколай дітям? Чи хотіли б ви отримати такі ж сьогодні? Чому?
  • Яку історію розказала старша сестра автора?

«Робота у групах»

Учні діляться на 5 груп. 1 група шукає у тексті  зорові образи.

                                           2 група- нюхові.

                                           3 група- дотикові.

                                           4 група- смакові.

                                               5 група- слухові.

Доповідають представники груп.

За допомогою художніх образів автор хотів сказати нам найважливіше. Що саме? Якою є основна думка твору? Які проблеми порушено у творі?

Учитель. У всі часи живуть люди, які переживають, відчувають світ, мають багату уяву.

Проблемне запитання.

  • Чи є серед вас такі люди?

                Можна стверджувати, що кожен із вас є неповторним, бо знає, що у

            нашому світі є місце для казки.

ІV.Рефлексивно-оцінювальний етап.

Учитель. На початку уроку ми ставили цілі і записували їх. Тепер позначте ті, яких ви досягнули.

Погляньте на дошку, оберіть речення і продовжте його.

« Мікрофон».

  • Сьогодні на уроці я запамятав…
  • Сьогодні на уроці я навчився…
  • Сьогодні на уроці я зрозумів…
  • Цікавим для мене було…
  • Важким для мене було…

Оцінювання діяльності учнів учителем.

( Оцінювання «подарунками»)

V. Домашнє завдання.

Обов’язкове загальне. Написати есе на тему: «Наше життя є казкою».

Обов’язкове на вибір. Намалювати ілюстрацію до твору, написати лист автору.

За бажанням. Підготувати презентацію про А. Содомору.

 

 

 

docx
Додано
23 вересня 2022
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку