Урок "Літературна гра "Щасливий випадок". Контрольна робота за твором Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

Про матеріал
Учитель ставив за мету: - повторити та узагальнити вивчений матеріал; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою їх корекції; - розвивати зв’язне мовлення, логічне, образне та колективне мислення, культуру спілкування, навички роботи в групі; - виховувати прагнення до самовдосконалення, кращі людські якості, любов до художньої літератури Повторення й узагальнення теми організовано у формі гри у першій частині уроку, друга частина передбачає виконання коннтрольної роботи (два варіанти). Урок проведено у форматі три по тридцять.
Перегляд файлу

Тема: Літературна гра «Щасливий випадок». Тематична контрольна робота за твором Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

 

Мета: - повторити та узагальнити вивчений матеріал; виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою їх корекції;

  • розвивати зв’язне мовлення, логічне, образне та колективне мислення, культуру спілкування, навички роботи в групі;
  • виховувати прагнення до самовдосконалення, кращі людські якості, любов до художньої літератури.

 

Обладнання: тестові завдання, аркуші паперу та кольорові олівці, мішечок, номерки, зведена таблиця.

 

Тип уроку: узагальнення та систематизації, контролю й корекції знань.

 

Хід уроку

 

Перші 30 хвилин

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Визначення завдань, розкриття способів розв’язання творчих елементів.

 

Слово вчителя. Діти! Сьогодні ми проведемо узагальнюючий урок за твором Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

Від рівня вашої підготовленості залежить результативність нашого уроку й оцінювання якості ваших знань.

Буду сподіватись, що всі учні класу зможуть найкращим чином застосувати набуті вміння та навички, довести міцність власних знань.

 

Завдання ваше:  а) проявляти активність, ініціативу на уроці;

    б) зв’язно і лаконічно висловлюватись;

    в) творчо, з фантазією працювати в групах;

    г) бути толерантним стосовно думки інших;

  д) зосередженими й уважними під час виконання

тестових завдань.

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

 

Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Запис теми уроку у зошити.
  2. Оголошення мети уроку.
  3. Повідомлення завдання на даному етапі уроку.

 

Завданням буде, працюючи у групах:

а) використати необхідний потенціал знань із вивченої теми у процесі виконання роботи творчого характеру;

б) презентувати власні результати роботи як завдання іншим групам;

в) виконання завдань кожної групи усіма учнями класу.

 

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

 

1. Організація діяльності в групах.

  а) розділити учнів класу на 4 групи;

  б) роздати групам картки із завданням. Див. Додаток 1

  в) надати консультацію групам стосовно їхнього завдання.

 

2. Робота в групах.

 

3. Презентація результатів роботи груп: результати діяльності 1-2 груп. Див. Додаток  2

(У ході презентації кожною групою своєї роботи учні трьох інших груп беруть участь у виконанні запропонованих завдань колективно.

Доречними також будуть  інші форми перевірки роботи груп:

  • обмін завданнями між групами «по колу»;
  • перша та друга група обмінюються завданнями із третьою  та четвертою групою;
  • обмін завданнями між тими групами, які швидше справилися із завданням;
  • кінцевий результат – обмін інформацією між групами про успішність виконання завдань.)

 

Можливий варіант роботи 3 групи.

Клоуз – тест за змістом казки – притчі «Маленький принц».

Завдання: продовжити речення.

  • Дорослі такі нетямовиті, а діти просто не в змозі … (розжовувати їм усе).
  • «Діти! – кажу я. – Стережіться..!» (баобабів).
  • А насправді він не людина, він … (гриб).
  • На першім астероїді…(жив король).
  • Зостанься, я призначу … (тебе міністром).
  • Я людина поважна, мені нема коли … (язиком чесати).
  • Коли він запалює свого ліхтаря – буцімто народжується … (ще одна нова зірка або квітка).
  • Географ – особа надто поважна, щоб … (вештатися світами).

 

Можливий варіант роботи 4 групи.

Чи уважний ти читач?

Відредагуйте текст, користуючись такою підказкою: необхідно знайти не менше 6 помилок.

П’ята планета була вдесятеро менша від попередньої. На ній жив дід. Він писав грубезні книги і володів зірками. На запитання пілота, чим цей дід займається, останній відповів, що він – географ. Цей чоловік розповів, що весь час мандрує світами, ніколи не сидить в кабінеті.

(Правильно: шоста, більша, Маленький принц, не вештається, не виходить).

 

V. Міні-підсумок проведеної роботи на першій 30 хвилинці.

 

Другі 30 хвилин

 

І. Мотивація навчальної діяльності учнів на даному етапі уроку.

 

ІІ. Організація учнів до участі у грі.

 

  1. Розділити учнів класу на команди.
  2. Робота над визначенням капітана, назви в командах.

ІІІ. Літературна гра «Щасливий випадок». Див. Додаток 3

(У грі беруть участь дві команди)

 

І гейм. «Хто швидше?»

(Питання пропонуються обом командам. Хто з учасників швидше підніме руку (прапорець), та команда і відповідає. За правильну відповідь на кожне запитання – 1 бал).

 

ІІ гейм. «Діжкові заморочки».

(Капітани кожної команди по черзі тричі дістають номерки «із діжки», отримують відповідне запитання. За правильну відповідь на кожне запитання – 1 бал.)

 

ІІІ гейм. «Ти – мені, я – тобі».

(Кожна команда пропонує суперникам по 3 запитання. За правильну відповідь на кожне запитання – 1 бал.)

 

ІV гейм. «Далі … Далі … Далі …»

(Гравцям пропонуються запитання, на які вони повинні швидко дати відповідь. Якщо гравці не можуть відразу відповісти, вони говорять: «Далі …». За кожну правильну відповідь – 1 бал. Кожна команда дає відповіді тільки впродовж однієї хвилини.)

 

ІV. Міні – підсумок другої 30 хвилинки.

 

  1. Підрахунок балів. Див. Додаток 4
  2. Оголошення переможців.
  3. Мотивація оцінок.

 

Треті 30 хвилин

 

І. Мотивація навчальної діяльності учнів на даному етапі уроку.

 

ІІ. Основний зміст роботи.

 

  1. Інструктаж до виконання тестових завдань.
  2. Виконання тестових завдань.

 

 

І варіант

І рівень. Початковий.

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

  1. Чому пілот не навчився малювати?

а) Не мав здібностей до малювання;

б) Забороняли батьки;

в) Зневірився в собі.

2. Хто у казці утік із власної планети з мандрівними птахами?

 а) Ліхтарник;

 б) Маленький принц;

 в) Географ.

3. Яку таємницю відкрив лис Маленькому принцу?

 а) Лише серце добре бачить. Найголовнішого не побачиш очима;

 б) Мова – джерело непорозуміння;

 в) Коли ти даєш себе приручити, потім доводиться й плакати.

 

ІІ рівень. Середній.

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1. Якими справами займався Маленький принц на своїй планеті?

2. Які риси вдачі притаманні малому до подорожі Всесвітом?

3. Що називається притчею?

 

ІІІ рівень. Достатній.

(За кожну обґрунтовану відповідь на одне із запитань учень отримує 3 бали. Учень самостійно обирає запитання, на яке даватиме відповідь).

  1. У чому сенс подорожі Маленького принца на астероїди? Як це допомагає з’ясувати  головні проблеми твору? Назвіть ці проблеми. Чи бачите ви шляхи їх розв’язання?
  2. Поясніть, як ви розумієте повчальний зміст казки – притчі «Маленький принц».
  3. Прослідкуйте стосунки дорослого і дитини на різних етапах їхнього спілкування. Визначте ці етапи, наводячи приклади з тексту. Наскільки легко складалися їхні стосунки? Чи змінилося щось у стосунках між людьми вже сьогодні? Чому ви так вважаєте?

 

ІV рівень. Високий.

(За повну відповідь учень отримує 3 бали.)

Напишіть твір – мініатюру на одну з тем:

  1. Хто він, Маленький принц?
  2. Чому люди не знаходять те, що шукають?
  3. Це сумно, коли забувають друзів.

 

ІІ варіант

І рівень. Початковий.

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

  1. Маленький принц підігрівав собі сніданок?

а) На діючих вулканах;

б) Праскою;

в) На газовій плиті.

2. Що пообіцяв король Маленькому принцу, щоб той залишився?

 а) Півцартсва;

 б) Чин генерала;

 в) Посаду міністра.

3. До якого висновку дійшов хлопчик під час пошуків джерел у пустелі?

 а) Серед людей також самотньо;

 б) Вода буває потрібна й серцю …;

 в) А всі дороги провадять до людей.

 

ІІ рівень. Середній.

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1. Як склалися взаємини квітки і принца? Чого навчає ця історія?

2. Які перші враження отримує Маленький принц від планети Земля? З ким йому тут довелося зустрічатися?

3. Що називається алегорією?

 

ІІІ рівень. Достатній.

(За кожну обґрунтовану відповідь на одне із запитань учень отримує 3 бали. Учень самостійно обирає запитання, на яке даватиме відповідь).

  1. Визначте головну думку казки – притчі «Маленький принц». Обґрунтуйте своє твердження.
  2. Охарактеризуйте мешканців планет. Поясніть причини їхньої самотності.
  3. З’ясуйте значення головних алегоричних образів казки – притчі. Яке власне тлумачення цих образів ви запропонували б?

 

ІV рівень. Високий.

(За повну відповідь учень отримує 3 бали.)

Напишіть твір – мініатюру на одну з тем:

  1. Любов сильніша від арифметики.
  2. Будь-яка справа має бути корисною.
  3. У кожного є планета Дитинства.

 

ІІІ. Підведення підсумків уроку.

 

ІV. Повідомлення домашнього завдання.

Підготуватись до вікторини «Літературна мандрівка» (повторення і узагальнення вивченого у 8 класі).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Індивідуальні картки із завданням творчого характеру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

 

  1. Одна з ролей, яку довелося зіграти принцу, подорожуючи Всесвітом. (Шанувальник).
  2. Хто пояснив хлопчику зміст «Закону приручення»? (Лис).
  3. Мешканець одного з астероїдів, що вважав себе найкращим. (Честолюбець).
  4. Вчений, який любив не світ, а себе. (Географ).
  5. Роль, яку зіграв принц, відвідавши планети пияка, ділка. (Співрозмовник).
  6. Той, за кого кожна людина несе відповідальність. (Друг).
  7. Риса, яка об’єднує всіх мешканців астероїдів. (Самотність).
  8. Персонаж, який є алегорією долі у творі. (Змія).

 

Розгадавши кросворд, по вертикалі можна прочитати поняття ТЛ, яке має прихований зміст. (АЛЕГОРІЯ)

 

 

 

 

Кросворд

складений другою

творчою групою

учнів 8-В класу

Прилуцької гімназії № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

З

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

 

  1. Що чистив кожного ранку головний герой казки – притчі А. де Сент-Екзюпері? (Вулкани).
  2. Рослини, які могли б розірвати планету хлопчика. (Баобаби).
  3. Почуття, яке змусило героя залишити свою планету. (Образа).
  4. Рослина, насіння якої було занесено вітром на планету хлопчика. (Квітка).
  5. Назва планети головного героя. (Астероїд).

 

Розгадавши кросворд, по вертикалі можна прочитати жанр твору                           А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». (КАЗКА)

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд

складений другою

творчою групою

учнів 8-В класу

Прилуцької гімназії № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

П

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

Ч

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

 

  1. Хто у казці здійснив подорож Всесвітом? (Принц).
  2. Річ, яку носив Маленький принц. (Шарф).
  3. Людина, з якою порозумівся хлопчик на планеті Земля. (Льотчик).
  4. Місце, де зустрілися принц і дорослий. (Пустеля).
  5. Як назвати людину, від імені якої ведеться розповідь у художньому творі? (Оповідач).
  6. Що змусило пілота здійснити посадку літака? (Аварія).

 

Розгадавши кросворд, по вертикалі можна прочитати жанр твору                       А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». (ПРИТЧА)

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд

складений другою

творчою групою

учнів 8-В класу

Прилуцької гімназії № 1

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
1964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку