«Кубування».
Для актуалізації наявних в учнів знань можна застосувати навчальну стратегію
«Кубування». Вона використовується в тих випадках, коли тема має розкриватись з різних аспектів.
Для реалізації цього прийому вчителю знадобиться кубик, на кожній грані якого написано запитання стосовно теми. Можливі такі надписи на гранях:
1.Опиши (Яка форма, колір, розмір?)
2.Порівняй (На що схоже? Які має особливості?)
3.Встанови асоціацію (З якими спогадами, фантазіями? Що спадає на думку?)
4.Проаналізуй (З яких частин складається? З чого зроблено?)
5.Використай (Як це може бути використано в житті?)
6.Оціни, визнач «За» і «Проти» (Які позитивні і негативні сторони характерні для цього об’єкта).
Вчитель повертає кубик в руках різними гранями, учні описують або розповідають про предмет.
Фрагмент уроку українська мова в 4 класі під час повторення знань про частини мови. Для цього на гранях куба пишу такі запитання :
1.Що називає? (відповідь: предмет, дію, ознаку, кількість)
2.Відповідає на питання…
3.Змінюється.за…
4.В реченні виступає…
5.Наведи приклад.
6.Склади словосполучення.
Можна одночасно опитувати 4 учнів, яким потрібно вибрати частину мови (1уч.-іменник, 2уч.-прикметник, 3уч.-дієслово, 4уч.- числівник.). Вчитель показує 1 грань-і учні по черзі відповідають на питання відповідно до вибраної частини мови. Потім 2 грань- відповіді учнів по черзі, і т.д.