Урок літературне читання Д. Павличко. Білий вірш "На щастя"

Про матеріал
Розширити знання дітей про моральні людські якості, формувати морально-етичні уявлення та адекватні форми поведінки, тренувати психомоторні функції, спонукати до рухової розкутості, розвивати фантазію.Використання методики ТРВЗ на уроках читання , зокрема методу «Прийоми фантазування Джонні Родарі». Виховувати дружелюбність, доброзичливість повагу, толерантність у дитини.
Перегляд файлу

Тема:   Дмитро Павличко Білий вірш.  «На щастя».

Слайд 2

Мета:  розширювати знання дітей про моральні людські якості, формувати морально-етичні уявлення та адекватні форми поведінки, тренувати психомоторні функції, спонукати до рухової розкутості, розвивати фантазію, неординарне мислення,  самостійна,  творча ,  групова робота по  складанню білих віршиків, допомагати в подоланні замкненості, пасивності,  використання методики ТРВЗ на уроках читання , зокрема методу «Прийоми фантазування Джонні Родарі». Виховувати дружелюбність, доброзичливість повагу, толерантність у  дитини.

Слайд 3

Базові поняття:   білий вірш, доброта, щастя, людина, підкова, радість.

 

Концепція уроку: підвести дитину до того, що багато процесів мають свої власні алгоритми. Ввести уявлення що таке щастя, доброта для дитини, сприяти формуванню почуття спільності, солідарності, відповідальності. Створення позитивного оточення та спілкування.

 

                                                     Хід заняття

 

І. Вправа знайомство «Моя голова»

Діти кладуть на голову білий аркуш паперу олівцем не дивлячись обводять голову , малюють вуха , ніс рот , зачіску, знімають лист підписують своє ім’я і по черзі встають та розповідають про себе яка вона людина.

Слайд 4 5 6 7

2. Вправа «Думай про інше»   

Багато винаходів у нашому житті мають «аналоги» у природі. Літак схожий на птаха, вертоліт на метелика, підводний човен –на рибу. Отже, щоб винаходити, треба бути спостережливим, уміти придумувати на що схожі різні предмети.

Наприклад:  (на дошці)

 

На що схоже

   

Думай про інше

Доведення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М’яч

Кіт

Кіт, який кусає себе за хвіст

Сонце

Олівець

Якщоолівець крутити в повітрі схожа на круг

Гарбуз

Молоток

Збоку приєднати торець.

Шайба

Зошит

Зошит звернути у трубочку

Слайд 8

3. Вправа « Біном фантазії»

«бі»-два, «ном»- слово- означає «два слова»

Діти працюють в парах. На аркушах паперу  один записує назву живого предмета, інший-неживого ( іменника).  З’єднують  папірці і записана пара стає початком нової незвичної історії. Учні по черзі читають пари слів.

Слайд 9

4. Читання запису на слайді.

Прочитайте вислів: « Людина така, яке її уявлення про щастя?»

                                                                             (Василь Сухомлинський)

 

 Слайд 10

Створення проблемної ситуації.

1. Як ви розумієте цей вислів?

2. Як ви гадаєте, про що ми будемо вести розмову на сьогоднішньому занятті?

Слайд 11

 Запитання.

*Діти, а що таке щастя?

*Де воно знаходиться?

*На що схоже щастя?

*Воно тепле, чи холодне?

*Що означає бути щасливим?

* Якого кольору щастя?

*Що треба робити, щоб щастя ставало на Землі більше?

 

У вас у кожного на парті є смайлики, розфарбуйте їх кольором відповідним вашого уявлення про щастя.

 

*Смайлики прикріпити на дошку до великого сонечка.

 

  1. Читання віршу «Білий вірш. Дмитро Павличко  «На щастя».

*Як ти гадаєш, з якою метою поет розповів цю історію?

Слайд 12

* Доведіть , що «На щастя»- білий вірш? Вірш без рими.

Білий вірш - неримований вірш; в усьому іншому (розмір, ритм, чергування наголошених і ненаголошених закінчень тощо) мало чим відрізняється від римованих.

Слайд 13

 

НА ЩАСТЯ

Є на світі море,

а в морі — острів,

а на острові — місто,

а в місті — площа,

а на площі — вершник,

а під вершником — кінь,

підкований золотими підковами.

Ходять по площі люди,

та ніхто не цікавий знати,

що то за кінь, що за вершник,

скільки століть стоять вони.

 

* Вдома самостійно знайдіть відомості про те, як і чому підкова стала символом щастя.

Слайд 14

  1. Прийом «Кола по воді»

 

Якщо кинути у воду камінь, то по воді починають розходитися кола. Вони затягують усі предмети, які  є навколо гілля, листя, папір … Щоб ви зрозуміли то від одного слова може починатися рух, який дає поштовх для нових асоціацій та приводить до створення цілої історії.

Слайд 15

*Давайте виберемо якесь  умовне слово  «камінь», наприклад:

Щастя. (Написати поряд із кожною буквою будь-який іменник, який починається з даної букви.

Щ- щавель

А-  автомобіль

С-  сонце

Т-  тигр

Я-  яблуко

Спробуємо скласти віршик із використанням цих слів, але заголовком нашого віршу залишається слово Щастя. Нагадую ваш вірш повинен бути білим (без рими) незвичним,  фантастичним.

Слайд 16

  1. Прийом «Фантастичне продовження»

 

*Учитель називає будь-яку реальну подію.

Наприклад: пішов дощ, я дуже щасливий, замукала корова, виросла ромашка , шумлять дерева , каркає ворона.

  • Придумайте казковий, фантастичний білий  віршик з незвичними наслідками. (4хв)
  • Для виконання цієї роботи об’єднаємось у групи .

( на спинці стула сніжинки різного кольору)

Слайд 17

 Групи читають складені віршики.

8. Підсумок заняття

* Вправа «Підкова на щастя» ( дітям роздати підковки, вони підписують слова і дарують на вибір)

 

 

*Вправа «Загальний настрій»

 

На дошці діти підходять і малюють по черзі свою частину спільного малюнка «Загальний настрій»

 

 

docx
Додано
5 листопада 2022
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку