23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок "Літературний детектив як боротьба добра і зла"

Про матеріал
урок-узагальнення за темою "Літературний детектив". Дає змогу узагальнити вивчене і підготуватися до контрольної роботи.
Перегляд файлу

Літературний детектив як боротьба добра і зла

Мета: узагальнити й систематизувати вивчене протягом теми, підготуватися до контрольної роботи, розвивати логічне мислення, вміння робити висновки, характеризувати героїв детективів, побувати в ролі детектива, розшифрувати криптограму та логічні задачі, сприяти любові до читання детективних творів.

Обладнання: підручник, картки, презентація, книги.

Тип уроку: урок узагальнення.

                                                     Шерлок Холмс – це людина,                           яка ніколи не жила, але ніколи й не помре.

Г. Уеллс.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

У літературі є такі твори, що не залишають байдужими ні дорослих, ні дітей. До них весь час повертаються, їх перечитують, і з величезним задоволенням дивляться екранізації. Про них ми сьогодні і будемо вести мову.

Що це за твори? Як ви думаєте?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні ми будемо мандрувати бурхливим морем детективів. Ви отримаєте кожен свого кораблика для здійснення подорожі. Напишіть на ньому, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

Оскільки море бурхливе,то на шляху будуть різноманітні перепони, які, я надіюсь, ви подолаєте.

ІṾ. Основна частина уроку

  1. Асоціативний кущ

Які у вас виникають асоціації, коли ви чуєте слово «детектив»?

  1. Бесіда (пелюстки)
  • Що таке детектив? Яке друге значення має слово «детектив»?
  • Назвіть характерні ознаки детективу.
  • Назвіть три шляхи розслідування таємниці.
  • Що для детектива найголовніше?
  • Яким методом керується детектив при розслідуванні?
  • Які є види детективів?
  • Кого з представників цього жанру ви знаєте?
  1. Створити сторінку у ФБ (робота в групах)

І – Едгар Аллан По

ІІ – Артур Конан Дойл        Що ще ви знаєте про письменників?

  1. Стрічка часу (робота в групах)

Записати основні дати з життя і творчості письменників

І – Едгар Аллан По

ІІ – Артур Конан Дойл

  1. Бесіда
  • Скільки творів написав А.К.Дойл за участю головного героя-детектива?
  • Як його звуть?
  • Хто допомагав Шерлоку Холмсу?
  • Де мешкали герої?
  • Чи існував насправді Шерлок Холмс?

(Перегляд фото музею, де мешкали герої).

 

  1. Робота над епіграфом.

Як ви розумієте слова Г. Уеллса?

  1. QR-коди.

Зараз ми перейдемо до роботи над творами. Для початку розшифруємо композиційну формулу літературного детектива. (Робота в групах на швидкість)

  1. Визначити композицію творів (робота в групах)

І- «Золотий жук»

ІІ- «Пістрява стрічка»

  1. Цитатна характеристика (робота в парах)

Знайдіть у творі «Пістрява стрічка» цитати, які свідчать про:

а) фізичну силу Шерлока Холмса;

б) відсутність у Шерлока Холмса користолюбства;

в) вміння Шерлока Холмса зберігати таємницю;

            г) сміливість Шерлока Холмса.

10. «Чи уважний ти читач?»

Відберіть ті речі, які належать героям творів А. К. Дойла і поясніть для чого вони їм.(Робота в парах)

  1. Картотека, хімічні препарати, люлька. (речі, що належали Шерлоку Холмс. Картотека допомагала йому в розслідуваннях, там він записував усі відомості про розслідуваний злочин. Хімічні реактиви використовував для дослідів. Люльку палив, коли обдумував ту чи іншу справу).
  2. Чорнило, перо, папір, енциклопедія. (речі, що їх використовував містер Джейбез Вілсон з оповідання «Спілка рудих». Він переписував Британську енциклопедію. Для цієї безглуздої роботи його найняли, щоб він не заважав робити підкоп).
  3. Батіг, блюдечко з молоком, шнур. (речі, які використовував лікар Грімсбі Райлотт для здійснення злочину. Молоком він годував болотяну гадюку, батогом змушував її рухатись, за допомогою петлі підіймав гадюку і ховав у сейф. Шнур було приладнано, щоб по ньому гадюка сповзала до ліжка).

 

11.Робота з малюнками

Пронумеруйте у логічній послідовності малюнки з оповідання «Золотий жук», передайте зміст декількома простими реченнями.

12. Бесіда

- Як ви гадаєте, чому детектив має таку назву?

 - Як детектив розкрив таємницю?

- Що таке криптограма?

13. Ми детективи

Давайте спробуємо себе у ролі детективів(робота в парах)

  • Розгадування криптограм;
  • Розгадування логічних загадок.

14. Доведіть мені, що твори, які ми вивчали є детективами.

15. Хмарки слів

Подивіться на ці хмарки слів і скажіть, кого тут охарактеризовано і з якого твору.

16. Діамант

За допомогою діаманта охарактеризуйте героя творів А.К.Дойла, який вам до вподоби.

Ṿ. Узагальнення повтореного

1. Бесіда

- Чи сподобались вам вивчені твори?

- Як ви думаєте, чому детективи настільки популярні?

- Чи повчальні детективи?

- Чому вони нас навчають?

- Чи можемо ми стверджувати, що в детективах ведеться боротьба добра і зла?

Дійсно, детективи дуже популярні. Їх як читають, так полюбляють  дивитися екранізації. Ви знаєте якісь детективні фільми?

Подивіться будь ласка на це фото. Чи знайома вам ця людина?

Це виходець  з нашого села, який спробував себе у жанрі детективу.

2. Берег сподівань

Ось ми і прибилися до берега. Я сміливо можу сказати, що всі перешкоди ви подолали. Візьміть свої кораблики і скажіть, чи виправдала ця подорож ваші сподівання.

І. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. «Мистецтво робити висновки та  аналізувати досягається напруженою працею».

«17 11 22 23 7 27 23 3 19   21 19 2 11 23 11   3 11 22 18 19 3 15 11    23 1                                          1 18 1 16 12 10 24 3 1 23 11     6 19 22 33 4 1 8 23 31 22 33     18 1 20 21 24 9 7 18 19 32 

20 21 1 27 7 32».

  1. «Використовуйте свої очі, дійте мізками і все зможете зрозуміти».

« 311 15 19 21 11 22 23 19 3 24 14 23 7    22 3 19 13     19 28 12,     6 12 14 23 7  

17 12 10 15 1 17 11      12      3 22 7      10 17 19 9 7 23 7       10 21 19 10 24 17 12 23 11».

  1. « Немає нічого оманливішого за очевидний факт»

« 18 7 17 1818 12 28 19 4 19      19 17 1 18 16 11 3 12 29 19 5 19     10 1

19 28 7 3 11 6 18 11 14      25 1 15 23»   29 7 21 16 19 15       26 19 16 17 22.

  1. « Найважче розкрити злочин, який скоєний без чіткої мети».

« 18 1 14 3 1 9 28 7      21 19 10 15 21 11 23 11        10 16 19 28 11 18,

33 15 11 14        22 15 19 8 18 11 14     2 7 10        28 12 23 15 19 13       17 7 23 11».

 

  • Що таке детектив? Яке друге значення має слово «детектив»?

 

 

  • Назвіть характерні ознаки детективу.

 

 

  • Назвіть три шляхи розслідування таємниці.

 

 

  • Що для детектива найголовніше?

 

 

  • Яким методом керується детектив при розслідуванні?

 

 

  • Які є види детективів?

 

 

  • Кого з представників цього жанру ви знаєте?

 

 

 

 

експозиція — знайомство з основними персонажами (їх небагато);

зав’язка — надходження інформації про злочин чи таємницю, пов’язану з ним;

розвиток дії — процес розгадування таємниці (огляд місця злочину, опитування свідків, збирання фактів, переслідування злочинців )

 розв’язка — детектив знаходить рішення загадки, згодом він повідомляє про кроки розслідування друзям чи супутникам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Едгар Аллан По. Дагеротип 1848 року, менш ніж за рік до смерті письменника. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Едгар Аллан По

 

 

Conan doyle.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Артур Конан Дойл

 

 

 

 

 

 

Експозиція

 

 

 

 

 

 

 

Зав’язка

 

 

 

 

 

 

Розвиток дії

 

 

 

 

 

 

 

Розв’язка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стрічка часу

                                                   1809

 

                                                   1820

                                                    1833

                                                    1841

                                                    1842

                                                    1843

 

                                                   1844

 

                                                   1849

 

Стрічка часу

                           Рік народження

 

               «Етюд у багряних тонах»

 

Вирішив стати професійним письменником

 

     Опубліковано «Пістряву стрічку»

 

 

                                         Рік смерті

 

 

docx
Додав(-ла)
Сірко Іванна
Додано
17 березня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку