Урок "Які дивовижні ці квіти, у кожній - чарівність своя"

Про матеріал
Урок з літературного читання у 2 класі. В розробці уроку показано різні форми і методи роботи, які сприяють розвитку пізнавальних інтересів, образного мислення молодших школярів, вмінню аналізувати прочитаний текст.
Перегляд файлу

жд.jpg 

 

Комунальний заклад «Кегичівський ліцей

Кегичівської районної ради

Харківської області»

Урок літературного читання. 2 клас.

26 квітня 2018 року

 

       Тема:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      Вчитель початкових класів

Ткаченко Н.А.

2018

Тема уроку. Які дивовижні ці квіти, у кожній -  чарівність своя.

Матеріал уроку. «Квіти – землі окраса» (за Юрієм Смоличем).

Мета.  Формувати навички оцінної діяльності, вміння аналізувати прочитаний    текст; розвивати пізнавальні інтереси, образне мислення, пам’ять, естетичне ставлення до навколишнього світу; виховувати любов до рідної землі.

Обладнання. Карти для відновлення вірша, картки для швидкочитання і розвитку мовної догадки, кольорові смужки,малюнки весняних квітів, портрет Катерини Білокур.

Хід уроку

хзл.jpgІ. Організація класу.

Привітаємося діти. 

Будемо завжди радіти

Небу, сонцю, людям, квітам.

І тоді, обов’язково,

День для нас найкращим буде.

-Подаруйте один одному веселу посмішку і чудовий настрій.

ІІ.Мовна розминка.

ждл.jpg1.Робота із скоромовкою (вивчається зі слів учителя).

Сім братів – малярів

В королівстві кольорів.

Кожен маляр королює,

В королівстві малярує.

2. Вправа для  швидкочитання і розвитку мовної догадки.

-Прочитайте слова, подумки вставлячи пропущені букви.

Зразок картки:

в…сна          т…льпан          нар…цис

…іалка         прол…сок       р…ст

-Гра «Якого кольору слово?»

Для гри діти повинні мати кольорові смужки. Діти картками сигналізують, який, на їхню думку, колір слова.

3.Відновлення вірша (робота в парах).

- Ви працюватимете в  парах. Уважно прочитай слова і рими в них знайди,

додай до них і решту слів, і перевір рядки.  Якщо все правильно зробив –

 вірш прочитаєш ти!

Зразок картки.

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=5e6848716b2f6def6e98f80b0cc964ae&n=33&h=215&w=287Слова-рими: проростуть, малі, цвітуть, з землі.

     А у менепроліски під вікном…………..

     І тюльпани радісно потім………………

    Ось нарциси гордо вже вилізли …………

     Щастя всім приносять квіточки………..

-Як би ви назвали цей вірш?

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

SAM_0654.JPG-Согодні на уроці ми будемо говорити про вічних супутників людського життя – квіти.

-Для чого людям потрібні квіти?

-Вони прикрашають наше життя, вражають найтоншими запахами, милують кольорами. Назвіть весняні квіти, які ви знаєте. (Діти називають весняні квіти, учитель прикріплює їх малюнки на дошку.)

-Які квіти серед названих розцвітають у лісі?

-Як ви думаєте, у якій послідовності вони зявляються?

ІV. Опрацювання оповідання «Квіти – землі окраса» (за Ю. Смоличем).

1.Читання твору вчителем.

-Послухайте оповідання «Квіти – землі окраса». Що нового ви дізналися з тексту?

2.Словникова робота.

ніжний               сон               пахнуть

жовтий             ряст            пнеться

сонячний          фіалки         заквітовує

волохатий      козелець       випростовує

SAM_0625.JPGЧитання слів «ланцюжком», «луною».

3.Читання твору учнями (мовчки).

-Читаючи, зверніть увагу, чи таку послідовністьпояви квітів у лісі ви встановили. (За потреби, учитель міняє місцямималюнки.)Яких квітів ви не назвали? (Учитель додає малюнки.)

4.Аналіз змісту твору. Вибіркове читання.

-Яка квітка починає життя усіх квітів? Як автор описав пролісок?

-Як ви думаєте, чому квітку назвали «сміливою»? Чому цвіт проліска – «холодний»?

-Що квітне після проліска? Прочитайте опис рясту.

-Що зявляється після рясту? Прочитайте опис квітки козельця.

-Як у тексті автор пише про аромат фіалки? А козельця?

-Яку квітку назвали тихою?

-Прочитайте, які суттєві ознаки кожної квітки підкреслює автор.

-Які кольори згадуються у творі?

-Доведіть, що автор закоханий у квіти.

5.Фізкультхвилинка.

Прокидаються квітки,

розпускаються пелюстки.

(Руки вгору, через сторони опустити вниз.)

Вітерець дихнув тихенько,

пелюстки гойднув легенько.

(Руки на поясі, нахили тулуба вправо-вліво.)

Сутеніє. І квітки

закривають пелюстки,

(Руки вниз, присісти.)

тихо засинають,

голівками гойдають.

(Нахили голови вперед-назад у повільному темпі.)

6.Вправи на розвиток швидкості читання.

SAM_0618.JPGа) Гра «Знайди усі прикметники».

-Знайдіть і прочитайте усі прикметники, які автор використав для опису квітів. За допомогою ілюстрацій додайте свої прикметники про кожну квітку.

б) Читання «Незнайком» (окремих речень).

7.Мовно-логічне завдання.

-Прочитайте мовчки колонки слів, що на дошці. Утворіть такі словосполучення, які зустрічаються у тексті. (Ніжний пролісок пнеться, жовтий козелець з’являється, сонячний ряст заквітовує, фіалки пахнуть, волохатий сон випростовує.)

V. Робота з картинами Катерини Білокур.

http://art-nostalgie.com.ua/Belokur/Belokur.jpg1.Розповідь про художницю.

Учитель. Краса квітів надихала не тільки письменників, які оспівували їх за допомогою слова, а й художників. Особливим царством краси можна назвати квіти на полотнах української художниці Катерини Білокур. Її картини зачаровують глядачів щедрістю веселкових барв.

 

(Учитель показує кілька картин художниці: «Півонії», «Букет квітів», «Квіти», «Жоржини», «Мальви та троянди».)

http://kyiv.man.gov.ua/upload/image/bilokur_1.jpg

 

 

 

 

 

https://cs3.livemaster.ru/zhurnalfoto/c/4/a/140321180119.jpgУчень1.Чарівна природа рідного села, розмай дерев, квітів,зеленого руна трав стали для Катерини Білокур академією мистецтв. Дівчина самотужки осягнула таємниці техніки живопису. Милуючись кожною квіточкою, листком, травинкою, гілко і стовбуром дерева, кольоровою гамою сутінків і світань, блакитним небом погожого дня, вона навчилась у природи поєднувати кольори та їх відтінки.

Учень 2. Найбільше захоплювали Катерину Білокур квіти. Вони вабили її у квітнику, на городі, біля хати, у полі, на луках, за тинами вздовж вулиць рідного села Богданівки. Дивовижною силою своєї фантазії народна майстриня зумілапередатина полотні незвичайну красу, розмаїття квітів рідної землі.

Учень 3. Закохана у дивосвіт квітів, жінка могла пройти 30 км пішки, аби там у лісі побачити, як цвіте конвалія. Щоб до найтонших деталей передати форму і колір квітки,стебельця, листка,прозорість кожної ягідки грона винограду, кетяга калини. Художниця сама виготовляла тоненькі, як голочки, пензлики, з кількох тхорячих волосинок, вишневої гілочки.

2. Опис картин К. Білокур (с.136).(Під музичний супровід).

-Заворожують нас картини «Польові квіти» і «Квіти під тином». Це ніжні і неповторні квіти нашої землі, зігрітої ранковим сонечком. Яких тільки квітів тут немає! І скільки їх? Не перелічити! Сотні квіточок і травинок із різних полів та лук змалювала художниця. Вони чарують нас, зігрівають ніжністю і теплом.

Kvity (1).jpghttp://svitppt.com.ua/images/8/7472/770/img14.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

- Які квіти зображено? Розкажіть про кожну, звернувшиувагу на колір, форму пелюсток, листочків.

-Які ваші враження від побаченої картини? З яким почуттям, на вашу думку, художниця її писала?

VІ.Підсумок уроку.

-Що нового дізналися на уроці?

-Над яким твором працювали?

-З картинами якої художниці познайомилися?

VІІ. Домашнє завдання.

Прочитати текст «Квіти – землі окраса» (за Ю. Смоличем), підготуватися переказувати.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
1538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку