Урок літературного читання 2 клас

Про матеріал
Диференційований урок з літературного читання для 2 класу. Урок розроблено за методикою С.П. Логачевської диференціація на уроках читання. Диференційоване навчання – це один із способів досягнення всіма дітьми загальноосвітньої мети навчання з урахуванням їх індивідуальних особливостей. Диференційоване навчання – це спеціально організована навчально-пізнавальна діяльність, яка враховуючи вікові, індивідуальні особливості учня, спрямована на оптимальний розвиток учнів, засвоєння необхідної суми знань, практичних дій за навчальними планами і програмами.
Перегляд файлу

Тема : Калина – символ рідної землі. «Калина» В. Скуратівський , «Калина» А. Листопад .

Мета : Ознайомити учнів із оповіданням В. Скуратівського «Калина», віршем А.Листопад «Калина». Удосконалювати навички читання вголос та мовчки,формувати вміння аналізувати прочитане за запитаннями підручника ,виділяти головне і узагальнювати ; збагачувати знання дітей про історію нашого народу ; розвивати мовлення і мислення учнів ; виховувати почуття любові до рідного краю .

Обладнання :складова таблиця , таблиця вираження почуттів після читання тексту ,таблиця для вироблення інтонаційних навичок читання , малюнки із зображенням калини .

                                             Зміст уроку

Організаційний момент .                                                                                                 Складання плану уроку .                                                                                                Вправи на розвиток  чіткості вимови .                                                                    Ка-ка-ка    дітям треба молока .                                                                                             Ли-ли-ли   повні чашки налили .                                                                                           На-на-на   користь у ньому одна .                                                                               Яке слово можна утворити із даних складів ?                                                            Розчитування  за складовою таблицею .                                                           Відгадування загадок .                                                                                                      У вінку зеленолистім ,                                                                                                                у червоному намисті ,                                                                                                        видивляється у воду ,                                                                                                              на свою хорошу вроду .

Зачаровує красою                                                                                                                   мати - Україна                                                                                                                                      наче в лузі червоніє                                                                                                                    пишная  ….  (калина )                                                                                                            Оголошення теми уроку і мотивація навчальної діяльності .                           Калина – символ України. Народ шанує її за пишну вроду й цілющі властивості. Немає такого села ,де б за тином чи біля криниці у лузі чи на березі водойми не росла ,не квітла калина рясним білим цвітом навесні , не рум'яніла червоними ягідками аж до зими. В Україні є понад  100  населених пунктів із назвами , утвореними від слова «калина». Неподалік від нашого міста є село  Калинівка . 

Вивчення нового матеріалу . В .Скуратівський «Калина» .                                    Читання тексту вчителем .                                                                                Аудіювання.                                                                                                                              1.Рослини –символи  України :                                                                                               а) клен і береза ;                                                                                                                       б) верба і калина ;                                                                                                                  в) дуб і тополя.                                                                                                                   2.Пісня «Червона калина» відома за часів :                                                             а) Ярослава Мудрого ;                                                                                                        б) Тараса Шевченка ;                                                                                                              в) Богдана Хмельницького .                                                                                                3. У цій пісні калина символізує :                                                                               а) дух боротьби за волю;                                                                                                     б) красу української природи.                                                                                        4. Дітям забороняли ламати калину ,бо :                                                                       а) птахи загинуть з голоду ;                                                                                             б) накличуть мороз;                                                                                                                в) більше не вродить .

Перевірка.     1.варіант – виконали вірно.   2. варіант – допустили помилку.

Диференційована робота над текстом.                                                                   

 1 етап .

1 в. Читайте правильно ,відшукайте багатоскладові слова .

2в. Правильно прочитати два абзаци.

Перевірка.

2 етап .

1 в. Відшукайте опорні слова , які розкривають зміст тексту.

2 в. Читайте ,думайте про що читаєте .

Перевірка.

3 етап .

1 в. Знайдіть образні слова.

2 в. Знайдіть вислови і слова , що сподобались.

Перевірка.

4 етап .

1 в. За таблицею доберіть тон , яким читатимемо текст .

2 в. За таблицею визначте почуття ,що виникає після читання тексту.

Перевірка.

5 етап .

Читання ланцюжком.                                                                                             Відновіть прислів'я :                                                                                                   Пишна та корисна, ……                                                                                                        Україна -    ……….                                                                                                             Щоки червоні , мов ……                                                                                              Убралась в біле плаття , як калина в …..                                                                     ( білий цвіт ; мов калина ;  кетяги калинові ;калина червона )                     Розповідь учителя.                                                                                                  Про калину складено багато віршів, пісень, загадок, легенд. Послухайте одну з них. У далекі часи жили дві сестри, Мирослава й Олена. Вони були веселої вдачі, мали рідкісну красу. Та в недобрий час випало цвісти їхній молодості. Вороги напали на рідну землю. Палав рідний край. Загинули батьки дівчат. Кіньми потоптано меншого братика. Усе те застали сестри, повернувшись із лісу додому. І поклялися помститися ворогам за муки народні, за горе нечуване.

              Якось завели дівчата чужинців у пастку на болото, але самі були порубані ворогом. Вітер підхопив краплини крові дівчат, розніс по лісах і полях, по берегах річок та озер. І там де падали вони, виросли кущі калини, з ягідками, які нагадують нам краплини крові.

Хвилинка відпочинку.

Розповідь про поетесу А. Листопад.                                                                                    Учитель виразно читає вірш.                                                                                       Бесіда за змістом вірша.                                                                                                Самостійна робота .За таблицями дібрати темп , тон, гучність до кожного рядка вірша.                                                                                                    Читання кращими читачами. Читання ланцюжком.                                           Робота в групах.                                                                                                                           Порівняти  прозовий і віршований тексти.                                                            Підсумок   уроку.

doc
Додав(-ла)
Головенко Алла
Додано
25 січня 2021
Переглядів
880
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку