Урок літературного читання 2 клас НУШ

Про матеріал
Урок з літературного читання 2 клас НУШ Олександр Олесь "Зима" Анатолій Черниш "Прикмети"
Перегляд файлу

Тема: Олександр Олесь «Зима», Анатолій Черниш «Прикмети»

Мета: формувати уявлення про характерні ознаки зими; поглибити знання учнів про зимові явища; вчити учнів бачити і відчувати красу природи; розвивати інтерес до читання, навички читання; мову учнів; виховувати любов до рідного краю через любов до природи; нaвчати учнiв бaчити, вiдчувати створенi словaми обрaзи прирoди; спoстерігати зa змiнами, якi вiдбуваються у природi з нaстанням зими;  удoсконалювати технiку читaння вiршованих твoрів.

                                       Хід кроку

I Організаційний момент

Я рада вас вітати. Гарних дівчаток, хлоп'яток. На сьогоднішньому уроці я пропоную працювати під таким гаслом.

Активним та уважним будь

Про кмітливість не забудь

Ти думай, пробуй і твори

Увагу й розум прояви.

II Мовленнєва розминка

І розпочнемо ми урок, як справжні диктори, з фонетичної розминки.

 - Як вітер виє взимку? (У-у-у)

 - Як дерева шелестять голими вітами? (Ш-ш-ш)

 - Як земля від морозу тріщить? ( Трісь- трісь- трісь)

 - Нам холодно. Погріємо долоньки: хух – хух.

Робота зі скоромовкою.

 На дуби і на ялинки тихо падають сніжинки.

  • Промовити повільно
  • Промовити швидше
  • Промовити із здивуванням
  • Промовити весело
  • Промовити тихо

Робота з анаграмами

Альня-альня-альня - ось на дереві їдальня.
Сі-сі-сі - годівниці гарні всі.
Ці-ці-ці - вам, синички й горобці,
Їх-їх-їх - прилаштували дітки їх.

ІІІ Перевірка домашнього завдання

Подивіться на слайд і згадайте яке оповідання ви читали вдома?

( Годівниця)

  • Для чого потрібно майструвати годівнички?
  • Хто з вас уже робив годівничку?
  • А яка зараз пора року? (Осінь)
  • А яка це осінь рання чи пізня? (Пізня)
  • Яка пора приходить після осені (Зима)
  • А ви любите зиму? За що?

ІY Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

  • Зима – чудова пора року . Вона подобається  і  багатьом поетам, які по різному зображують її у віршах та оповіданнях. Отож ми сьогодні будемо читати вірші Олександра Олеся «Зима», Анатолія Черниша «Прикмети». Будемо вчитися порівнювати, збагачувати свою мову образними висловами, зв’язно висловлювати свої думки. А також трішки гратися.

Гра «Хмаринки»

Підбір ознак до слова зима:

Зима(яка?) – сніжна, біла, холодна, казкова, тепла, квітуча

Сніг(який?) – пухкий, лапатий, гарячий, сліпучо-білий, м’який, червоний

Зима (що робить?) – сніжить, завіває, приходить, лютує, зеленіє, гріє.

Сніг (що робить?) – кружляє, сиплеться, танцює, бігає, стрибає, опускається.

 Сніг неначе… - білі мухи, вата, біла ковдра, пушок, листочок, сонечко.

  • Дітки відкриваємо підручники на ст. 72

Опрацювання вірша «Зима»

-Читання вірша вчителем.    (під музику)

1. Чи відчули ви легкість падіння сніжинок?

 2. З чим їх порівнює автор?

- словникова робота (в’ються, б’ються, пригорнутись, бояться, доторкнутись)

- самостійне читання «Сніжком»

Коли я кажу сніжок – читаєте тихенько, коли кажу сніг – голосніше, коли завірюха – дуже голосно.

- читання вголос (естафета з сніжинкою)

- виразне читання 2-3 дітей

Робота над віршем: 

 - Як падають сніжинки-порошинки?

  • До чого бояться доторкнутися?
  • Як ви розумієте вислів «молочна мла»? (молочна – біла, як молоко; мла – туман)

Руханка

Опрацювання вірша Анатолія Черниша «Прикмети»

- Чи знаєте ви, що таке прикмети?

- Які прикмети ви чули ?

-Читання вірша вчителем.  

   -Які прикмети згадав автор у вірші? Про що вони свідчать?

- словникова робота ( знадвору, особливий, кришталеві, візерунки, прикмети)

- самостійне читання (читання мовчки)

- виразне читання ( один з групи)

- читання   в парах

- вибіркове читання

 

Робота над прикметами

 

Гра «Знайди риму»

 

Заповнення щоденника читача

  Назва твору______________

Автор твору________________

Що запам’яталося_________________

Якими кольорами ви можете описати зиму

Картинки по запросу раскраска зима

 

V. Заключна частина. Рефлексія

Гра «Так - ні»

Сніжинки схожі на пушинки?

Сніг покриває всі парти в класі?

Сніжинки торкаються холодної землі?

Сніг випадає влітку?

Якщо дим іде угору, то ніч буде тепла?

Якщо червоніє захід сонця, то буде холодна ніч?

 

  • Дітки а зараз ми проаналізуємо як ви працювали на уроці. Візьміть цеглинку потрібного кольору…

Домашнє завдання.

Читати виразно вірші на стр.72

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 грудня 2020
Переглядів
2292
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку