Урок " Дмитро Красицький , Тарас Шевченко"

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему " Дмитро Красицький " Тарас Шевченко"
Перегляд файлу

Урок читання у 2 класі

Тема: Дмитро Красицький «Тарас Шевченко»

Мета: : формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

загальнокультурної – формувати навички читання та вдосконалювати вміння застосовувати під час читання мовленнєві засоби виразності.  Збагатити мовлення дітей новими словами;  розвивати уміння доводити свою думку, визначати позитивні риси людини; виховувати любов і шану  до народного поета.

                                                                                                    Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  • Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Гадаю, що ви, як і я , дуже раді нашим сьогоднішнім гостям. Давайте з ними привітаємося.

 

Добрий ранок вам!

Добрий ранок всім!

                 Хлопці:                  Ми вам раді, люди добрі,

                                                  Ми вітаєм щиро вас.

                Дівчата:                 І запрошуєм ласкаво

                                                 На урок у 2 клас.

  • Отже, запрошую вас, любі другокласники і вас шановні гості на черговий урок читання.
  • А урок наш має бути цікавим, повчальним, продуктивним. Ви, діти, повинні бути дисциплінованими, уважними, зібраними, активними.
  • Отже, якщо ви будете такими, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.
  • А мені дуже приємно тих навчати, хто хоче все знати.
  • І сьогоднішній урок ми проведемо під девізом:

Щоб успіхи чудові мати,

Треба гарно всім читати.

  • А гарно читати нас навчає:

Всі : читанка.

  • Навчає вона ще розуму і мудрості. Недаремно прислів’я говорить:

Хто багато читає, той багато знає.

  • А хто швидко читає, той багато зробити встигає.

ІІ Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо удосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення, аналізувати прочитаний твір і продовжимо знайомитись із життям і творчістю видатних людей.
  • Діти, погляньте за вікно. Яка зараз пора року? (Зима) Доведіть.
  • Як чарівно попрацювала над природою зима. Сьогодні вона подарувала нам радісний день. Чародійка Зима завітала до нас не тільки в природу, а й прийшла до нас на урок. (малюнок Зими)
  • Вона засипала своїми перлинками-сніжинками наші віконця, мій стіл і нашу дошку.
  • Я думаю, що ви здогадались, що це не прості сніжинки, вони принесли нам цікаві завдання.
  • А ще, хто працюватиме плідно на уроці, даватиме правильні відповіді, допомагатиме іншим учням, буде активним – отримає сніжинку.

Мовна розминка

  • Тож починаємо урок із засніженої стежинки-розчитування.

                  (склади записані на сніжинках)

    Муд           го        ні           муд           не            ті       див            муд

  вчив            рим        ро          хто         у          вро           рос              ся 

           ся

  • Читаємо склади по рядах.
  • По стовпчиках.
  • Уявіть, що ви на санчатах опускаєтесь і піднімаєтесь з гірки на гірку.

Склад за складом доганяй, ціле слово називай(Діти зі складів утворюють прислів’я)

Мудрим ніхто не вродився, мудрості у мудрого вчився.

-А мудрості будемо вчитися у людини, яку по праву можна так назвати( портрет Т. Г. Шевченка)

- Чому ж так шанує народ великого поета? І в чому ж сила його слави? Про це ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

-Адже тема нашого уроку:

«Тарас Григорович Шевченко – великий народний  поет і художник»

       ІІІ Сприймання та засвоєння матеріалу.

1.Робота з підручником с. 53

            -Прочитайте назву розділу над яким розпочнемо сьогодні           працювати(Т.Шевченко – великий народний поет і художник).

2.Читання вчителем коротких відомостей про Т. Г.Шевченка.

                 3.Бесіда по прочитаному.

-Коли і де народився поет?

- Як називалась перша книжка віршів молодого поета?

- Як згодом почали називати Т. Г. Шевченка?

- Коли помер поет?

               4.Повідомлення учителя.

    Рано померли батьки Тараса Шевченка. Тарас був дуже охочий до навчання, мав прекрасну пам'ять, крім того любив малювати. Але на долю сироти випали важкі поневіряння. І все  ж таки він пише вірші. Коли йому було 26 років – вийшла його перша книжка віршів, яка називалась «Кобзар». Згодом Тараса Шевченка стали називати Кобзарем українського народу.

   Ось ви бачите автопортрет Шевченка. Автопортрет – це коли робота виконана самим автором.

    Дуже рано помер Тарас Шевченко. Це сталося 10 березня 1861р. у  Санкт – Петербурзі. Пізніше був перехований у місті Каневі на високій горі, яка з тих пір називається Тарасовою. Прожив він 47 років. Багато років минуло від його  дня народження, але люди їдуть на Черкащину вклонитися дорогим Шевченківським місцям.

                Фізкультхвилинка

Ми з-за парт мерщій встаєм,

Лінькам волі не даєм.

Руки вгору, руки вниз

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки вбоки

І зроби чотири кроки.

Раз, два, три, чотири.

Ліньки наші відлетіли.

Ми за парти тихо сіли.

 

             5. Робота над твором Дмитра Красицького «Тарас Шевченко»

          а) Перед читанням твору ставлю запитання:

  • На кого змушені були працювати батьки Тараса?
  • Скільки років було Тарасу, коли померла його мати?

б) Словникова робота. Гра «Знайди пару»

             хура                                   стара, зношена

             благенька                          доглядають,  турбуються

             вишняк                              вишневий сад

             неабищо                            щось незвичне

             свита                                 великий віз

             плекають                          довгополий одяг

г)Читання оповідання комбінованим способом( учитель-учень-учитель) Аналіз змісту.

           д) Читання тексту «ланцюжком». Вибіркове читання.

- Яке життя настало для сиріт після смерті їх матері? Обґрунтуйте відповідь рядками з тексту.

- Чому захворів батько? Прочитайте опис одягу батька.

- Що сказав батько перед смертю? Прочитайте.

          Е) Вправи для розвитку  навички швидкого читання.

            Вправа « Кидок – засічка»

            Вправа « Бджілка»

            Вправа « Небо – земля»

            Вправа « Зразкове читання»

         Є ) Бесіда по прочитаному.

- Про які риси характеру Тараса Шевченка ви дізналися з цього твору? (любов до мами, жалість).

- Чи вважаєте ви що ця  риса потрібна вам?

- Яка головна думка оповідання?

- Яке речення може бути відповіддю на це запитання?

ІV/ Підсумок уроку.

Рефлексія.

Продовж  речення

Сьогодні на уроці я дізнався…

Сьогодні на уроці я намагався…

Сьогодні я навчився…

Я свої знання використаю….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 грудня 2020
Переглядів
2472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку