Урок читання у 2 класі
Тема: Дмитро Красицький «Тарас Шевченко»
Мета: : формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;
загальнокультурної – формувати навички читання та вдосконалювати вміння застосовувати під час читання мовленнєві засоби виразності. Збагатити мовлення дітей новими словами; розвивати уміння доводити свою думку, визначати позитивні риси людини; виховувати любов і шану до народного поета.
Хід уроку
Добрий ранок вам!
Добрий ранок всім!
Хлопці: Ми вам раді, люди добрі,
Ми вітаєм щиро вас.
Дівчата: І запрошуєм ласкаво
На урок у 2 клас.
Щоб успіхи чудові мати,
Треба гарно всім читати.
Всі : читанка.
Хто багато читає, той багато знає.
ІІ Повідомлення теми і мети уроку.
Мовна розминка
(склади записані на сніжинках)
Муд го ні муд не ті див муд
вчив рим ро хто у вро рос ся
ся
Склад за складом доганяй, ціле слово називай(Діти зі складів утворюють прислів’я)
Мудрим ніхто не вродився, мудрості у мудрого вчився.
-А мудрості будемо вчитися у людини, яку по праву можна так назвати( портрет Т. Г. Шевченка)
- Чому ж так шанує народ великого поета? І в чому ж сила його слави? Про це ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.
-Адже тема нашого уроку:
«Тарас Григорович Шевченко – великий народний поет і художник»
ІІІ Сприймання та засвоєння матеріалу.
1.Робота з підручником с. 53
-Прочитайте назву розділу над яким розпочнемо сьогодні працювати(Т.Шевченко – великий народний поет і художник).
2.Читання вчителем коротких відомостей про Т. Г.Шевченка.
3.Бесіда по прочитаному.
-Коли і де народився поет?
- Як називалась перша книжка віршів молодого поета?
- Як згодом почали називати Т. Г. Шевченка?
- Коли помер поет?
4.Повідомлення учителя.
Рано померли батьки Тараса Шевченка. Тарас був дуже охочий до навчання, мав прекрасну пам'ять, крім того любив малювати. Але на долю сироти випали важкі поневіряння. І все ж таки він пише вірші. Коли йому було 26 років – вийшла його перша книжка віршів, яка називалась «Кобзар». Згодом Тараса Шевченка стали називати Кобзарем українського народу.
Ось ви бачите автопортрет Шевченка. Автопортрет – це коли робота виконана самим автором.
Дуже рано помер Тарас Шевченко. Це сталося 10 березня 1861р. у Санкт – Петербурзі. Пізніше був перехований у місті Каневі на високій горі, яка з тих пір називається Тарасовою. Прожив він 47 років. Багато років минуло від його дня народження, але люди їдуть на Черкащину вклонитися дорогим Шевченківським місцям.
Фізкультхвилинка
Ми з-за парт мерщій встаєм,
Лінькам волі не даєм.
Руки вгору, руки вниз
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки вбоки
І зроби чотири кроки.
Раз, два, три, чотири.
Ліньки наші відлетіли.
Ми за парти тихо сіли.
5. Робота над твором Дмитра Красицького «Тарас Шевченко»
а) Перед читанням твору ставлю запитання:
б) Словникова робота. Гра «Знайди пару»
хура стара, зношена
благенька доглядають, турбуються
вишняк вишневий сад
неабищо щось незвичне
свита великий віз
плекають довгополий одяг
г)Читання оповідання комбінованим способом( учитель-учень-учитель) Аналіз змісту.
д) Читання тексту «ланцюжком». Вибіркове читання.
- Яке життя настало для сиріт після смерті їх матері? Обґрунтуйте відповідь рядками з тексту.
- Чому захворів батько? Прочитайте опис одягу батька.
- Що сказав батько перед смертю? Прочитайте.
Е) Вправи для розвитку навички швидкого читання.
Вправа « Кидок – засічка»
Вправа « Бджілка»
Вправа « Небо – земля»
Вправа « Зразкове читання»
Є ) Бесіда по прочитаному.
- Про які риси характеру Тараса Шевченка ви дізналися з цього твору? (любов до мами, жалість).
- Чи вважаєте ви що ця риса потрібна вам?
- Яка головна думка оповідання?
- Яке речення може бути відповіддю на це запитання?
ІV/ Підсумок уроку.
Рефлексія.
Продовж речення
Сьогодні на уроці я дізнався…
Сьогодні на уроці я намагався…
Сьогодні я навчився…
Я свої знання використаю….