Урок літературного читання (3 клас). За підручником О. Савченко. Тема:Пташка, яка в’яже рукавичку. Анатолій Качан « Розливається Дунай…» Виразне читання

Про матеріал
На уроці знайомимося з творчістю А. Качана, під час виразного читання удосконалюємо техніку читання, вміння читати інтонаційно, досліджуємо текст, вчимося любити природу, помічати в ній прекрасне.
Перегляд файлу

Урок літературного читання (3 клас). За підручником О. Савченко.

Тема:Пташка, яка в’яже рукавичку. Анатолій Качан « Розливається Дунай…» Виразне читання . Мета: ознайомитися зі творчістю Анатолія Качана; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; навчати розуміти їх; вчити відчувати красу поетичного слова; розвивати образне мислення, уяву, фантазію учнів; виховувати любов до прекрасного..

Тип уроку: урок засвоєння нових знань. 

Обладнання уроку: підручник «Літературне читання» О. Я. Савченко, презентація,відеоматеріал.

                              Хід уроку

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1.Привітання.

Добрий ранок, діти!

- Добре, сіли рівненько!

 2. Вправа «Очікування»:

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Як ми повинні працювати, щоб наші очікування здійснилися?

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Тему нашого уроку розкриє загадка

Відгадайте загадку.

– Над річкою вербичка,

На гілці рукавичка,

А в рукавичці – птичка. (Ремез)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

IV. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Розповідь вчителя.  Відео. А. Качан розповідає по себе. https://www.youtube.com/watch?v=yu-ecUvYvik

Качан Анатолій Леонтійович (*16 січня 1942, с. Гур'ївка Новоодеського району Миколаївської області)  український дитячий письменник, культурний діяч.

Дитячі роки минули в селі Новопетрівське Новоодеського району Миколаївської області.
Середню освіту здобув у с. Засілля Жовтневого району Миколаївської області.
19601965 — навчався на факультеті української філології Одеського державного університету ім. І. І. Мечникова.

Після закінчення університету вчителював у придунайському містечку Вилкове, був військовослужбовцем у Криму, кореспондентом молодіжної газети, редактором видавництва «Маяк» в Одесі.

З 1971 року живе в Києві. Протягом тривалого часу очолював літературні відділи у дитячих«Барвінок», «Соняшник», республіканське літературне об'єднання школярів «Первоцвіт», а в газеті «Вечірній Київ» вів сторінку творчого саморозвитку дітей «Кораблик», яка згодом переросла в самостійне видання «Я Сам//Сама».

Зверніть увагу, що намає дати його сметрі, що це означає? (що він ще живий). Правильно, письменник ще живий і зараз йому 74 роки.

У переліку творчих здобутків письменника — 15 книжок для дітей та юнацтва, добірки поезій, що увійшли до шкільних підручників і посібників, хрестоматій та антологій україської дитячої літератури, численні публікації в зарубіжних виданнях, пісні, написані у співавторстві з відомими українськими композиторами, статті та інтерв'ю з проблем дитячої літератури.

Перегляд презентації.

 https://www.youtube.com/watch?v=aH18kU4GvXI

2. Опрацювання вірша Анатолія Качана .

1. Робота над заголовком.

— Прочитайте 1 рядок

— Що ви знаєте про Дунай?

Назва річки Дунай пройшла довгий історичний шлях, різні народності по різному називали її. Кельти, що населяли береги Дунаю, перші помітили швидкий плин річки і назвали її Данувиус (Danuvіus). Дунай упадає до Чорного моря через дельту, яка є другою найбільшою природною водно-болотною територією в Європі. Дунай належить до однієї з найбільших після Волги річок Європейського континенту. Братом Нілу, сином Океану називав його древньогрецький поет Гесіод. Водні ресурси р. Дунай формуються в основному в гірських районах Альп, Карпат і Балкан.

3. Виразне читання вірша вчителем.

Який за настроєм цей вірш?

4. Словникова робота. Ремез.

 Додатковий матеріал.

( Ремез – невеличка пташка, котра живе біля води річок, озер).

Довжина тіла ремеза  Вага 7-11 г. (Це дві монети по 5 коп.)

  приблизно 12 см. (Показали на лінійці)

Довжина крила до 5-6 см.   Розмах крил 18 см.

Сіра голова з чорною маскою і коричнева спина.

Живлення

Ремез шукає собі корм переважно на деревах, в чагарниках, кущах і в очереті.

Він живиться комахами, павуками та насінням

Середовище існування

Заболочені та зволожені ділянки водойми, з наявністю очерету та високих верболозів з низькозвисаючим гіллям на якому птахи будують своє гніздо.

Цікавинка про гніздо.  Відео.  Ремез будує  гніздо.

 https://www.youtube.com/watch?v=9RTcjrw8tMU

  Самець будує на звисаючих над водою гілках з рослинних волокон, пуху і насіння кілька пухнастих, круглих гнізд. На висоті від 1 м до 10 м.  Гніздо у формі сумки приблизно 17 см у висоту і 11 см шириною.

  Самка вибирає собі краще гніздо, допомагає в останніх приготуваннях і відкладає потім від 5 до 8 яєць. Піклується про своїх пташенят.

  Пташка може акробатично зависати на найтонших гілочках дерев і кущів або на очеретинах, вчепившись у них тільки однією ногою.

Ремез– птах дуже рідкісний, а синиці майже брат. Особливий тим, що в’є своє гніздо не в дуплі чи на суку, а підвішує на гілці.Таке гніздо має магічні властивості, особливо, коли його освятити на Великдень. Якщо його тримати в хаті, то воно вберігає домашніх від багатьох хвороб і виступає оберегом оселі.

Гнізда – це колиска для яєць і пташенят.

5. Виразне читання вірша учнями

— Про що вірш?

6. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

Вправа незакінчене речення.

Читаючи вірш , я дізнався по..

Вона прилітає ..

У неї є дивна звичка.. Рукавички в’яже з… В рукавичці є..

 Виглядають із гнізда…

Досліджуємо текст.

Які слова є головною думкою вірша?

 Як поет описав ремеза?

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО.

Гра «Добери риму».

Дунай…

Звичку…

Сади…

Слід…

Гнізда…

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

1. Метод «Незавершене речення»

  •                   Я сьогодні на уроці зрозумів(ла)…
  •                   Мені сподобалося…
  •                   Були утуднення з…
  •                   Сьогоднішній урок…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2021
Переглядів
4685
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку