Урок літературного читання "З вільних інтернет - джерел "Соломія Крушельницька - гордість України." Дослідження медіа "Соломія Крушельницька - найвидатніша співачка світу".

Про матеріал
Урок літературного читання з використанням засобів медіаграмотності. Учні досліджують медіатексти, а також створюють фотоколаж.
Перегляд файлу

                      

                        Урок літературного читання 3 клас

Тема. З вільних інтернет – джерел «Соломія Крушельницька – гордість України».

             Дослідження  медіа «Соломія Крушельницька – найвидатніша співачка

             світу».

 

Мета:  формування предметних компетентностей:

  • ознайомити учнів з медіатекстом «Соломія Крушельницька – гордість України»;
  • вчити досліджувати медіатексти, виділяти головне;
  •  вчити  створювати простий медіапродукт - фотоколаж;
  • удосконалювати навички свідомого, виразного  читання прозових творів, збагачувати  словниковий запас учнів;
  •  розвивати критичне мислення, творчі здібності, мовлення;
  • виховувати  почуття  прекрасного, любов до мистецтва;

                формування ключових компетентностей:

           -   уміння учитися (формувати здатність  сприймати мету, яку ставить учитель, 

                відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й

                оцінювати свої результати);

-  комунікативної: удосконалювати володіння  позитивними  навичками 

     спілкування;

             -  інформативної: учити  здобувати з підручника та Інтернету необхідну

                інформацію;

             -  соціальної : здатність працювати в парі, з усіма в колективі;

                        - загальнокультурної: сприяти дотриманню норм мовленнєвої культури,

                          правил та поведінки на уроці.

 

        Дизайн уроку: ноутбук, смартфони, презентація, таблиці «ЗХД»,аркуші  паперу     для

                                     вправи «Так – ні», фото Соломії Крушельницької.

                    

               

                                                                                   Перебіг уроку

І.Вступна частина

1.Емоційне налаштування

Ви  почули всі дзвінок?

Починаємо урок.

Прошу чемно всіх сідати,

До роботи приступати.

2.Вправа «Очікування»

- Діти, на що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді учнів.)

-  Яким має бути урок? (Повчальним, гарним, змістовним, продуктивним, цікавим, веселим, світлим, проблемним...)

- Якими повинні бути діти на уроці?

 

Відповіді:

У — уважними

Р — розумними

О — організованими

К — комунікабельними, а ще активними, дисциплінованими.

 

-Отже, якщо ви будете такими, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок, на якому зуміємо створити ситуацію успіху. Щоб наша праця була успішною, слід дотримувати таких правил:

- правило «піднятої руки»;

- дружня співпраця у групах ;

-  бути дослідниками;

- активно та творчо працювати.

 

 ІІ.Основна частина

1.Мовленнєва  розминка

А)Вправи з розвитку дихання.

«Задуй свічку» - спокійно вдихніть повітря через ніс і так само спокійно видихніть через рот на «свічку»;

«Понюхай квітку» - уявіть, що перед вами духмяна квітка, і понюхайте її.

«Цокання» - поцокайте язиком у ротовій порожнині.

«Пий  чай з блюдця» -зробіть вдих, ніби п’єте чай з блюдця,а потім видих.

Б) Робота над скоромовкою

Летів горобець, сів на хлівець.

Як вийшов стрілець, то й утік горобець.

       Читайте скоромовку у різних темпах ( повільно пошепки, швидше       упівголоса,швидко, дуже швидко).

3.Мотивація навчальної діяльності

  «Павутинка» дискусії

– Чи погоджуєтеся ви з твердженням, що мети досягне тільки наполеглива людина?

4.Повідомлення  теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми з вами, діти, будемо досліджувати медіа, щоб дізнатися  більше про  життєвий і творчий шлях видатної співачки Соломії Крушельницької.  Нас  чекає робота з медіатекстом, перегляд відео, слухання аудіозапису пісні, робота зі світлиною і створення фотоколажу.

Вправа «Знаю – Хочу дізнатися –Дізнався/Дізналася»

  • Що вам відомо про Соломію Крушельницьку?

Заповнення першої та другої колонок таблиці.

                 Знаю

       Хочу дізнатися

Дізнався/ Дізналася

 

 

 

 

 

5.Робота над медіатекстом «Соломія Крушельницька – гордість  України» (с.32 -33)

А)«Щоденні5». Робота зі словами

Гімназія, фортепіано, неабиякі, неймовірні,вокал, старовинний, шляхетний, шевченківський, талановита, консерваторія.

Б) Щоденні 5. Читання для когось

Читання тексту почергово по одному абзацу.

В) Вправа «Так – ні»

Ставте  позначки «+» (так)  або «-» (ні) на аркушах  паперу

           1

                 2

          3

           4                     

            5

            6

 

 

 

 

 

 

 

1.Батько Соломії Крушельницької був священником.

2. Після закінчення гімназії Соломія навчалася   в Київській консерваторії.

3.Соломія прагнула навчатися в Італії.

4.Та потрапити  в Італію співачці не вдалося.

5.Талановита  співачка мала надзвичайну музичну пам'ять.

6.Соломія Крушельницька співала у найвідоміших театрах світу.

6.Досліджуємо медіа

А) Сканування QR-коду (с.33) і перегляд відео «Соломія Крушельницька – найвидатніша співачка світу»

- Які почуття вас переповнюють?

- Що дізналися нового про видатну співачку?

- Що найбільше вразило вас?

Б) Робота в парах «Запитаймо один в одного»

По змісту відео поставте один одному запитання.

-За скільки років з дня виступу досягла Соломія світового визнання?

- Скільки іноземних мов знала співачка?

- Якими піснями закінчувала концерт?

В) Складання сенкана зі словом Соломія

Соломія

Наполеглива, творча

Співала,виступала, досягла

Соломія Крушельницька – гордість України

Талант

Г) Сканування QR-коду (с.33) і слухання пісні «Ой летіли білі гуси» у виконанні Соломії Крушельницької.

-Чому Соломія любила співати українські народні пісні?

-Чи хотіли б ви помандрувати в часі та побувати на концерті Соломії Крушельницької?

7.Робота зі світлиною «Пам’ятник Соломії в Тернополі»

Соломія.jpg

- Розгляньте світлину.

-Якою зобразив співачку скульптор?

- Уявіть, що ви  «увійшли» в світлину. Щоб ви запитали співачку?

В  пам'ять про  Соломію Крушельницьку називають вулиці в багатьох містах України. У Львові національний академічний театр опери та балету носить ім’я видатної співачки.

8.Робота в групах.  Створення фотоколажу  «Соломія Крушельницька – найвидатніша співачка України»

9.Вправа «ПОПС – формула»

Твердження «Соломія Крушельницька – гордість України»

П (позиція) – Я вважаю, що..

О(обгрунтування) – Тому що…

П (приклад) – Я можу довести це на прикладі…

С(судження) – Виходячи з цього, я роблю висновок про те, що…

10. Дослідження медіа

Проведіть дослідження і заповніть таблицю.

1.

Хто записав відому на весь світ колядку «Щедрик»?

 

 2.

Хто з українців перемагав на конкурсі «Євробачення»?

 

3.

Хто популяризував українську пісню в Канаді?

 

4.

Які напрями сучасної музики активно розвиваються сьогодні?

 

 

Перевірте  себе:

1.Микола Леонтович.

2.Руслана, Джамала.

3.Квітка Цісик.

4.Фольк, поп, рок, джаз.

ІП.Підсумкова частина

Рефлексія

-Чи справдилися ваші очікування?

Вправа «Плюс, мінус, цікаво».

У графу «Плюс» записати все,шо сподобалося на уроці, що здалося цікавим та корисним.

У графу «Мінус» записати все, що не сподобалось, здалося важким, незрозумілим та нудним.

У графу «Цікаво» записати факти, про які дізналися на уроці, що ще хотіли б дізнатися.

              Плюс

               Мінус

              Цікаво

 

 

 

 

ІV.Домашнє завдання

Розповісти рідним про Соломію Крушельницьку.

docx
Додано
31 березня 2021
Переглядів
1632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку