Урок літературного читання "А.Качан "Крихта хліба" Л..Глібов "Хто вона?"

Про матеріал
Урок присвячений охороні птахів,підтримці їх у важкий зимовий час.Розглядаються твори А.Качана та Л.глібова
Перегляд файлу

Допоможемо пташкам узимку.

Анатолій Качан «Крихта хліба». Леонід Глібов «Хто вона?»

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити учнів аналізувати прочитане, робити висновки; збагачувати словниковий запас, образне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Вправи для дихання

Вдих і видих через ніс; «Погаси свічку»; «Насос».

2. Робота над чистомовкою

Ра-ра-ра — надворі весела г...(ра).

Ро-ро-ро — в зайця тепленьке хут...(ро).

Ру-ру-ру — зайчик цей живе в бо...(ру).

Рі-рі-рі — він сподобався дітво...(рі).

3. Гра «Ми — поети». Складання вірша про осінь

— Зараз ми спробуємо стати поетами.

Завдання: дібрати слова-рими.

Я нагадую прикмети охоче:

Зменшились дні і подовшали... (ночі).

Запам’ятайте прикмети народні:

Дні ще гарячі, а ночі... (холодні).

Уся дітвора тепла хоч бажає,

Та листя пожовкле з дерев... (облітає).

Скоро від холоду згинуть комашки,

Нічого їстоньки буде для... (пташки).

Осінь до нас непомітно приходить,

Підсумок нашій роботі... (підводить).

— Молодці, ви — гарні поети!

III. Перевірка домашнього завдання

1. Гра «Обличчям до обличчя»

Учні в парах повертаються одне до одного та переказують казку.

2. Гра «Хто краще?»

Конкурс на кращу розповідь про весняну пісеньку синички.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мити уроку

1. Бесіда

— Затишно у нашому класі. Ми тільки-но почали свій урок, а вже встигли пригадати різні пори року. Вправляючись в умінні складати вірші, ми пригадали золоту осінь. У своїх розповідях про весняну пісеньку синички ви згадували про красуню-весну.

— Яка пора року вже стукає до нас у віконце?

2. Вправа «Мікрофон»

— Що ви очікуєте від зими?

Зима — чудова пора року! Ми любимо її за скрипучий білий сніг, за морозець, який щипає ніс і щоки, за чудові зимові розваги. Та для наших пернатих друзів зима — суворе випробування. Сьогодні ми будемо вчитися бути небайдужими, допомагати братам нашим меншим у цей нелегкий час.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Опрацювання вірша Анатолія Качана «Крихта хліба» (с. 82)

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Яким пташкам поет присвячує свій вірш?

Фізкультхвилинка

2) Словникова робота.

Довідкове бюро

Лісосмуга — смуга лісових насаджень.

Ожеледь — тонкий шар льоду на землі, деревах.

Читання стовпчиків слів у парах

Жить свищуть

мерзлу пригощав

завірюха дрібниця

перебрались відчувать

— Прочитайте спочатку дієслова, потім — іменники. Назвіть прикметник.

Доберіть синоніми до слова завірюха. (Заметіль, віхола, хурделиця, хуртовина).

3) Гра «Рибки».

Читання учнями тексту мовчки, кожен — у своєму темпі, при цьому діти можуть ворушити губами.

— Куди перебралися синиці? Чому?

— Як пташки просять про допомогу? Які почуття передає поет?

— Прочитайте рядки, що найточніше передають бідування пташок. Які слова слід вимовити з більшою силою голосу?

— Яку важливу думку висловлює поет в останній строфі вірша?

— Продовжіть речення: «Вчасна допомога особливо цінна тому, що...».

— До якого з прочитаних раніше творів схожий цей вірш за основною

думкою?

Цікаво знати!

Синиця з’їдає за день більше їжі, ніж важить сама. Пара синиць, що вигодовує молодь, щоденно приносить пташенятам у середньому 1800 комах та їх личинок. За весь час перебування у гнізді малеча з’їдає близько 15 000 комашок і гусені. Гострий дзьоб синиці весь час зношується, тому безперервно відростає.

4) Гра «Диктор телебачення».

Читати вірш, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.

5) Гра «Знайди риму».

Сніговиці — синиці; тепла — села; морози — на дорозі; вікно — зерно; годівниці — дрібниця; відчувать — замерзать.

2. Опрацювання загадки Леоніда Глібова «Хто вона?» (с. 82)

1) Актуалізація опорних знань учнів.

— Що таке акровірш (акростих)?

— Послухайте уважно, пригадайте.

— Ти, Максимку, щось притих?

— Я читаю акростих.

— Що ж воно ото за штука? —

Запитав дідусь онука.

— Перші літери рядків

Зверху вниз я разом звів —

Ось і вийшло слово з них:

Це, дідусю,— акростих.

2) Гра «Рибки».

Самостійне мовчазне читання загадки учнями.

— Чи відгадали загадку? Як ви це зробили? Що ви знаєте про ластівку?

3) Гра «Актори».

— Прочитайте загадку із захопленням; зі здивуванням.

VI. Підсумок уроку

— Який висновок з сьогоднішнього уроку ви зробили?

 

 

VII. Домашнє завдання

Розкрити зміст художнього означення лиха (зима) словами з казки Оксани Іваненко «Синичка». Скласти розповідь «Допомога птахам узимку».

 

doc
Додано
5 жовтня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку