Урок літературного читання "Цікаві байки Г.Сковороди для дітей"

Про матеріал
Байки Григорія Сковороди. Ознайомити дітей з творчістю Григорія Сковороди. Вчити виділяти в байках головне. Розвивати в учнів уміння визначати мораль байки і розуміти її.
Перегляд файлу

Урок літературного читання

«Цікаві байки Г.Сковороди для дітей»

           Тема: Байки Григорія Сковороди

Мета: Ознайомити дітей з творчістю Григорія Сковороди. Вчити виділяти в байках головне. Розвивати в учнів уміння визначати мораль байки і розуміти її. Продемонструвати зв’язок між сюжетом поданого твору і реальним життям людей. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати загальнолюдські цінності, взаємоповагу до оточуючих.

Обладнання: презентація.

Хід уроку

  1. Ознайомлення з темою уроку.

Розповідь про автора. Відео. Обговорення.

Гімнастика для очей.

2. Актуалізація опорних знань

-Коротке оповідання, в якому закладено повчальний зміст. (Байка)

-Частина байки, в якій міститься повчання. (Мораль)

-У центрі байки завжди лежить якась одна подія, навколо якої розвивається дія. Мова байок проста.

- Завдання – розшифруйте назву твору. «оврон і ичж»

Бесіда про тварин. Ворона, чиж – опис.

  1. Словникова робота: пнешся, жабур, емоційний інтелект.

Подивимось байку

https://www.youtube.com/watch?v=jHFnbGOur8g

 

БАЙКА "ВОРОН І ЧИЖ"

Неподалік від озера, з якого визирали жаби, сидів на гілці й виспівував Чиж. Поблизу нього крякав собі й Ворон, та, бачачи, що Чиж не полишає співати, сказав:

— Чого ще й ти сюди пнешся, жабо?

— А чому це ти мене звеш жабою? — спитав Чиж Ворона.

— Тому що ти так само зелений, як та жаба.

— Коли я жаба,— мовив на те Чиж,— тоді ти сам справжнісінький жабур, бо спів твій дуже схожий на жаб'ячий.

 

Сила: Серце і звичаї людські, а не зовнішні якості мають свідчити за те, хто ти є. Дерево по плодах пізнається.

4. Аналіз байки.

- Назвіть головних персонажів байки. (Ворон і чиж).

- Про що розповідається у байці (Про зустріч ворона і чижа).

- Чи є у байці описи героїв? (Немає. Це дає змогу зосередити увагу читачів на вчинках персонажів, тобто на їх розмові).

- Виділіть складові частини байки. (байка має дві частини: оповідну та повчальну (мораль).

- Що особливо вразило? Як ви ставитесь до описаних подій?

5. Читання в особах. Спробуйте передати почуття головних героїв.

- Прочитайте мораль цієї байки. Як ви її розумієте? (Людину слід оцінювати не за зовнішнім виглядом, а лише розібравшись в її серці.)

Визначення головної думки байки.

6. Розкриття алегорій.

- Чи зустрічаємо ми в житті таких людей, як описано в байці?

-Чи бувало у вас так, що ви зустрічаєте людину дуже гарну і симпатичну, але під час спілкування ваше враження про людину змінюється?

Аналіз моралі. Висновок.

Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4

7. Байка «Годинникові колеса».

  • Сьогодні ми почитаємо ще одну байку. Давайте відгадаємо її назву. Ребус.

Байка «Годинникові колеса».

Колесо годинникової машини спитало у Другого:

— Скажи мені, а чого ти гойдаєшся не так, як ми, а в інший бік?

— Мене,— відповіло Друге,— так зробив мій майстер, і сим я вам не лише не заважаю, але ще й допомагаю, аби наш годинник мав єдиний шлях по сонячному колу.

Сила: У людей з різними природними нахилами і життєві шляхи різні. Одначе всім один кінець — чесність, лад і любов.

7. Аналіз байки.

  • Про що ця байка?
  • Чи можемо ми сказати що в цій байці показане життя людей через предмети?(Колеса)
  • Прочитайте, будь ласка, мораль. Як ви її розумієте?
  • Чи можемо ми співставити цю байку з нашим життям? Сказати, що ми теж схожі на такі годинникові коліщатка?

8. Асоціативний кущ «Взаємодія»

  • Як ви думаєте, чи залежить робота механізму від якості взаємодії між коліщатками? Чи можемо ми те саме сказати про наше життя? Наш клас?
  • Від чого залежить добра взаємодія? Які якості нам допоможуть добре співпрацювати?

 

docx
Додано
25 січня 2023
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку