Урок літературного читання. Катерина Бабкіна «Равличні вірші»

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Катерини Бабкіної; розкрити красу і своєрідність її творів; удосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розширити та поглибити знання учнів про значення природи в житті людини; розвивати мовлення, критичне мислення, пізнавальну активність; виховувати любов і бережливе ставлення до природи, чуйність і доброту, почуття прекрасного.

Перегляд файлу

 

Тема. Катерина Бабкіна «Равличні вірші»

 

 

Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Катерини Бабкіної; розкрити красу і своєрідність її творів; удосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розширити та поглибити знання учнів про значення природи в житті людини; розвивати мовлення, критичне мислення, пізнавальну активність; виховувати любов і бережливе ставлення до природи, чуйність і доброту, почуття прекрасного.

Обладнання: портрет поетеси, картка із деформованим віршем, малюнки равликів.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І.Організаційний момент

Створення емоційно-позитивного настрою на уроці.

Вправа "Спіймай мій настрій"

— Відтворіть дії, які зараз почуєте.

         Усміхніться, "зніміть" посмішку зі свого обличчя та "киньте" її своєму сусідові. "Спіймайте" усмішку, "прикрасьте" нею своє обличчя.

— А зараз сіли всі рівненько, спинки вирівняли і починаємо наш урок читання. Я бажаю вам працювати плідно, старанно та із задоволенням.

II. Мовна розминка 

Гра «Віднови вірш»

Хатка 

Равлик-син прийшов до татка:

(Равлик-син прийшов до татка:

То не влізуть в неї ріжки.

— Затісна у мене хатка,

Якщо виросту ще трішки,

Якщо виросту ще трішки,

— Затісна у мене хатка,

То не влізуть в неї ріжки.

Глянув батько на хатинку:

Глянув батько на хатинку:

Підростає хатка теж.

— Не журися, любий синку,

Бо не тільки ти ростеш,

Бо не тільки ти ростеш,

— Не журися, любий синку,

Підростає хатка теж.)

  • Чому равлик був стривожений?
  • Що відповів тато на равликову біду?

III. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та мети уроку 

 Відгадування загадки

Господар по стежці повзе,

На собі хатинку везе.

Друзі кличуть його Павлик,

Звісно, це рогатий ...   (Равлик)

  • Молодці!
  • Де можна зустріти равлика?

Сьогодні ми відкриємо ще одну сторінку української сучасної дитячої літератури. Ознайомимося з життєвим і творчим шляхом Катерини Бабкіної та її віршами, героєм яких буде, як ви думаєте, хто? Так, правильно, равлик.

IV. Вивчення нового матеріалу

1.Біографічна довідка

Катерина Бабкіна(нар. 22 липня 1985, м. Івано-Франківськ) сучасна молода українська письменниця та поетеса, сценарист, драматург, редактор "Esquire Ukraine". Авторка поетичних книг: "Вогні святого Ельма", "Гірчиця та Знеболювальне і снодійне", збірки оповідань "Лілу після тебе" та роману "Соня" і дитячої повісті "Гарбузовий рік". Її тексти перекладено польською, німецькою, англійською, шведською, французької та російською мовами, п’єси за її текстами ставилися в Києві та Женеві, фільм за її сценарієм був знятий в 2012 в рамках всеукраїнського проекту "Україно, goodbye!".

2. Робота над заголовком.

— Промовте заголовок: із захопленням; із радістю; зі здивуванням; з невдоволенням.

3.Читання віршів вчителем

  • Чи сподобалися вам равличні вірші?
  • Який настрій вони у вас викликали?
  • Хто є головним персонажем віршів?

4.Словникова робота

Читання слів «буксиром» за вчителем


Равлик-равличенько

Зазира

Тритони

Повсякчас

Креденс

Огрядний

Приявлика


Тритони – хвостата земноводна тварина, схожа на ящірку, що живе у воді, а зимує на суші.

 

 

 

 

Креденс – кухонна шафа для посуду.

 

 

 

Огрядний -  міцний, кремезний, ситий, товстий.

5.Фізкультхвилинка

Добре те,що сонце світить!( Руки вгору.)

Добре те, що вітер віє! ( Хитаються.)

Добре те ,що цей ось ліс ( Присідають.)

Разом з нами ріс і ріс.( Виростають.)

Добре те ,що в нашій річці ( Піднімаються вгору.)

Синя не брудна водиця.( Плавають.)

І мене матуся рідна  ( Крокують.)

Зустрічає після школи.( Стрибають.)

 

6. Аналіз змісту віршів з елементами вибіркового читання

  • Чому равлик не має клопоту з дітлахами?
  • Чому він не з’їв кульбабку? Про що це свідчить?
  • Хто жив у ставі? Прочитайте.
  • Чи могли б равлики жити у ставі?
  • Знайдіть і зачитайте опис равликової хатки.
  • Чому равлики нікуди не поспішають?
  • З якою метою Катерина Бабкіна написала ці вірші?

7.Читання віршів «бджілками»

8.Робота за ілюстрацією

  • Подивіться на ілюстрацію на с.48.
  • Чи можемо ми віднести її до всіх віршиків чи до одного?
  • Що художник зобразив на малюнку?
  • Кого він намалював у центрі ілюстрації? Удалині?
  • Які фарби обрав? Який настрій вони створюють?

9.Виразне читання віршів

10.Цікавинки про равликів (розповідає підготовлений учень)

Найповільніша тварина на Землі це — равлик (він переміщається зі швидкістю 24 мм/хв). Равлики поширені по всій Землі. У Єгипті і Вавилоні, равлик був символом вічності і родючості. М’ясо деяких видів (виноградний равлик) вживається людиною в їжу. Раковина равликів росте протягом усього життя. Равлики не мають зубів, замість них вони мають Радулов (апарат, для зішкрібання і подрібнення їжі). Більшість равликів є травоїдними. Равлики, які живуть на суші, дихають за допомогою легенів (а ті які живуть в прісних водах і морях дихають зябрами). Улітку равлик виробляє слиз, який полегшує його рух на поверхні. Улітку конус отруйний (він паралізує свою жертву за допомогою отрути). У світі існує близько 500 видів равликів конусів (укус деяких видів смертельно небезпечний для людини). У фармакології, з отрути деяких видів готують сильнодіючі знеболюючі препарати. Конус Глоріамаріс так званий «Славою морів» є найкрасивішою раковиною в світі. Взимку деякі равлики впадають в сплячку. Вони покривають себе товстим шаром слизу, який запобігає втраті води в організмі. У природі, равлики живуть від 3 до 7 років, в неволі до 25 років.

V. Підсумок уроку 

Метод “Мікрофон”

Вірші якої поетеси ми сьогодні з вами читали?

— Яка головна думка об’єднує ці вірші?

— Природа не шкодує фарб і щедро дарує нам красу і радість. Ми, в свою чергу, повинні також оберігати природу. Від цього ваше серце стане добрішим, душа – теплішою.

— Ми повинні завжди пам’ятати, що також є частинкою природи, вона –  наша мати, а ми, мешканці Землі – мудрі господарі.

Пам’ятайте, любі діти,

Щоб сади у нас цвіли,

Щоб літали в чистім небі

І лелеки, й журавлі,

Щоб пташки у нас співали,

І дерева підростали,

Щоб земля була у квітах, —

Бережіть природу, діти!


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Васільєва Людмила
    Добрий вечір! Шановний авторе, вдячна вам за розробку. Але помітила помилки - апарат, для зішкрібання і подрібнення їжі - радула, а не те слово, що у вас вказане. "Улітку конус ...." - некоректний переклад з російською "улитка конус", Замінити краще на Молюск конус .... і далі по тексту - варто передивитися уважно, бо чимало помило, повязано з перекладом. "Раковина" замінити варто на "мушля" або "черепашка".
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
15 липня 2018
Переглядів
3412
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку