Урок літературного читання. І. Франко "Лисичка і журавель"

Про матеріал
Розробка уроку з літературнорго читання за творчістю І. Я. Франка "Лисичка і Журавель"
Перегляд файлу

Тема уроку   Не роби іншому того, чого сам не любиш.

Іван Франко «Лисичка і Журавель».

Мета уроку. Ознайомити учнів із жанром літературна казка та творчістю І. Я. Франка, вчити давати характеристику дійовим особам, формувати навички правильного свідомого читання, читання в особах, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати мислення, увагу, спостережливість, акторські здібності, виховувати почуття дружби, порядності.

Обладнання: ілюстрації до казок, малюнки з зображенням тварин, картки для читання, скоромовка, ребус, портрет І.Я.Франка, аудіо запису казок,

Організаційний момент.

Ось і настав урок читання.

Доброго усім побажання

- Діти, хто хоче гарно навчитися читати?

- Я рада ,що в нашому класі я знайшла собі однодумців.Серед смайликів-настрою оберіть той, який вам до вподоби. Я бажаю вам бути радісними протягом усього уроку, а ще хочу щоб ви були уважними , старанними, гарно говорили міркували і плідно працювали.

ІІ. Мовленнєва розминка.

1.Скоромовка

Три лисички, три сестрички

Миють лапки, миють личка.

Не виводить тато лис

Їх немитими у ліс.

2.Віднови слова.(казка, народ,тварини)

Слова спокійно жили в книжці

В яку вдалось пролізти мишці

Вона початки відкусила

У себе в нірці схоронила.

(--зка;     --род;     ---рини)

3. Гра «Шифрувальник»

Закресліть одинакові букви. Які слова утворилися?

Жоукрмамівіелкоь    журавель

Зішопіразікорі            шпак

Бтуіазасізаотлі           бусол

Длбписпдбпоньпкбад  лисонька

Ауслуебісаудьсау       лебідь

4.  Додай риму

На болоті журавель

Цілий день збирав (щавель)

Назбирав собі на борщ

Та якраз вперіщив (дощ)

І щавель знесла водиця

Без борщу лишилась (птиця)

З того часу журавель

Сировим жує (щавель)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Повідомлення теми та мети уроку.

1 Відгадування ребусу. (слово –відгадка  казка)

Що ви знаєте про казки?

Так дійсно казки виникли дуже давно .Ще  до того , як люди навчилися писати. Їх переповідали. Згодом ім’я автора загубилося і казка ставала народною .

Хто герої ці впізнайте

Назву казки відгадайте.

2. Впізнай казку ( аудіо запис уривків українських народних казок)

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

- На відміну від народних є казки, автори яких відомі. Тому  як ці казки називають ми дізнаємося коли розпутаємо павутинку.

(літературні казки) Відкриває  цей розділ казка І.Я.Франка.

Розповідь про письменника.

Іван Франко народився в сім'ї  сільського коваля. Він любив дітей. Життя – говорив  Франко мало мені всміхалося, а діти були тим весняним промінчиком , яке зігрівало моє серце. Саме для них він  написав чимало творів, але особливе значення надавав казкам. Він написав майже 50 казок 20 яких увійшли до збірки «Коли ще звірі говорили».

Інсценізація уривку казки  «Лисичка і Журавель».

Героїв , якої казки ви впізнали? Цю казку написав Іван Франко. Вона дуже подібна до народної казки «Лисичка і журавель». Ваше домашнє завдання : дослідити чим подібна і чим відрізняється від укр. нар. казки . . На прикладі цієї казки ми будемо вчитися порядності, дружби, гостинності.

4.Інформаційне бюро. Розповідь  про лисичку та журавля.

5.Малювання малюнку. Хлопчики домальовують дзьоб журавлеві , дівчатка хвіст лисичці.

V Робота над змістом казки.

1.Словникова  робота.

Перш ніж читати казку з’ясуємо  значення слів:  .

Заприятелювали

Призволяйся

Улеслива

Не погордуй

Облизня

Зареклася

Прісним голосом

2.Читання казки в особах.

Чи були лисичка з журавлем справжніми приятелями?

3. Розуміння змісту казки.

Хто першим запросив до себе на гостину?

Чи щирою була лисичка?

Що коїлося в душі в журавля?

Як повівся журавель?

4.Вибіркове читання.

Прочитайте рядки казки, які говорять, що журавель був ввічливим, стриманим. Виберіть з тексту рядки, які відповідають малюнкам.

(на партах лежать малюнки до казки)

Фізхвилинка

Ми по вулиці ідем

Гарно всі себе ведем

Ось  і зебра зупинись

Вліво  вправо подивись

Вільно скрізь,  машин нема.

Йдем по зебрі прями ми.

До театру всі прийшли

Зайняли свої місця

Почалась вистава ця.

5. Лялькова вистав. « Лисичка і журавель».

6. Робота з картками. Вибрати слова до характеристики героїв казки (дівчатка- лисички, хлопчики – журавля)

7. Робота з прислів’ями .

Роз’єднай  слова

Якечастуваннятакейдякування

Якпосолиштакіїстимеш

Робидобродобромвернеться.

Як ви розумієте ці прислів’я ? Яке на вашу думку розкриває тему уроку.

8. Гра «Так чи ні».

Лисичка і Журавель – це оповідання ?

Казку «Лисичка і Журавель написав І.Я. Франко?

Головні герої казки Лисичка, Журавель і діти?

Чи погоджуєтесь ви з тим , що головна думка казки : «Роби комусь так, як хочеш щоб робили тобі»?

Підсумок уроку.

Чого навчила вас ця казка?

Дружбу в народі завжди цінували. Це чудове почуття. Зло тимчасове, його треба вміти прощати, добро – вічне. Тож творіть тільки добро .

 

 

 

docx
Додано
4 січня 2020
Переглядів
765
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку