Урок літературного читання І.Я. Франко "Фарбовани Лис"

Про матеріал
В даній папці розміщені: конспект уроку, презентація, дидактичні матеріали до даного уроку.
Перегляд файлу

1. = 0 -      озеро

 

2. – о – о        день

 

3. о – о – о     гриби

 

4. – о  =      ліс

 

5. - - о – о     риба

 

 

 

1. = 0 -      озеро

 

2. – о – о        день

 

3. о – о – о     гриби

 

4. – о  =      ліс

 

5. - - о – о     риба

 

 

 

1. = 0 -      озеро

 

2. – о – о        день

 

3. о – о – о     гриби

 

4. – о  =      ліс

 

5. - - о – о     риба

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

яр яма язик ялина ячмінь яблучко ли.с фар.ба вла.да хит.рість со.ром

Номер слайду 3

1. = о - озеро 2. - о – о день 3. о – о – о гриби 4. - о = ліс 5. - - о – о риба

Номер слайду 4

Тема уроку. Закріплення знань про вивчені літери та звуки. Ознайомлення з творчістю І. Я. Франка. Казка “ФАРБОВАНИЙ ЛИС”

Номер слайду 5

побився об заклад поцупив шмигнув, чкурнув подався просто на базар рзчулився ошуканець

Номер слайду 6

Кросворд “Доповни речення” 1. 5. 4. 3. 2. к о в а л я ь р и б а л и т и с и л М и к и т а п а м’ я т

Номер слайду 7

Перегляд файлу

ФАРБОВАНИЙ ЛИС

Жив собі в одному лісі Лис Микита. Був він хитрий-прехитрий, вигадливий, спритний, сміли­вий.

Одного разу побився Лис Микита об заклад, що в білий день піде до міста і просто з базару поцупить курку. Якось дібрався до міста, а там гамір, шум. Подався просто на базар, де довгими рядами сиділи й стояли жінки та чоловіки, заохо­чуючи купувати яйця, масло, гриби, курей, качок і багато іншого, що аж Лисові слинка потекла. Та раптом звідкись вибіг Пес, а з іншого боку — дру­гий, а там і третій. Що робити?! Шмигнув на най­ближче подвір'я, де в кутку стояла якась бочка. Скочив у неї і так сховався.

Пси, шукаючи, підходили до бочки, але негар­ний запах, який ішов від неї, відігнав їх. Лис був урятований! А як смеркло, вискочив з бочки і чкурнув до лісу.

А вранці, коли збирався вмитися в лісовому озерці, глянув на себе і аж заплакав. Лише тепер збагнув, що та смердюча рідина — справжня фарба! Відтепер ніхто не впізнав Лиса Микиту і дуже боя­лися, а він вирішив цим скористатися. Пішов на галявину, де відбувалися лісові збори, а коли всі зібралися, промовив поважно і ласкаво:

0— Любі мої, не бійтеся мене, Святий Миколай виліпив мене з небесної глини — придивіться, яка вона блакитна — і призначив царем звірів.

Так став Лис Микита царем, усі його шанували. То було казкове життя. Лише треба було стежити, щоб синя фарба не облізла і щоб звірі не впізнали, хто він є насправді.

Час минав швидко, і от уже всі лісові мешканці зібралися на святкування річниці його царювання.

Був великий концерт, а хор так співав, що Лис розчулився, підняв мордочку і як завиє по-лисячому! Всі одразу затихли. Та це ж Лис! Ах, ти, брехун! Ах, ти, ошуканець!

Так були викриті хитрощі Лиса Микити.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА. Закріплення знань про вивчені літери та звуки. Ознайомлення з творчістю І.Я. Франка. Казка «Фарбований лис»

МЕТА. Повторити вивчені літери і звуки; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати читацькі навички, техніку читання учнів, ознайомити дітей із творчістю українського письменника І.Я. Франка; формувати ціннісне ставлення особистості до людей.

Обладняння: каса літер; звукові фішки; портрет І.Франка; кольорові олівці, аркуші паперу; добірка книг; фішки (червоні, жовті, зелені); фонограма «Голоси природи».

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1) Привітання.


Працюватимемо старанно.
щоб почути у кінці,
що у нашому 1-ому класі
діти просто молодці.

 

2) Психологічне настроювання.


Очі дивляться - ( діти) та все бачать.
Вуха слухають - ( діти)та все чують.
Голова -( діти) думає.
Яким буде урок? ( діти) Цікавим!
Які у мене діти? ( діти) Найкращі!

Нехай мої та ваші надії здійсняться.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  •         А тепер налаштуємося на роботу. Для цього промовимо чистомовку.

Ок-ок-ок – розпочався урок

Ень-ень-ень – за вікном весняний день.

Ас-ас-ас – у нас веселий клас.

Зі-зі-зі – ми чудові друзі

Уть-уть-уть – вирушаємо в путь.

  •         Розпочнемо зі словесної розминки.
  1.     Словесні піраміди.
  •          Спускаємося з гірки.

яр

яма

язик

ялина

ячмінь

яблучко

  •         А тепер читаємо, дивлячись на крапку.

ли . с

фар . ба

вла . да

хит . рість

со . ром

  1.     Скоромовки

Скоротилась скоромовка, скоротилась до нуля.

Якось Яків сіяв мак, так-сяк, абияк.

Виріс ярий Яків мак, та щось коле як їжак.

 

  •         Скоромовки так швидко промовили. Чи хотіли б ви потрапити до фіналу гри «Найрозумніший»?
  1.     Вікторина «Найрозумніший» - категорія «Звуки і літери».
  •         Скільки літер а українському алфавіті? (33)
  •         Яка літера не позначена звуком? (ь)
  •         Які літери можуть означати 2 звуки? (я, ю, є, ї, щ)
  •         Який звук завжди м’який? (й)
  •         Як на звуковій моделі позначається голосний (0)
  •         Приголосний твердий? (-)
  •         Приголосний м’який? (=)
  •         Які буквосполучення позначені одним звуком? (дж, дз)
  •         Який голосний завжди пом’якшує попередній приголосний? (і)
  •         Скільки звуків у слові «джем» (3 звуки)

 

Ви дали 10 правильних відповідей. Молодці!

 

  1.     Робота в парах
  •         Щоб виконати наступне завдання, візьміть олівці і аркуші із завданням. Працюємо в парах. Необхідно з’єднати стрілочками віповідну схему і слово, скласти речення з поданих слів.

 

1. = 0 -   1 озеро

 

2. – о – о    2  день

 

3. о – о – о   3 гриби

 

4. – о  =   4 ліс

 

5. - - о – о  5 риба

а) самостійна робота.

б) звіт пар

(зачитування речень).

 

ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 

Звучить аудіозапис «Голоси природи»

 

  •         Тему уроку ми прочитаємо і вивчати її розпочинаємо.
  •         Сьогодні ми ознайомимося з творчістю письменника, який народився і виріс серед таких чудових звуків у мальовничому  с.Нагуєвичі у сім’ї коваля, майже 150 років тому.

Іван франко (демонстрація портрету) ріс розумним, допитливим, учився легко, мав надзвичайну пам’ять. Рано залишився сиротою. Завдяки своїй наполегливості став високоосвіченої людиною. Любив рибалити, збирати гриби. І. Франко написав багато творів і для дорослих, і для дітей (виставка). А зараз відкрийте Букварики на сторінці 136 і прочитайте про І.Франка.

 

ІV. СПРИЙНЯТТЯ І ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Словникова робота

побився об заклад

поцупив

шмигнув, чкурнув

подався просто на базар

розчулився

ошуканець

 

  1.     Читання тексту казки вчителем
  •         А тепер послухайте казку «Фарбований лис» і спробуйте уявити собі все, що відбувається.

 

  1.     Обговорення змісту.

 - Про кого розповідається в казці?

 - Яким Лис був на початку твору?

 - Де заховався лис від собак?

 - Чи довго царював лис?

 

3. Робота над удосконаленням техніки читання.

Читання «Буксир»

Читання виду «Земля – Небо»

Читання парами

 

4.Вибіркове читання.

  1.     Опис лиса;
  2.     що продавали на базарі;
  3.     що сталося вранці;
  4.     що відбулося на концерті.
  5.      
  1.     «Хвостик»

Я починаю речення, а ви відшукайте його кінцівку.

6. Фізкультхвилинка

Звірі в лвсі проживають

І роботу також мають.

Тож виходять на полянку

І зарадку роблять зранку.

Встали й ми побіля пари.

Встали всі: - Мерщій на старт.

Ручки вгору, ручки вниз,

Землі-матінці вклонись.

Сонцю руки простягни,

До проміння поверни.

А тепер прогнімо спини,

І замремо на хвилину.

Розігнулись, пострибали,

Потім трішки політали

І за парти посідали.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО.

Поділ тексту на частини

 

  •         Казка «Фарбований Лис» легко ділиться на частини. Складіть план, але не простий, а малюнковий. Для цього об’єднаймося у 3 групи.

Учні, які отримали перед уроком жовті фішки підходять до 1 столі і малюють Лися таким, яким він був на початку твору.

Учні з синіми фішками – до 2 столу і малюють лиса, який надумав стати царем.

Учні з червоними фішками – до 3 столу і малюють Лиса в кінці царювання.

  1.                              Самостійна робота.
  2.                              Розташування малюнків у вигляді плану.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

Кросворд «Доповни речення»

  1.               Іван Франко народовся у сім’ї...(коваля).
  2.               У вільний час він любив збирати гриби та...(рибалити).
  3.               На уроці ми ознайомились з твором «Фарбований ...» (лис)
  4.               Цього Лиса звали... «Микита»
  5.               У маленького Івана була надзвичайна ...(пам’ять).

 - Молодці, гарно попрацювали, а швидке розгадування цього кросворду свідчить про те, що у вас гарно розвинена пам’ять. Ви маєте шанс стати розумними, допитливими, восокоосвіченими людьми, як І Франко.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку