Цей конспект створений для того, щоб вам було легко та зручно підготувати цікавий,хороший урок. Він розроблений відповідно навчальної програми.Мета цієї розробки: полегшити роботу педагогів та цікаво і зрозуміло пояснити новий матеріал.
Тема. Тихі віршики на зиму. Мар’яна Савка
«Біла пані», «На горбочку»
Мета: удосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; формувати в учнів уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; вчити учнів бачити і відчувати красу природи; розвивати інтерес до читання, навички читання, мову учнів, спостережливість, увагу; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища
Обладнання: телеграма, картка із чистомовкою, фізкультхвилинка (відео), таблиця «Правила роботи в групі», портрет поетеси, сюжетні малюнки.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація класу
"Самоналаштування"
Покладіть рученята на парту, закрийте очі та промовляйте:
Я старанний (на)
Я буду добре працювати на уроці.
Я бажаю однокласникам успіхів.
ІІ. Мовна розминка
1.Чистомовка
ма-ма-ма — ой весела вже зима;
ло-ло-ло — скільки снігу намело;
мі-мі-мі — ми ще дітоньки малі;
мо-мо-мо — пташкам корму ми дамо.
2.Гра «Що зайве?»
Сніг, зима, іній, мороз, заметіль, холод, холодний.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Коли я зайшла до класу, то на столі лежала ось ця телеграма. Але вона теж незвичайна. Бо її текст складається із загадок. Давайте прочитаємо її. І напевне розберемося чому вона нам надіслана.
Біла ковдра поле вкрила,
Все навкруг вона змінила. ( Сніг)
Прийшла баба в кожуху
Принесла холод в рукаву. ( Зима)
Намалює на вікні гарний візерунок.
А в святкові зимні дні зробить подарунок ( Дід Мороз)
Прийшла Баба снігова
Світ весь снігом замела
Заметіль та віхола
Стихла й вірші слухала.
З неба сипались сніжинки,
Мов легесенькі пушинки.
Землю ковдрою накрили,
І самі всі враз спочили.
Вона запрошує нас на екскурсію до зими. Зима – це дивовижна пора року. Вона наповнена святами, подарунками, дивами. А коли вийдеш на вулицю то ніби потрапляєш у казку.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу
Мар’яна Савка - поетеса, дитяча письменниця, літературознавець, публіцист, головний редактор «Видавництва Старого Лева».
Народилася в сім'ї театрального режисера, актора, громадського й культурного діяча Ореста Савки та вчителя музичного мистецтва Ірини Савки. У юності займалася співом і театром. Закінчила Львівський державний університет ім. Івана Франка, факультет української філології.
Живе у Львові. Одружена, має сина.
Автор кількох книжок для дітей — «Чи є в бабуїна бабуся?» (2003), книжка-картонка «Лапи і хвости» (2005), «Казка про Старого Лева» (2011), «Босоніжки для стоніжки» (2015), книжка-картонка «На болоті» (2015), «Тихі віршики на зиму» (2015).
Поезія Мар’яни Савки перекладена польською, англійською, білоруською, російською, литовською, німецькою, португальською мовами.
"З дитинства мене оточувало дуже багато книжок, бо мої батьки мали гарну бібліотеку. Кілька полиць були тільки моїми — з найкращими дитячими книжками, які тоді лишень можна було знайти й придбати. Мені так подобалося читати, що я собі мріяла й про якусь таку професію. Сиди собі, читай! Але ж ви знаєте, що мрії збуваються. Тепер я і пишу книжки, і видаю, і, звичайно ж, читаю! І це справжня насолода!" (Мар’яна Савка)
Білосніжному
Жупані
М’якеньких
Посох
Завії
Застеляє
Ступає
Нині
Мережаній
А) ланцюжком
Б) по парах
7) Фізкультхвилинка (відео)
Повторення правил роботи в групах
Дібрати з вірша:
1 група: слова назви предметів.
2 група: слова назви ознак предметів.
3 група: слова назви дій предметів.
Левко
Померзли
Санчата
Навпрошки
Звідусіль
Усидіти
Намело
Шалик
Затріпотіли Дітлахи
1 ряд: «Сонечко»
Першу частину вірша читають хором учні першої парти, на другу частину до них приєднуються учні другої парти. І так по черзі до читання підключається весь клас.
VІ. Підсумок уроку
Уявіть себе художниками
Які фарби вам необхідні для того, щоб намалювати зиму?
Уявіть себе поетами
Які прикметники (дієслова) ви б дібрали, щоб зобразити природу взимку?
VІІ. Домашнє завдання
Намалювати малюнок до вірша «На горбочку»