Урок Літературного читання ,.Лічилки''

Про матеріал
Комбінований урок, який збагачує знання учнів про різновиди літературних жанрів, розвиває зв'язне мовлення, збагачує словниковий запас, виховує любов до рідної мови.
Перегляд файлу

МЕТА: розширювати знання учнів про малі літературні жанри; ознайомити їх з лічилками; удосконалювати навички виразного читання; розвивати зв’яне мовлення учнів; уміння аналізувати, порівнювати ,виховувати любов до рідної мови.

ОБЛАДНАННЯ: чистомовки, лічилки.

ТИП УРОКУ: комбінований урок.

ОСВІТНІ ГАЛУЗІ: мовно-літературна, соціальна.

                                                                   ХІД УРОКУ  

1.ВСТУПНА ЧАСТИНА

Організація класу

                                       ПРО ДРУЖБУ

Помирились сонце з хмарою                                              Райдуга місток зробила-   І тепер танцюють парою.                                                     Сонце з хмарою здружила.       

Ллється дощ, і сонце світить,                                               Хай з них приклад беруть діти,

Усміхаються їм діти.                                                                Треба дітям всім дружити.                                    

Вправа ,,Мікрофон’’

-Як ви думаєте, чого навчить вас цей урок?

-Продовжте речення. *Я на цьому уроці….   

* Цей урок буде…

--Отже, ми будемо активними, уважними, сміливими, працьовитими, веселими, дружніми. 

Урок буде цікавим ,яскравим ,приємним,   пізнавальним.

2.ОСНОВНА ЧАСТИНА

1).Перевірка домашнього завдання

Декламування скоромовок напам’ять.

2).Мовленнєва розминка

Робота над чистомовками

Ка-ка-ка-вихована квочка вчила синочка:

Им-им-им- ,,Будь увічливим,

Ами-ами-ами-не сварися з індиками,

Их-их-их- поважай старших,

Ай-ай- ай- малих не ображай,

Ри-ри-ри- вгору дзьоба не дери,

Ого-ого-ого- не бери чужого!’’ _Продовжте чистомовку.

Ра-ра-ра- на дворі весела…(гра).

Ро-ро-ро – у зайця тепленьке. ..(хутро ).

Ру-ру-ру-зайчик живе в…( бору).

Рі-рі-рі- він сподобався…( дітворі).

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

--Уявіть ситуацію, коли ви хочете пограти з друзями веселу гру. Але всі хочуть бути ведучим. Що тоді потрібно робити?  (Обрати ведучого).

--А як ми можемо обрати ведучого, щоб нікого не образити? (Обрати за допомогою лічилки).

--А які лічилки ви знаєте? (Діти розповідають).

4.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

--Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати усну народну творчість.Попрацюємо над лічилками.

Вправа ,,Оплески’’

--Приготуйте долоні. Плесніть у долоні, якщо ви згодні зі мною.

*  На уроці ми вивчимо лічилки.

*На уроці мені буде цікаво.

*  На уроці я навчуся плавати в басейні.

*На уроці я працюватиму старанно.

*На уроці я навчуся роз’язувати задачі.

--Ось ви й поаплодували собі і своїм однокласникам.

 

5.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

-Робота над значенням слова ,,лічилка’’.

Лічилка—невеликий вірш, яким діти користуються під час гри ,щоб обрати ведучого, розподілити ролі або визначити послідовність участі гравців. Лічилку промовляють в особливому ритмі, що допомагає рахувати.

--Робота над лічилками *Читання лічилок учителем.

*Читання лічилок учнями.

*Хорове читання лічилок учнями.

*Вправа ,,Трибуна думок’’.

--Назвіть ігри, у яких використовують лічилки.

* Конкурсне читання лічилок.

--Руханка

 

6.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

-Вправа ,,Хто найкраще?’’

__Погляньте на екран. У нас є три лічилки. Нам потрібно вивчити їх, але спочатку навчімося їх правильно читати. Першу лічилку читатиме 1 група, другу-2 група, 3- третя група.

                                  Зайчик-зайчик побігайчик

                                 Виніс  хліба нам окрайчик,                                   Виніс свіжої води.

                                  Ой, виходь жмурися ти!     

 

Йшла Маринка по стежинці,

Загубила там корзинку,

А в корзині паляниця,

Хто з’їв- тому жмуриться!

                                      

                                 Сидить жабка під корчем,

                                 Починає рити,

                                   Хто до неї доторкнеться,                                    Той буде жмурити!

2) Вправа ,,Складання лічилок’’. Робота  в групах.

-- Ваше завдання: скласти лічилку за поданим початком.

*Діти читають, пишуть…( рахують ,а ще вони гарно і добре малюють).

* Раз, два, три--…( танцювати будеш ти).

 

3. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1). Зворотний зв’язок. Рефлексія.

Вправа ,,Плюс—мінус—цікаво’’

 Учні у графу ,,П’’- ставлять позначку і розповідають усе, що сподобалося на уроці, що здалося цікавим та корисним.

 У графу ,,М’’---що не сподобалося, здалося важким незрозумілим та нудним.

У графу ,,Ц’’---факти, про які дізналися на уроці.

2). Домашнє завдання.

Дібрати лічилки, вивчити їх напам’ять.

 

 

                                                                                               

 

pdf
Додано
26 вересня 2021
Переглядів
2584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку