Робота з літературним твором (письмово) І варіант
______________________________________________________________________
Добре слово
В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п’ять років, вона тяжко захворіла: простудилася, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров’яче масло, свіжі лісові ягоди і горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: «Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям, і хвороба втече в ліси й на болота».
Оля їла мед у стільниках і солодке коров’яче масло, лісові ягоди і горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало – дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
Одного дня біля хворої зібралися усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
Раптом відчинилися двері і в хату ввійшла прабабуся Олі – столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату й маленьку, і сказала:
- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров’ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає не перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилося у мене в серці – щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечку.
Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилося частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі, - сказав дід Опанас. – Доброго слова.
Обери правильну відповідь (завдання 1-5).
1. У якому розділі книги можна помістити прочитаний твір?
А Світ дитинства в поезії та прозі
Б Світ моєї країни
В Моя сім’я, моя родина
2. До якого жанру належить прочитаний твір?
А казка Б оповідання В вірш
3. Що трапилось з маленькою Олею?
А захворіла Б пішла до школи В пішла до дитячого садка
4. Що радили родичі?
А більше читати Б більше спати В добре харчуватися
5. Хто допоміг Олі одужати?
А дідусь Опанас Б прабабуся Надія В Олині тітки
6. Запиши , чого не вистачало Олі.
__________________________________________________________________________________________________________________________
7. Установи послідовність подій у творі. Упиши відповідні числа.
У хату ввійшла прабабуся Оля – столітня Надія.
В однієї жінки була маленька донька Оля.
До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі.
8. Запиши головну думку твору.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Кількість балів___________
Робота з літературним твором (письмово) І І варіант
______________________________________________________________________
Хитра квітка
Ходить дівчинка по лісі, кожній гарній квіточці вклоняється. Вже чималий букет назбирала.
Квіти хоч і непоказні, зате духмяні – всі лісові пахощі в них.
А сонце все нижче й нижче до обрію хилиться, скоро й день кінчиться, час додому вертати.
Коли глядь, а край лісу, в посадці, ще одна квітка красується. Два широких листочки, мов зелені долоньки, обхопили високе стебельце з білою китичкою дрібненьких квіточок.
Нахилилась до неї дівчинка:
- Пхи. Ти зовсім не пахнеш. І не розпуклась як слід. Навіщо мені така! Ось коли по-справжньому розквітнеш, наберешся лісових пахощів, тоді я тебе і візьму.
- Добре, приходь пізніше до мене, - відповіла квітка. – Чуєш? Пізніше. Тоді і дізнаєшся, як я гарно пахну. А даремно не ображай.
Прийшла дівчинка наступного дня до квітки. А та не хоче розпукуватись. І красу свою пелюстками пригорнула, наче сховала від людського ока.
- Хіба рано я прийшла? – зітхнула дівчинка.
- Рано, рано. Пізніше треба. Тоді я і розкрию свої пелюстки і запахну на весь ліс.
«Гаразд, почекаю ще трохи», - зітхнула дівчинка.
От і почала ходити дівчинка до квітки, а та й не думає розтуляти свої пелюстки.
- І довго ти дражнитимешся? – якось запитала її дівчинка.
Квітка злегка хитнула широкими листочками.
- Я ж тобі кажу : пізніше приходь.
- Он яка ти! – невдоволено мовила дівчинка. Що ж, зачекаю ще трохи.
Прийшла до неї наступного дня, а квітка вже поблякла, засихати почала.
- Як же тобі не соромно обманювати, люба квіточко?
- Я тебе не обманювала, дівчинко.
- Хіба ж не ти мені сказала: «Приходь пізніше! Приходь пізніше!» Я й чекала, приходила. А ти…
- Ти приходила до мене вдень, коли я сплю. А я розтуляю пелюстка й пахну вночі, - перебили її квітка. – Тому я і сказала, щоб ти приходила пізніше.
- Так он хто ти! Тепер я тебе впізнала, - сказала дівчинка. – Ти – любка, нічна фіалка. Хитра квітка.
- Даремно ти мене ображаєш, - прошепотіла квітка. – Хіба я винна, що така вродилась? Іди, не заважай мені спати, дівчинко.
Обери правильну відповідь (завдання 1-5)
1. У якому розділі книги можна помістити прочитаний твір?
А Світ дитинства в поезії та прозі
Б Сторінки книги природи
В Моя сім’я, моя родина
2. До якого жанру належить прочитаний твір?
А казка Б оповідання В вірш
3. Що робили дівчинка в лісі?
А збирала гриби Б збирала букет квітів В збирала суниці
4. Що означають слова «приходь пізніше»?
А зранку Б удень В уночі
5. Яку назву мала квітка?
А кульбабка Б троянда В нічна фіалка
6. Запиши, чи дійсно квітка обманювала дівчинку.
__________________________________________________________________________________________________________________________
7. Установи послідовність подій у творі. Упиши відповідні числа.
Коли глядь, а край лісу, в посадці, ще одна квітка красується.
Іди, не заважай мені спати, дівчинко.
Прийшла дівчинка наступного дня до квітки..
8. Добери і запиши свій заголовок до прочитаного твору.
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Кількість балів___________