Контрольна з читання 3 клас

Про матеріал
Робота з літературним твором (письмово) І варіант текст " Добре слово " тести до нього. ІІ варіант "Хитра квітка" тести до нього.
Перегляд файлу

Робота з літературним твором (письмово)                                     І варіант

______________________________________________________________________

Добре слово

  В однієї жінки була маленька донька  Оля. Коли дівчинці виповнилося п’ять років, вона тяжко захворіла: простудилася, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров’яче масло, свіжі лісові ягоди і горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: «Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям, і хвороба втече в ліси й на болота».

 Оля їла мед у стільниках і солодке коров’яче масло, лісові ягоди і горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало – дівчинка вже ледве вставала з ліжка.

 Одного дня біля хворої зібралися усі родичі. Дідусь Опанас сказав:

  • Чогось їй не вистачає . А чого – і сам не можу зрозуміти.

Раптом відчинилися двері і в хату ввійшла прабабуся Олі – столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.

Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату й маленьку, і сказала:

    - Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров’ячого масла, немає ні  свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає не перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилося у мене в серці – щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечку.

Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилося частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.

- Ось чого не вистачало Олі, - сказав дід Опанас. – Доброго слова.                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обери правильну відповідь (завдання 1-5).

 

1. У якому розділі книги можна помістити прочитаний твір?

А Світ дитинства в поезії та прозі     

Б Світ моєї країни         

В Моя сім’я, моя родина

 

2. До якого жанру належить прочитаний твір?

А   казка         Б  оповідання         В вірш

 

3. Що трапилось з маленькою Олею?

А захворіла       Б пішла до школи    В пішла до дитячого садка

 

4. Що радили родичі?

А більше читати       Б більше спати       В   добре харчуватися

 

5. Хто допоміг Олі одужати?

А дідусь Опанас       Б   прабабуся Надія          В    Олині тітки

 

6. Запиши , чого не вистачало Олі.

__________________________________________________________________________________________________________________________

 

7. Установи послідовність подій у творі. Упиши відповідні числа.

         У хату ввійшла прабабуся Оля – столітня Надія.

 

    В однієї жінки була маленька донька Оля.

  •      Але нічого не допомагало – дівчинка вже ледве вставала з ліжка.

     До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі.

 

8. Запиши головну думку твору.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Кількість балів___________

 

Робота з літературним твором (письмово)                                    І І варіант

______________________________________________________________________

Хитра квітка

 Ходить дівчинка по лісі, кожній гарній квіточці вклоняється. Вже чималий букет назбирала.

 Квіти хоч  і непоказні, зате духмяні – всі  лісові пахощі в них.

 А сонце все нижче й нижче до обрію хилиться, скоро й день кінчиться, час додому вертати.

 Коли глядь, а край лісу, в посадці, ще одна квітка красується. Два широких листочки, мов зелені долоньки, обхопили високе стебельце з білою китичкою дрібненьких квіточок.

 Нахилилась до неї дівчинка:

 -  Пхи. Ти зовсім не пахнеш. І не розпуклась як слід. Навіщо мені така! Ось коли по-справжньому розквітнеш, наберешся лісових пахощів, тоді я тебе і візьму.

 -  Добре, приходь пізніше до мене, - відповіла квітка. – Чуєш? Пізніше. Тоді і дізнаєшся, як я гарно пахну. А даремно не ображай.

 Прийшла дівчинка наступного дня до квітки. А та не хоче розпукуватись. І красу свою пелюстками пригорнула, наче сховала від людського ока.

 - Хіба рано я прийшла? – зітхнула дівчинка.

 - Рано, рано. Пізніше треба. Тоді я і розкрию свої пелюстки і запахну на весь ліс.

 «Гаразд,  почекаю ще трохи», - зітхнула дівчинка.

 От і почала ходити дівчинка до квітки, а та й не думає розтуляти свої пелюстки.

 - І довго ти дражнитимешся? – якось запитала її дівчинка.

 Квітка злегка хитнула широкими листочками.

 -  Я ж тобі кажу : пізніше приходь.

 - Он яка ти! – невдоволено мовила дівчинка. Що ж, зачекаю ще трохи.

 Прийшла до неї наступного дня, а квітка вже поблякла, засихати почала.

 -  Як же тобі не соромно обманювати, люба квіточко?

 - Я тебе не обманювала, дівчинко.

 - Хіба ж не ти мені сказала: «Приходь пізніше! Приходь пізніше!» Я й чекала, приходила. А ти…

 - Ти приходила до мене вдень, коли я сплю. А я розтуляю пелюстка  й пахну вночі, - перебили її квітка. – Тому я і сказала, щоб ти приходила пізніше.

 - Так он хто ти! Тепер я тебе впізнала, - сказала дівчинка. – Ти – любка, нічна фіалка. Хитра квітка.

 - Даремно ти мене ображаєш, - прошепотіла квітка. – Хіба я винна, що така вродилась? Іди, не заважай мені спати, дівчинко.

 

 

 

 

 

 

 

 

Обери правильну відповідь (завдання 1-5)

 

1. У якому розділі книги можна помістити прочитаний твір?

А Світ дитинства в поезії та прозі     

Б Сторінки книги природи       

В Моя сім’я, моя родина

 

2. До якого жанру належить прочитаний твір?

А   казка         Б  оповідання         В вірш

 

3. Що робили дівчинка в лісі?

А збирала гриби       Б збирала букет квітів     В  збирала суниці

 

4. Що  означають слова «приходь пізніше»?

А  зранку       Б  удень       В    уночі

 

5.  Яку назву мала квітка?

А  кульбабка                     Б    троянда                 В  нічна фіалка

 

6. Запиши,  чи дійсно квітка обманювала дівчинку.

__________________________________________________________________________________________________________________________

 

7. Установи послідовність подій у творі. Упиши відповідні числа.

          Коли глядь, а край лісу, в посадці, ще одна квітка красується.

 

      Іди, не заважай мені спати, дівчинко.

      Прийшла дівчинка наступного дня до квітки..

  •       Ходить дівчинка по лісі, кожній гарній квіточці вклоняється.

 

8. Добери і запиши свій заголовок до прочитаного твору.

__________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 Кількість балів___________

 

docx
Додано
10 жовтня 2021
Переглядів
2755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку