І.Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Мовленєва розминка
Робота над чистомовкою.
Ма-ма-ма-вже прийшла зима.
Оз-оз-оз – надворі мороз.
Ок-ок-ок – білий падає сніжок.
Ки-ки-ки – замітає всі стежки.
Робота з над скоромовкою.
Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок сорок морок.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Читання вірша Вадима Скомаровського «Морозенко».Вправа «Диктор». (Взаємооцінювання – техніка «Дві зірки і побажання»)
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Гра Анаграми
Нисиця, робегоць, росока, пашк, кайсо , телдя (слайди
Прочитайте слова
Синиця, горобець, дятел , шпак , сойка, сорока.
Знайдіть зайве слово і обґрунтуйте свою думку.
V.Повідомлення теми і завдань уроку.
Як ви вже здогадалися, тема нашого уроку пов’язана з птахами. А саме ми будемо опрацьовувати оповідання Олександра Бондарчука «Забіяка». В ході роботи нам необхідно вдосконалити навички виразного, свідомого читання, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, збагатитися знаннями про життя птахів.
VІ.Вивчення нового матеріалу.
В тексті є складні слова, давайте пояснимо їх. Прочитайте слова. Значення яких ви розумієте?
Пояснення значення слів (Слайди )
- Прочитайте заголовок оповідання.
- Розгляньте ілюстрацію.
- Як ви гадаєте, про що може йтися в цьому творі?
3.Читання твору вчителем.
- Чи справдилися ваші передбачення?
4. Читання твору учнями.
5.Стратегія «Ромашка Блума».
Просте питання. Коли відбувалася подія?
Уточнююче. Звідки видно, що Миколка піклувався про птахів?
Оцінююче. Оцініть поведінку горобчика?
Пояснююче. Чому горобчика мало не впіймав кіт?
Творче. Як би могло закінчитися оповідання? Головна думка- не можна бути таким, як горобчик.
Практичне. Про що нагадує , щоб ми зробили?
Птахи взимку бояться не холоду, а голоду. Найчастіше пернаті гинуть у сильні морози. Для підтримки достатньої температури тіла, вони витрачають значно дуже багато енергії, що отримують з їжі. Та ще важче вдається пташкам пережити затяжні зими без їжі.. Врятувати птахів від голодної смерті – просто: розвісити годівнички Подивіться які можна змайструвати годівнички.(Слайд ) варто пам’ятати, що годівниці обов'язково повинна мати дах, інакше корм може бути засипаний снігом або залитий дощем і стати непридатним для використання. Ще однією умовою вдалої годівниці є розмір вхідного отвору. Він повинен бути настільки широким, щоб пташка могла спокійно проникнути всередину годівниці і безперешкодно залишити її.
6.Робота в групах.
Не забувайте поповнювати годівниці підходящим кормом. Попрацюйте в парах і відшукайте, що не можна сипати в годівнички.
Пшениця, овес, смажене насіння соняшника ,кукурудза,просо.
Насіння кавуна, гарбуза, дині, кропиви, лободи, солоне сало.
Крихти чорного хліба, квасоля, вівсянка, льон, горох.
Ніколи не годуйте птахів чорним і свіжим хлібом, пшоном, смаженим насінням, солоними та копченими продуктами! Ці продукти дуже шкідливі для птахів, і можуть привести їх до смерті!
7. Міні –тренінг
Якщо ви зробили годівничку – сплесніть в долоні.
Якщо підгодовуєте пташок взимку- погладьте себе по голові.
Якщо болить душа за птахів – покладіть руку на серце.
8.Мовчазне читання.
Зачитайте уривок твору, який описує ілюстрацію .
9. Вправа « Встанови послідовність»
А. А тим часом із сусіднього балкона почав тихенько підкрадатися кудлатий чорний кіт.
Б. Пурхнув забіяка на високу грушу. Серце в грудях як не вискочить.
В. У пекучі лютневі морози Миколка прилаштував на балконі годівничку.
Г. Якось Миколка помітив, що до годівнички почав навідуватися рудий горобець.
Ґ. А забіяка замість того, щоб їсти , знову затіяв бійку.
10. Слухання оповідання «Жадібна синичка»
-Чим схожі ці твори?
Цікавинки.
Сорока – єдиний птах, який пізнає себе в дзеркалі.
Найбільший пташиний мозок , по відношенню до тіла, у горобців.
Крім насіння ягід, снігурі їдять павуків.
Снігурі здатні імітувати різні звуки.
Ворони – дуже вірні друзі. Вони годують птаха, якщо той одержить травму.
Дятел може довбати стовбур протягом 2годин.
Синиця годує своє потомство тисячу разів в день.