Урок літературного читання у 2 класі
(за підручником В. О. Науменко)
Тема. Підсумковий урок (за розділом «Народні дитячі пісні та малі жанри»).
Мета: узагальнити і систематизувати уявлення учнів про усну одну творчість; повторити жанри усної народної творчості; перевірити знання, уміння та навички учнів;формувати в учнів предметні компетентності (учень знає, розуміє, застосовує, виявляє ставлення, оцінює); розвивати творчі здібності і мовлення учнів, інтерес до вивчення усної народної творчості; виховувати любов до рідного краю, культури рідного народу, гордість за талановитий український народ, який залишив нас багату спадщину.
Обладнання: плакат-квітка «Усна народна творчість», інтерактивна дошка, комп’ютер, проектор, підручник «Літературне читання» (автор Науменко В.О.), мікрофон, маски овочів..
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Проведімо наш урок у радісному настрої і вивчимо девіз уроку:
Ми багато читаємо,
А тому багато знаємо,
Чітко розповідаємо,
Мову розвиваємо.
ІІ. Мовленєва розминка
сня ша ро
Пі ду на ду
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Конкурс на кращу вивчену лічилку.
ІV. Повідомлення теми уроку. Емоційна і змістова підготовка учнів до роботи на уроці
- Яку тему ми вивчали? Сьогодні в нас підсумковий урок до теми «Народні дитячі пісні та малі жанри»
На дошці ви бачите квітку із закритими пелюстками. Протягом уроку ми повинні допомогти їй розквітнути. А для цього нам потрібно виконати завдання. Скільки пелюсток у квітки, стільки й завдань. Спробуємо?
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Репродуктивна бесіда з метою повторення й систематизації знань учнів.
- Що означає вислів «усна народна творчість»?
- з якими розділами усної народної творчості ми познайомились ?
ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми
Завдання 1.
.
1. Бесіда.
Діти давайте пригадаємо про які дитячі народні пісні ви дізналися на уроках читання.
Відповіді дітей:
Пісні-забавлянки «Зайчику, зайчику»
Пісні-небилиці «Два півники»
Пісні-заклички «Іди, іди, дощику»
Читання пісні – заклички.
(Діти співають українську народну пісню «Ходить гарбуз по городу»
- Молодці! Ви виконали перше завдання, і на квіточці відкрилася одна пелюстка.
Завдання 2
Припливав просити мила,
Бо набридло крокодилу
Умиватися без мила.
Бавить жаба жабеня,
обіймає лапкою
називає жабкою.
Гра-змагання «Не зіб’юсь» ( прочитати скоромовку, яку ви вивчали на уроках літературного читання і яка вам найбільше сподобалась, без помилок).
Рефлексія діяльності «Дерево успіху»
Завдання 3
Короткий твір, в основі якого лежить цікаве, дотепне запитання, часто у віршованій формі, що потребує відповіді? (Загадка)
І сонечко люблю,
До нього повертаю
Голівоньку свою.( Соняшник ).
Коли прийду - усі тікають.(Дощ).
костяній сорочечці
я росту собі в ліску , -
всім зірвати хочеться.(Лісовий горішок).
Рибку сам собі ловлю .
Ціле літо я гуляю,
А прийде зима то сплю.(Ведмідь(
Робота в парах ( скласти і зачитати загадку за поданими словами).
- Молодці! І третя пелюстка відкрилася!
Рефлексія настрою «Картки із зображенням лиця».
Фізкультхвилинка
Завдання 4
Вчить – жить
Читає – знає
Молодці! Розкриваємо наступну пелюстку!
Рефлексія «Драбинка успіху».
Завдання 5
Читання і вивчення лічилки
- Ось і відкрилась остання пелюстка квітки!
- Крім цих жанрів усної народної творчості, існують і інші: байки, гумористичні твори, казки тощо. З ними ми ознайомимося пізніше.
V. Рефлексія
1. Рефлекторний екран
Сьогодні я повторив ……
Було цікаво…
Було складно…
Тепер я зможу…
Я навчився…
Я зміг…
VІ. Домашнє завдання
Намалювати ілюстрацію до одного із вивчених творів усної народної творчості.
Виразно навчитися читати пісню – закличку та лічилку на с. 20