Урок літературного читання. "Покинуте кошення" В.Сухомлинський

Про матеріал

Авторський урок з використанням інтерактивних технологій: робота в парах, групах, мозковий штурм, вправа на домислення, гра "6 капелюхів мислення". На уроці розвивала розвивати індивідуальні здібності кожного учня, пам'ять, мовлення,творчу уяву, вміння працювати.

Перегляд файлу

ТЕМА. Твори добро. В.Сухомлинський «Покинуте кошеня»

Мета.

- продовжувати формувати навички швидкого, правильного читання;

- розширювати уявлення учнів про тварин;

- розвивати індивідуальні здібності кожного учня, пам'ять,  мовлення,творчу уяву, вміння працювати;

- розвивати діалогічне і монологічне мовлення;

- виховувати любов до природи, потребу допомагати беззахисним  тваринам, не бути байдужим до чужої біди;

- формувати вміння вчитися ,комунікативну ,соціальну компетентності.

 

Хід уроку

І. Організація початку уроку

- Сьогодні на уроці читання я бажаю вам активної творчої праці, доброзичливого ставлення до товаришів та гарного настрою.

ІІ. Мовленнєва розминка

Стрибнув котик за ворота

А на вулиці – зима!

Глянув: яблунька в садку,

Біла-біла – вся в сніжку!

  •         Як ви вважаєте, чи затишно зараз яблуньці? Чому?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Домашні творчі групи.

І гр. – ілюстрації до казки «Казка про яблуньку»

ІІ гр. - читати і переказувати

ІІІ гр. – інсценізація казки.

  •         Чому деревце розвеселилось і рясно вкрилося цвітом?
  •         Що ми можемо сказати про дідуся? Який він був?
  •         Як ви доглядаєте за рослинами і тваринами?

IV. Підготовка до сприймання знань.

  •         Відгадування загадки.

Хто з хвостиком і вушками?

У кого лапки з подушками?

Як ступа – ніхто не чує,

Тихо крадучись полює.

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від … (кішки)

  •         Які слова підказали відгадку?
  •         Як називають дитинча кішки?

Вправа «Мозкова атака». Робота в групах

  •         Діти, а в кого з вас є вдома кошеня?
  •         Як їх кличуть? Давайте нашому кошеняткові дамо кличку.

Завдання: із запропонованих ознак вибрати ті, які підходять їхньому кошеняткові.

  •         А тепер заплющіть очі і уявіть собі покинуте на вулиці кошеня.
  •         Чим воно відрізняється від звичайного?

(Порівняльна характеристика звичайного і покинутого кошеняти)

V. Мотивація начальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

  •         Розшифрувати

ТТАВВДОКРЮИ  БДОСБТИРШО (Твори добро)

  •         Як можна творити добро?

Вправа «На домислення»

  •         Розгляньте ілюстрацію.
  •         Як ви гадаєте, куди прямує дівчинка?
  •         Де вона взяла кошеня?
  •         Хочете дізнатися, де  ж на справді вона взяла це кошенятко?
  •         Допоможе нам в цьому оповідання В.Сухомлинського «Покинуте кошеня».
  •         Давайте пригадаємо, що нам відомо про кошеня.
  •         Що хотіли б дізнатися?
  •         А наприкінці уроку розкажете, що саме дізналися.

ЗНАЄМО

ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ

ДІЗНАЛИСЯ

Кошеня – маленький котик.

Котик – пухнаста, ласкава тварина.

Любить пити молоко.

Грається.

Часто вмивається.

Полює на мишей.

Чому кошеня покинули?

Чим можна йому допомогти?

Яким тваринам і як можна допомогти?

Хто виніс і пустив на дорогу.

Так робити не можна.

Люди не завжди бувають добрими до тварин.

Не можна бути жорстоким і байдужим.

Покинутій тварині потрібно знайти притулок.

Тварини приносять радість до нашого життя!

 

VI. Опрацювання твору В.Сухомлинського «Покинуте кошеня»

  •         Словникова робота

Кошенятко

дівчинка

кущ

кошеня

дивляться

замуркотіло

боїться

пригорнулося

притулилося

взяла

понесла

нявчить

сміється

хитає

сидить

  •         читання «луною» за вчителем;
  •         тлумачення незрозумілих слів.
  •         Зачитайте слова, які відповідають на питання хто?
  •         Знайдіть слова, що означають дію
  •         Прочитайте найкоротше слово, найдовше.
  •         Прочитайте правильно слова на –ться.
  •         Коли кошеня нявчить? А коли муркоче?
  •         Прочитайте скоромовкою другу колонку.

(Утворення слова «добро»)

  •         Яку людину можна назвати доброю?

Робота над текстом.

  •         Слухання тексту. Як, на вашу думку, закінчиться оповідання?
  •         Який настрій викликало у вас це оповідання?
  •         Кого саме вам стало жаль? Чому?
  •         Що трапилось?
  •         Чи справдилися ваші очікування?
  •         Вправа на розвиток швидкості читання. (Картки - блискавки)
  •         Доберіть до слів близькі за значенням:
  •         хата (оселя, дім, будинок, житло);
  •         дорога (шлях, стежка, траса);
  •         настав (почався, наступив);
  •         притулилось (пригорнулось, притиснулось).
  •         Доберіть до слів, протилежні за значенням
  •         виніс (заніс);
  •         маленьке (велике);
  •         сумно (весело);
  •         сміється (плаче);
  •         вечір (ранок).
  •         Читання «ланцюжком».
  •         Із словникової роботи відберіть слова ,які стосуються кошеняти. Встановіть послідовність його дій.
  •         Знайдіть речення, в якому кошенятко просить допомоги.
  •         Знайдіть речення,  в якому описана реакція людей на кошенятко.
  •         Чи траплялися серед них жорстокі люди? Які це люди?
  •         Як звали дівчинку з оповідання?
  •         Як ви гадаєте: добре чи погано вчинила дівчинка?
  •         Які речення слід читати з почуттям тривоги, а які – з почуттям вдячності й радості?
  •         Робота в парах. Характеристика Наталочки.

 

СЛОВА З ТЕКСТУ

ВИСНОВОК ПРО ОСОБИСТІ ЯКОСТІ НАТАЛОЧКИ

  •         не сказала ні слова, взяла кошеня і принесла додому;
  •         пригорнулося кошенятко до дівчинки;
  •        замуркотіло, раде-радісіньке

ледача

добра

турботлива

висока

лагідна

зла

 

  •         Фізкульхвилинка.

Сірий котик міцно спав,

навіть пісню не співа.

Та, нарешті, пробудився

і довкола обдивився.

Став смачненько потягатись

і чистенько умиватись.

Порозчісував він вуса

довгі-довгі, русі-русі.

Ми, як котик, відпочили,

щоб зміцніли наші сили.

  •         Читання мовчки.
  •         Знайдіть і прочитайте уривок, що відчувало кошеня.
  •         Знайдіть у тексті зачин, основну  частин , кінцівку.
  •         Складання малюнкового плану. Робота в групах.
  •         Скільки абзаців у тексті?
  •         Для чого потрібний нам план?
  •         Гра «Займи власну позицію»
  •         Чи завжди потрібно чинити так, як зробила Наталочка? 
  •         Можливо з вас хтось поміняв свою думку?

VII. Домашнє завдання.

  •         Ст. 63-64, читати і переказувати за планом.
  •         Творче завдання: написати розповідь про те, як ви допомогли б кошеняткові.
  •         Запитайте у мами, як би вона відреагувала на те, що ви принесли додому кошеня.

VIII. Підсумок уроку. Рефлексія.

  •         Яка головна думка оповідання?

Гра «Шість капелюхів мислення»

  •         Що нового дізналися? (блакитний)
  •         Що корисного дізналися? Для себе? (жовтий) – таблиця!!!!!
  •         Що відчували, працюючи на уроці? (червоний)
  •         Які недоліки були на уроці? (чорний)
  •         Що складно було виконати на уроці? (зелений)
  •         Які побажання? (синій)

- Давайте подаруємо нашому кошеняткові віршик, який вивчили на початку уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ У 2 – Б КЛАСІ

 

 

 

«ТВОРИ ДОБРО.

В.СУХОМЛИНСЬКИЙ.

ПОКИНУТЕ КОШЕНЯ»

 

(Вчитель Томас О.В.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 серпня 2018
Переглядів
2690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку