Урок позакласного читання у 2 класі на тему: „У світі казки чарівної”

Про матеріал

Тема: Урок позакласного читання „У світі казки чарівної"

Мета: Узагальнити знання учнів про українські народні казки, активувати читацьку пам'ять, навчити слухати, відтворювати прочитане; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, монологічне мовлення, мислення; виховувати любов до усної народної творчості, бажання більше самостійно читати.

Перегляд файлу

Тема: Урок позакласного читання „У світі казки чарівної”

Мета: Узагальнити знання учнів про українські народні казки, активувати читацьку пам'ять, навчити слухати, відтворювати прочитане; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, монологічне мовлення, мислення; виховувати любов до  усної народної творчості, бажання більше самостійно читати.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні проведемо з вами гру „Поле чудес” на уроці позакласного читання „У світі казки чарівної”, на якій продемонструєте знання, набуті на уроках читання, та під час самостійної роботи.

ІІ. Основна частина уроку.

1.Зараз я пропоную вам розгадати кросворд. Його ключове слово підкаже тему нашої гри.

1. Має вуса, довгий хвіст

І цікаву звичку –

Спершу добре він поїсть,

А потім миє личко.

   2. Хто з героїв казок каже такі слова: ”Ні, дідусю, не пила я і не їла. Тільки бігла через місточок і вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку і вхопила водички крапельку”.

    3. Влітку носить сіру шубку, взимку – білого кожуха. Має з тріщинкою губу і дуже довгі вуха.

    4.Чия це пісенька?

         Я на сметані мішаний,

         На яйцях печений,

         Я від баби втік,

         Я від діда втік,

         І від тебе втечу.

    5.В лісі є кравець чудовий,

       Звірам шиє він обнови,

       Для ведмедів – кожухи,

       Для лисичок – сорочки,

       Зайцю – валянки на лапки,

       А для вовка - теплу шапку.

       І собі пошив піджак. Хто кравець такий?

       Ключове слово – казки.         Чистомовка „Казка”

       2.Чистомовка:

Ка-ка-ка – в гості завітала казка.

Бок-бок-бок—по доріжці котиться колобок

Сик-сик-сик—на крилах гусенят летить Телесик.

За-за-за – по містку біжить коза-дереза.

Ак-ак-ак – задом наперед повзе рак.

Чок-чок-чок – прийшов солом’яний бичок.

То-то-то – гостей багато.

То-то-то – влаштуєм свято.

 

І ВІДБІРКОВИЙ ТУР

До нас прийшли телеграми. Відгадайте, від кого вони прийшли, оскільки немає зворотної адреси.

  1.Я просте яйце знесла, знесу золоте і приїду до вас у гості.

                                                          ( Курочка Ряба)

  2.Рятуйте, нас з”їв вовк.  (Семеро козенят)

  3.Почастую Лисичку з глечика з вузенькою шийкою і прилечу до вас. 

                                                             (Журавель)

  4.Обдурю Лисицю і приповзу до вас задом наперед.  (Рак)

 

 І ТУР

 Що знайшов Півник – Голосисте Горлечко

 

  К

 О

 Л

 О

 С

 О

 К

 

   Додаткові завдання.

   Продовжити речення.

   Півник знайшов…..

   Мишенят звали …..

   Мишенята були …..

   Півник був ……..

   Мишенята гралися, а Півник напік ….

 

  ІІ ВІДБІРКОВИЙ ТУР

 1.Робота з деформованими прислів’ями .

     Бджола мала, а й та працює.

 

 2.Літературна вікторина.

    а) Ішов дід лісом, а за ним бігла собака. Та й загубив дід рукавичку.

                                                                                  („Рукавичка”)

    б) Жили собі дід та баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив козу.

                                                                               („Коза – Дереза”)

    в) З якої казки ці слова?

        Он де наша іва,

        Он де наша діва.

        На метеному дворці,

        На тесаному стовпці.

         („Кривенька качечка”)

 

  •                         Дівко, дівко! Пересади через поріг!

                („Кобиляча голова”)

 

     ІІ ТУР

 Тут заховалася назва казки, в якій Котик врятував свого найкращого

  друга від Лисиці

 

К

О

Т

И

К

 

 І

 

П

І

В

Н

И

К

 

 

 

ІІІ. ВІДБІРКОВИЙ ТУР

1.„З якої казки герої ? ”

Показ ілюстрацій, назвати казкових героїв і з якої вони казки.

2.„Назви казкових героїв”

а) Я бичок-третячок,

    смоляний в мене бочок .

         Із соломи дід зробив,

         Бік смолою засмолив  (Солом’яний бичок )

 

      Б) Летіли перші й другі гусенята,

            Але не взяли на крилята.

            А останнє підняло,

            До матусі під віконце віднесло.  (Івасик-Телесик)

 

    В) Сісти захотів я на пеньок,

          Щоб посмакувати пиріжок.

         Та Маша голосом здаля

          Вмить погнала до бабусі й дідуся. (Ведмідь)

 

    Г)  Дід мене з зернятка виростив.

          Та самому вирвати не стало сил.

          Тож довелося звернутися до усіх-усіх:

          Бабусі, онучки, Жучки,

           Варварки і мишки-сіроманки. (Ріпка)

 

ІІІ ТУР.

Хто був четвертим мешканцем рукавички?

Л

И

С

И

Ч

К

А

 

 

 

 

 

 

ФІНАЛ

Назвати героя казки, якому належать такі слова: ”Вибачай, Лисичко. Більше пригощати тебе нічим…”

 

Ж

У

Р

А

В

Е

Л

Ь

 

 

СУПЕРФІНАЛ.

Щоб перемогти у суперфінальній грі, потрібно назвати автора всіх казок, про які згадувалося впродовж уроку.

 

Н

А

Р

О

Д

 

 

3.Переказ стислий улюблених українських народних казок на „кріслі автора”

4.Робота в групах.

1 група: Інсценізувати уривок казки „Кривенька качечка”

2 група: Інсценізувати уривок  казки „Кобиляча голова”

ІІІ. Заключна частина

 

1.Тест

1.Ким була дівчинка, у якої була кривенька ніжка?

А) гусочка;        б) качечка

 

2.Де ділася бабина дочка?

А) її забрав вовк;                    б) її взяли заміж

 

3.Скільки тварин залізло в рукавичку?

А) двоє;                     б) семеро.

 

4. Хто вигнав Козу-Дерезу з зайчикової хатки?

А) рак;                     б) вовк

 

5. Хто їв пиріжки в казці „Колосок”?

А) крисенята;                 б) мишенята

 

6.Кого перелякав Пан Коцький?

А) лисиця, зебра, їжак;       б) вовк, ведмідь, кабан

 

1б; 2а; 3б; 5б; 6б               

     2.Виставка книг казок.

 

     Казка вчить, виховує, допомагає стати сильними, красивими душею, добрими.

Хай завжди поруч з вами буде добра казка. А допоможуть її пізнати книги.

 

 

 

 

doc
Додано
3 березня 2018
Переглядів
2336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку