Урок літературного читання у 2 класі на тему "Прогулянка до парку з Катериною Міхаліциною. «Хто росте у парку»

Про матеріал

Метою мого уроку було розширити уявлення і знання дітей про нові види дерев; продовжувати виховувати бережне ставлення до природи; розвивати навички виразного читання; працювати в колективі; пізнати і відкрити щось

нове;розширювати кругозір; бажання бути корисним у справах.

Перегляд файлу

Тема: Прогулянка до парку з Катериною Міхаліциною. «Хто росте у парку» (скорочено).

Мета:

  • формування предметних компетентностей: продовжувати працювати над жанром літературної казки та ознайомити з творчістю Катерини Міхаліциної; формувати навички правильного і свідомого читання мовчки і вголос; вчити аналізувати прочитане; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення, пам'ять; збагачувати словниковий запас учнів; бажання пізнавати навколишній світ; виховувати турботливе ставлення  до природи та її мешканців; бажання її пізнати.
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: будувати процес самонавчання відповідно до поставленого завдання; прогнозувати і виконувати необхідні дії; уміти виконувати рефлексивні та оцінні судження;

комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування;

соціальної: продуктивно співпрацювати з усіма членами в парі, групі, колективі;

інформаційної: вчити здобувати необхідну інформацію з різних джерел;

загальнокультурної: логічно, виокремлюючи головне, відтворювати інформацію, сприйняту з паперових носіїв, дотримуватись норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

Форма уроку: інтегрований урок літературного читання, природознавства, української мови та математики.

Обладнання: портрет Катерини Міхаліциної; для роботи – Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2класах – Львів: видавництво Старого Лева, 2016; дидактичний матеріал для мовленнєвої розминки; малюнки парка, дерев. 

 

                                                           Девіз уроку: Хто багато читає,

                     той багато знає.

                      Хто швидко читає,

                      той багато зробити встигає.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

Доброго дня – птахам голосистим!

Доброго дня – травам росистим!

Доброго дня – сонечку ясному!

Доброго дня – світу прекрасному!

1. Організаційний момент

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок розпочинаємо.

  • Який девіз нашого уроку?
  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

2. Артикуляційні вправи

а) Робота над чистомовкою

Ба-ба-ба, ба-ба-ба!

Он на березі верба!

Бу-бу-бу, бу-бу-бу!

Доглядаємо вербу!

Бі-бі-бі, бі-бі-бі!

Сидить голуб на вербі!

Би-би-би, би-би-би!

Голуб полетів з верби!

Бу-бу-бу, бу-бу-бу!

Я люблю свою вербу!

б) Робота над скоромовкою . Гра « Дощик»

У садочку у Пилипа

виросла велика липа.

Не лінь було Пилипу

щодня полити липу.

Спасибі, - до Пилипа

лоскоче листям липа.

 

в)Вправа « Упізнай з першого погляду»

- Швидко впізнайте і прочитайте пірамідки слів з відсутніми літерами.

Кл-н                                           б-з-к                                         ф- -лк-

Р-м-шк-                                     л-щ-н-                                       к-льб-б-

Б-р-з-                                          -гр-с                                          п-дсн-жн-к

Т-п-л-                                          в-рб-                                         к-л-н-

  • Відшукайте зайве слово. Назвіть одним словом утворену групу слів.

 

ІІ. Основна частина

  1. Етап дотекстової діяльності
  1. Робота з віршем

В нашім парку що не крок –

відкриття цікаві.

Кожне дерево – урок,

дуже цінний навіть!

                           Де тут явір, клен чи вяз?

щоб не помилитись,

Найзручніше тут якраз

у природи вчитись.

Мов склади у букварі,

радісно й тривожно

Пальчиками по корі

теж читати можна…

                           За Марією Хоросницькою

  • Де можна робити відкриття і вчитись у природи?
  1. Повідомлення теми та завдань уроку.
  • Сьогодні ми вирушимо до парку разом із сучасною письменницею, поетесою, перекладачкою Катериною Міхалецькою познайомимось з тими, хто живе у парку.
  1. Додаткова інформація про Катерину Міхаліцину.

       Катерина Міхаліцина (Оніщук) народилася 1982 року в Рівненській області. Закінчила Млинівську гуманітарну гімназію та художню школу. Отримала диплом бакалавра за спеціальністю «Біологія» та диплом спеціаліста за спеціальністю «Англійська мова та література». Зараз живе у Львові. Працює заступником головного редактора у «Видавництві Старого Лева». Друкується у різних періодичних виданнях, бере участь у поетично-перекладацьких заходах, у жіночих читаннях тощо.

              Авторка чотирьох поетичних збірок, творів для дітей.

       Є володаркою премій конкурсів «Гранослов» , «Привітання життя»,      «Смолоскип».

         Перекладає з англійської, польської, італійської ( Дж.Р.Р.Толкін,    Оскар Вайлд, Вірджинія Вулф, Джим Морісон та ін.)

  1. Етап підготовки учнів до сприйняття змісту тексту

а) Гра «Знавці природи»

1 ряд – дерева;

2 ряд – кущі;

3 ряд – травянисті рослини.

  • Зачитую слова, до якої групи вони відносяться, той ряд плескає у долоні.

(Подорожник, тополя, ліщина, сосна, мак, смородина, ялина, лобода, терен, акація, конвалія)

 

б) Вправа «Асоціативний кущ»

- Як ви думаєте, що росте і живе в парку?

 

Дерева                      Квіти                     Трави

 

                                       Парк                    Птахи

Метелики             

                                        Мурашки

 

  • Як ви думаєте, якщо ми помандруємо до парку, про що йтиме мова в цьому творі?

 

  1. Етап первинного сприймання змісту тексту учнями

Виразне читання казки вчителем на стільці «Автора».

Учні слухають і одночасно простими олівцями позначають незрозумілі слова.

 

  1. Етап перевірки первинного сприймання змісту твору

       - Чи сподобалася вам казка? Що вас здивувало, захопило, було несподіваним? Яка це казка? Хто її автор?

 

      5. Словникова робота

а)Тлумачення незрозумілих слів.

        Гінкго (демонструю малюнок) – одне з найстаріших дерев нашої планети, виникло приблизно 300 млн. років тому, і є пращуром сосни та ялини, але замість хвої у нього віялоподібне листя. Гінкго є пам’яткою природи світового значення і занесене до Червоної книги світу.

        У Японії та Китаї насіння гінкго вважають делікатесом і розводять як плодове дерево. Це насіння гінкго має солодкуватий смак – щось середнє між печеною картоплею й каштаном. Їдять його підсмаженим, висушеним або печеним. Деревина гінкго стійка до вологи. Це дерево є символом японської столиці – Токіо.

       Шерехатий – з нерівною, шорсткою поверхнею.

б) Читання «луною» стовпчиків слів за учнем, який гарно читає.

гінкго                                     одинадцять                           надвечір

паросток                               розглядати                            навесні

батіжки                                  здивувався                            прозорий

листячко                                тріщинками                          щасливе

  • Прочитайте слова, які означають назву предмета; ознаку предмета; дію предмета.
  • Знайдіть слова, що мають лагідне, ніжне звучання.
  • Прочитайте слово, що означає кількість предметів.

 

Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати.

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись

І разом понахилялись.

А тепер – як жабенята,

Хочем трохи пострибати.

Як метелики літаєм

І дружно всі кружляєм.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

  1. Етап поглибленого й структурного аналізу тексту

1) Робота в парах. Читання казки учнями у спосіб «Обличчям до обличчя».

2) Поглиблене усвідомлення фактичної інформації.

а) Робота з ілюстраціями ( Хрестоматія, с.150-151).

- Розгляньте малюнки. Яке дерево вони ілюструють?

- Зверніть увагу, як художник показав усе, що розповідала береза.

- Чи був паросток схожий на березу?

б) Бесіда за змістом казки.

-  Хто є головним героєм казки?

- Хто ріс у парку?

- Яке питання хвилювало паросток?

- Що вирішив зробити паросток?

- До яких дерев він звертався?

- Скільки великих дерев росло в парку?

- З скількох частин складався паросток?

- До скількох дерев він звернувся після зустрічі з березою?

- Скільки разів в тексті повторюється слово паросток?

- А скільки разів слово парк?

- Яка головна думка цієї казки? Чого вона нас навчає?

в) Вибіркове читання.

- Знайдіть і прочитайте опис паростка.

- Прочитайте, до якого дерева він звернувся?

- Знайдіть і прочитайте, яка кора у берізки?

- Прочитайте, яке листячко у берізки? Яке гілля?

- Що дає нам берізка навесні?

- Що означає слово гінкго?

- Що таке щастя? Прочитайте рядки казки, що це пояснюють.

- Як гадаєте, що з прочитаного є казковим, а що – реальним, тим, що насправді існує?

г) Вправа «Гронування»

- Пригадаймо ознаки, за якими можна впізнати берізку ( кора, листячко, гілля, сережки, сік).

 

                            Біла, гладенька, а на ній

                             темні, шерехаві плями.

                                  

                                           береза

 

                                            кора

 

д) Робота в групах. Складання опису дерев.

(Кожна група отримує аркуш з загадкою, яку потрібно відгадати і скласти опис відгадки, використовуючи опорні слова загадки.)

1-ша група:  Дерево росте крислате,

                        Листям різьбленим багате.

                         Примостились під листочки

                          В тюбетеєчках синочки.                   (Дуб)

 

2-га група:     Товстий стовбур, пишні віти,

                         Наче свічки, білі квіти.

                          А плоди, як їжачки,

                          Носять з голок піджачки.                  (Каштан)

 

3-тя група:       Наче сонечко на вітах,

                           Зацвіли пахучі квіти.

                           Втішилась сімя бджолина,-

                            Буде з медом вся родина.              (Липа)

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Етап ре флексійного аналізу змісту прочитаного

а) Тестування

               1. До якого жанру належить цей твір?

                    а) оповідання; б) літературна казка; в) народна казка.

2. Головний герой цієї казки?

а)  листочок; б) стебельце; в) паросток.

3. Кого шукав паросток?

А) друга; б) на кого схожий; в) метелика.

4. Яким в кінці був паросток?

А) задоволеним; б) здивованим; в) щасливим.

б) Вправа «Незакінчене речення»

* Цей урок навчив мене …

* Сьогодні на уроці я…

* Мені сподобалося

* Хотів би (хотіла б) ще дізнатися…

В) Робота над прислів’ям

Із слів, які прикріплені на дошці, скласти прислів’я.

 

будь        не          щасливим          бути     лінивим       Хочеш

 

( Хочеш бути щасливим – не будь лінивим.)

  • Що потрібно зробити для того, щоб наші парки і сквери були гарнішими?

(Посадити дерево, кущ, квітку).

  • Чи справдились ваші очікування? (Відповіді дітей).

Пам’ятайте, любі діти,

Щоб сади у нас цвіли,

Щоб літали в чистім небі

І лелеки й журавлі,

Щоб пташки у нас співали,

 і дерева підростали,

щоб земля була у квітах,-

бережіть природу, діти!

  1. Інструктаж з виконання домашнього завдання

Прочитати казку з хрестоматії. За бажанням і за можливості прочитати повний варіант казки Катерини Міхаліциної «Хто росте у парку», намалювати малюнок улюбленого дерева.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 березня 2018
Переглядів
3150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку