УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ
Тема: Л.Повх «У бібліотеці».
Мета і завдання:
КЛАС:3
ХІД УРОКУ
1.Орагнізація класу до уроку.
Доброго дня! Рада Вас бачити такими усміхненими та щасливими на сьогоднішньому уроці літературного читання . Привітайтеся з нашими гостями та побажайте їм провести сьогодні пізнавально та цікаво час на нашому уроці.
Покажіть мені свої долоньки покладіть на одну увагу,старанність,творчість, а на другу я подарую вам терпіння та любов.
Вітаю діток з відкриттям тижня початкових класів.
1.5.Девіз року.
А девізом нашого уроку буде:
Читання – найкраще навчання
Хто багато читає, той багато знає.
Як ви думаєте чому саме такий девіз нашого уроку? Чи погоджуєтеся ви з тим , що читання –найкраще навчання? Чому?
Для чого потрібно читати книжки?
(Висловлювання дітей)
ЯКИМ ПОВИННО БУТИ НАШЕ ЧИТАННЯ?(чітким, виразним, інтонаційний, вдумливим)
Читання скоромовки
3. Актуалізація опорних знань.
3.1.Фронтальне опитування.
Вправа «Відповідайте коротко.»
Який розділ ми з вами розпочали вивчати? (Слайд 9)
Що виникло перше книга чи мова?
Якою мовою спілкувалися стародавні люди?
З чого виготовляли книги в стародавньому Єгипті?(папірусу)
Що таке папірус? (Річковий очерет)
Хто скаже , що таке тетрадос?(Шматок пергаменту, згорток)
Хто заснував перші бібліотеки в Київській Русі? (Ярослав Мудрий)
Які книги були коштовнішими та ціннішими друковані чи рукописні?
Хто надрукував першу книгу?(Іван Федоров)
У якому українському місті встановлений йому пам’ятник? (У Львові)
3.2.Створення проблемної ситуації.
Загадка
4.Оголошення теми та мети уроку.
Сьогодні ми познайомимося із творчістю Лідії Повх та прочитаємо її чарівний вірш «У бібліотеці».
ТЕМА: «Лідія Повх.У БІБЛІОТЕЦІ»
Інформація про автора.
4.1. Вправа «Кошик ідей». Доповни тематичну павутинку до слова «бібліотека».
Давайте спробуємо зібрати всі факти про бібіліотеку
Хто знає, що це таке?
До якого словника можна звернутися, щоб дізнатися значення слова «Бібілотека»?(тлумачного)
Бібліотека , або книгозбірня, — культурно-освітній заклад, що здійснює збирання друкованих та рукописних матеріалів, проводити їх опрацювання та показ у каталогах, організовує відповідне їх зберігання, збереження та обслуговування ними читачів. (Слайд 12)
Як ви думаєте про що розповідатиметься в цьому творі?
Я думаю, що про бібліотекаря
Про читачів
Про цікаві пригоди в бібліотеці.
Про звірів в бібліотеці.
Про що б ви хотіли дізнатися із цього твору?
Як себе поводити в бібліотеці?
Ми зможемо всі ваші здогадки перевірити і дізнатися чи хтось із вас справді вгадав або знав про що ж розповідатиметься в цьому творі.
4.2. Ознайомлення із твором. Відкриваємо свої книги на сторінці 38. Ставимо пальчики і починаємо слідкувати .
Аудіозапис
4.2.1. Словникова робота.
Читаючи вірш ми з вами натрапимо на такі невідомі а можливо комусь і відомі слова. Прочитайте їх.
-Служитель православної церкви, що допомагає священнику під час богослужіння, псаломщик(ДЯК)
-Науковий довідник , що об’єднає найістотніші відомості з усіх галузей знань чи якої –небудь однієї галузі, розміщених в алфавітному або тематичному порядку. Книга, в якій можна знайти цікаві факти.(енциклопедія)
4.2.2. Інтонаційне читання учнями «Мовчки»
Рухлива вправа для очей.
Згортаю презентацію
4.2.3.Читання «Ланцюжком»
5.Робота над змістом твора.
5.1.Як звали бібліотекаря? Гра «Мікрофон»
Що ж ми з вами прочитали?
Якою ви уявляєте Марію Петрівну?
Як вона ставиться до юних Читачів?
Які книги цікавили дітей?(прочитай в тексті)
Чим зацікавився найменший читач?
Які слова у вірші повторюються?
Знайдіть та зачитайте окличне (питальне) речення.
Чи є в нас шкільна бібліотека?
Як звуть нашого бібліотекаря?(Наталя Анатоліївна)
5.3.Читання в особах.
Хто такі актори?
Чи хотіли би ви , щоб вас показували по телебаченню? А щоб так і сталося нам потрібно навчитися інтонаційно читати.
Зараз ми спробуємо прочитати вірш в особах. Бібліотекарем у нас буде Альбіна а читачем Міша П..
5.1.1.Гра «Сенквейн» або «Сенкан».
Бібліотекарка Наталія Анатоліївна
Яка вона?
Що вона робить?
Складіть речення.
Висновок
5.2. Уяви себе на місці «Бібліотекаря»
Уявіть себе на місці нашого бібліотекаря, що б ви попросили в третьокласників?
Щоб ви їй побажали? Продовжіть речення. Я бажаю ,,,,,,,,,,терпіння в такій нелегкій справі.
5.4.Робота над ілюстраціями.
Погляньте на перший малюнок в книзі. Прочитайте уривок , який відповідає цьому малюнку.
Погляньте на другий малюнок –прочитайте уривок до цього малюнку.
Чи відповідає зображення третього малюнку змісту твору?
Чому?
7. Підсумок уроку.
Після сьогоднішнього уроку я обов’язково буду щодня ……читати.
А яку книгу ви зараз читаєте? (Стратій, Тіханова, Муровайло)
7.2. Гра «Так чи ні?»
7.3. Домашнє завдання
Читати інтонаційно та в особах с.39. Скласти та записати правила поведінки в бібліотеці.