КЗ « Широколанівська спеціальна школа»
Урок літературного читання у 3 класі
на тему :
Є. Башенко «Петрусь і подарунки»
Вчитель: Стеценко О.О.
2022- 2023 н.р.
Тема : Є. Башенко “Петрусь і подарунки’’
Мета : формувати навички правильного виразного читання; продовжувати вчити учнів давати повні відповіді на запитання; розвивати вміння висловлювати свою думку; розвивати пам'ять, увагу, мислення, зв'язне мовлення учнів; вчити давати характеристику дійовим особам; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідних.
Обладнання : презентація, таблиці, картки, відео.
Хід уроку :
I. Організаційний момент :
Ось дзвінок сигнал подав
– До роботи час настав.
Ось і ми часу не гаймо
І урок свій починаймо.
- Любі діти! Я пропоную стати всім вколо і взяти один одного за руки.
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
- Діти давайте сьогоднішню нашу зустріч розпочнемо з побажань. (обмін побажаннями)
- А на цій чудовій ноті давайте тихенько сядемо на свої місця.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- А щоб ротик і язичок був на уроці слухняним, виконаємо такі дихальні вправи:
- “Кулька”, “Хомячок”.
- “Футбол”,
- “Годинник”,
- “Гойдалка”,
- “Бублик”,
- “Коник”.
Іли – іли – іли – гуси на лужку присіли.
Али – али - али – потім травку пощипали.
Или – или – или – у водиці лапки мили.
Ою – ою – ою – ґелґотали між собою.
Мали - ...
Маши - ...
Лопа - …
Морк- ...
Сини - ...
Картоп - ...
Воро - …
Виразне читання вірша “Весна і мама”
Читання ланцюжком.
IIІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.
- Діти, ви , напевно, чули про незвичайну пташку колібрі. Так, от, ця маленька істота за одну секунду робить 200 помахів крильми. І мені б хотілося від вас на нашому уроці такої ж невтомної працездатності, як у тої колібрі.
- Сьогодні на уроці ми познайомимося з ще одним цікавим оповіданням . А щоб дізнатися, про кого, відгадайте загадку :
Настало бажане свято,
Довгоочікуваний день народження,
Мама зробила пиріг,
Тато кульки надув,
Гості скоро прийдуть,
І що вони тобі принесуть ? (Подарунки)
- Вірно діти! На день народження дарують подарунки . Тож сьогодні на уроці ми познайомимся оповіданням “Петрусь і подарунки”
- А написав його дитячий письменник Євген Башенко.
- Діти давайте відкриєм наші книжки на ст. 107. Роздивіться уважно малюночок.
- Діти хто зображений на малюнку ?
- Який настрій у хлопчика?
- А щоб дізнатися чи праві ми давайте уважно послухаємо оповідання.
IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
- Насупився- став похмурий, незадоволений, надутий.
- Про кого розповідається в оповіданні ?
- Відкриємо підручники на ст. 107 і уважно слідкуємо.
- Хто приїздив до Петрика в гості ?
- До чого звик Петрик ?
- Що трапилося одного разу ? (знайдіть і прочитайте)
- Коли наступного разу бабуся привезла Петрику гостинець, що зробив хлопчик ?
- Що відповіла йому бабуся ? (знайдіть в тексті і зачитайте)
- Чому Петрику стало соромно ?
- Чого вчить нас оповідання ?
- Бабуся приїздила до Петрика рідко.
- Вона завжди привозила хлопчику іграшки, цукерки, черешні або великі апельсини.
- Одного разу бабуся нічого не встигла купити.
- Петрусь не образився, а навпаки тільки зрадів.
VI . Підсумок уроку. Рефлексія
- Чого вчить нас це оповідання?
- Чи дізналися ми чому хлопчик на малюнку сумував.
«Світлофор знань»
- Читати та переказувати оповідання “Петрусь і подарунки”