Дана розробка уроку стане у пригоді молодому вчителю початкових класів. У ній містяться різноманітні завдання, які сприяють розвитку у дітей виразного і зв'язного мовлення, логічного та критичного мислення. Є окремі завдання для самостійної та групової роботи.
Урок літературного читання
у 2 класі
на тему:
«Узагальнення
знань учнів
про літературні казки»
Підготувала
вчитель початкових класів
Жуличівської ЗОШ I-II ст..
Іванишин Н.В.
Тема. Узагальнення знань учнів про літературні казки
Навчальні цілі: узагальнити знання учнів за розділом «Літературні казки»; розвивати вміння читати за особами, вибірково, працювати в групах, парах; створити атмосферу радості, насолоди від творчості; розвивати зв'язне мовлення, мислення, увагу, кмітливість, пам'ять; виховувати інтерес до читання казок.
Очікувані результати
Після уроку учні будуть:
знати: короткі відомості про життя і творчість дитячих письменників-казкарів, їх твори для дітей ;
вміти: виконувати пошукову роботу; висловлювати власну точку зору, аргументувати її;
робити висновки : про роль казок у нашому житті
Тип уроку : узагальнення і систематизації знань
Методи: уявний мікрофон, бесіда, розповідь, самостійна робота, читання напам’ять, в особах, пошукова робота, вікторина, гра
Обладнання: портрети письменників, епіграф уроку, ілюстрації, малюнки до творів, виставка книг
Структура уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок
IV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
Хід уроку
І. Організаційний момент
Наш урок цікавим буде!
Казку люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
Тобто, й наші школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно піднімати.
Казка кличе нас усіх,
Починаємо мерщій!..
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Епіграф
«Казка – це, образно кажучи, свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки і мови».
В.Сухомлинський
Із перших днів дитинства нас супроводжують казкові герої. Казки нам читали бабусі та мами, із задоволенням ви дивитеся їх по телевізору та ДВД. Вони нам допомагають розпізнати добро і зло, друзів і ворогів.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
І сьогодні на уроці літературного читання ми узагальнимо свої знання про казки українських письменників, прочитаємо деякі з них, розглянемо ілюстрації до казок, які ви намалювали самостійно, виконаємо ще кілька цікавих завдань
ІV. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок
Та наш урок буде трохи незвичайним. До нас завітала гостя, яка часто спостерігала за вами. Але сьогодні вона прийшла із торбинкою завдань і подарунків. І першим її завданням є
Робота над скоромовками
Учні
Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато.
Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся.
Учитель
Другий клас вже не дрімає і швиденько промовляє.
Учні
І читаю, і міркую, зовсім я не байдикую
Учитель
А тепер у класі тиша, щоб почуть розмову мишок
Учні
Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?»
Відказала мишка мишці: «Я шукала казку в книжці.
Буду я казки читати, щоб усе на світі знати».
(Учні два рази читають скоромовку)
Гра «Логічний ланцюжок»
Вчитель починає ланцюжок, називає будь-яке слово, учень додає слово і пояснює, як воно зв’язане з першим.
Наприклад:
Баба Яга — мітла (щоб літати);
Колобок — вікно.
Лисичка — півник.
Рукавичка — мишка, жабка, зайчик.
Телесик — човник, рибка, річка, берег
Золоте яєчко – курочка Ряба
Круть і Верть – колосок, півник тощо
Ви уважно слухаєте уривок з казки, піднімаєте руку, якщо знаєте правильну відповідь.
Ніщо б на спорт не проміняв нізащо.
Тому всім стати пропоную,
Бо розминатися люблю я.
«Раз». «два» - всі зігнулись,
«три», «чотири» - розігнулись,
«п’ять», «шість» - руки в боки,
«Сім», «вісім» - два підскоки.
(Учні читають казку в особах)
Зображення історій із життя хитрого, розумного і підступного лиса.
«Лис Микита»
Допомогти пізнати навколишній світ, життя природи і її таємниці.
«Сонечко»
Любов до рідної землі, до природи, до Батьківщини.
«Деркач і Кріт»
Книга корисна, коли її читають.
«Спляча книга»
Людина красна не словом, а добрими ділами.
«Сьома дочка»
Терпимість і толерантність у ставленні до слабших за себе.
«Лисиця та Рак»
(Роздруковую на окремих аркушах)
Наталя Забіла |
|
Іван Франко
|
|
Оксана Іваненко |
|
Василь Сухомлинський |
|
Олена Пчілка
|
|
А «Лис Микита»
Б «Деркач і Кріт»
В «У пригоді»
Г «Сонечко»
Д «Лисиця та Рак»
А Деркач і Кріт
Б Лисися та Рак
В Лев і Мишка
А Вовчиці;
Б Лисові Микиті;
В могутньому Леву.
5. З’ єднай частини прислів’їв
1. Книга корисна, |
а) небо без зірок |
2. Життя без книжок - |
б) та серцю люба |
3. Книга мала, |
в) коли її читають |
IV. Підсумок уроку
(Гру доручаю провести одному із учнів і перевіряю самостійні роботи)
Продовж речення.
-Казка вчить нас бути …
- Казка засуджує …
- Казка розвиває…
Учні називають свої враження від уроку.
Дорогі діти! Я дякую вам за спільно проведений урок, за любов до рідного слова, за уважне читання казок. Я вважаю, що ви гарно працювали сьогодні на уроці і наша гостя вами задоволена. Бажаю вам подальших успіхів у навчанні.
1