Урок позакласного читання в 2 класі " Сміх несе здоров’я в дім ."

Про матеріал

Тема. УПЧ № 7 Сміх несе здоров'я в дім (п.с.110-116)

Мета: Ознайомити з жартівливими творами відомих авторів ; розвивати усне мовлення,

увагу, мислення, читацькі навички; уміння створювати власні висловлювання за

змістом прочитаного; виховувати потребу в систематичному самостійному читанні як

засобові пізнання світу, почуття гумору

Обладнання: картинки збірників, портрети письменників, конверт, картинки до уроку, кіт,

булка, муха, лікар, півник, вовк.

Тип уроку: позакласне читання

Перегляд файлу

Дата                                      Урок                        Читання                         2 кл.

Тема. УПЧ № 7 Сміх несе здоров’я в дім (п.с.110-116)

Мета: Ознайомити з жартівливими творами відомих авторів ; розвивати усне мовлення,

            увагу, мислення,  читацькі навички; уміння створювати власні висловлювання за

            змістом прочитаного; виховувати потребу в систематичному самостійному читанні як

            засобові пізнання світу, почуття гумору

Обладнання: картинки збірників, портрети письменників, конверт, картинки до уроку, кіт,

                       булка, муха, лікар, півник, вовк.

Тип уроку: позакласне читання

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка


1. Звуконаслідувальна вправа.

Гра «Що як звучить?»

Так колесо свистить пробите: с-с-с.

Сичить гусак старий сердитий: с-с-с.

Вода тече, співає в кранику: с-с-с.

Свистить завжди окріп у чайнику: с-с-с

 

2. Робота над чистомовкою

Ічка-ічка-ічка - ось глибока річка.

Ачка-ачка-ачка - пливла по річці качка.

Єчки-єчки-єчки - знесла вона яєчки.

Чат-чат-чат - навиводить каченят.

Чить-чить-чить - плавать діточок навчить.

Ічці-ічці-ічці - попливуть разом по річці.


ІІІ. Оголошення теми уроку

 -Сьогодні на уроці ми будемо читачами, слухачами, виконавцями.  Наше життя – наче пазли, які ми складаємо один до одного, утворюючи  завершену картину. Що допомагає і дітям, і дорослим  бути завжди в гарному настрої?

Прочитайте тему нашого уроку: «Сміх несе здоров’я в дім»                                                                                    - Зробить передбачення щодо змісту тих творів, які ми маємо з вами розглянути на цьому уроці.                                                                                                                                                       

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

 1.Робота за виставкою книг.

2. Робота над творами

Микола Герасименко «Хоробрий Степанко»

- Роздивіться, будь ласка, картинку. Хто зображений на ній?

- Чому кішка боїться мишку?

- Дружня карикатура на уривок з оповідання, який ми зараз прочитаємо.

Карикатура – це викривлене зображення людини, зроблене для сміху.

Читання твору; обговорення:

- так кого нагадує вам цей кіт?

- Чи справді Степанко був хоробрим?

- Яку назву ви дали б цьому твору?

За Миколою Герасименко «Як і домовлялись»

- Сьогодні на урок я принесла конверт, в якому картинка дуже смачної ягоди. Але вам потрібно відгадати, що це за ягода.

Хочеш пити – їж його,  в ньому соку ого-то!

Він на грядці уродився і  вологою напився,

Він у смужки нарядився  та як м’ячик покотився. (Кавун)

-Правильно. Але в наступному тексті. Ми дізнаємося, як він перетворився в інший фрукт.

Читання «Як і домовилися». Бесіда

-Як ви гадаєте, чому Сашко переплутав кавун з динею?

-Хто з хлопчиків виявився «людиною слова»? Яку казку нагадує цей текс?

Н. Забіла «Навіщо відклала»

- Про яку смачну річ буде йти в наступному тексті ви дізнаєтесь з загадки.

З какао цукерка ця і з молока, буває солодка, буває гірка,

Буває начинка: ізюм чи горіх, поділимо плитку велику на всіх!

Якщо запитаємо, навіть в малят, усі нам підкажуть, що це … (Шоколад).

-Немає в світі людини, яка б не любила та не куштувала, хоч раз в житті таку смачну річ, як шоколад. Але деякі діти можуть занадто багато його вживати. Ось про такого хлопця ми зараз і прочитаємо.

Читання твору. Обговорення його

- Чому мама не хотіла, щоб Славік з’їв весь шоколад. Яке прислів’я ми знайшли в тексті.

- Чи доречно Славік його вжив?

Сергій Воскрекасенко «Розумна дитина»

- Наступний вірш має назву «Розумна дитина». Чи підходить ця назва твору до цього вірша?

Читання вірша. Обговорення

- Яку назву вірша ви би дали? Яка картинка більше підходить до вірша?

V. Фізхвилинка

VІ. Продовження роботи над творами

В. Чухліб «Початок знайти»

- Вам знайома ця казочка? (Івасик-Телесик)

- Сьогодні ми познайомимося з хлопчиком Тарасиком, який теж любив гусей, але муштрувати.

Муштрувати – виконувати команди

Читання оповідання. Обговорення

- Яке прізвисько отримав герой цього оповідання? За що?

- На вашу думку Тарас був хоробрим хлопчиком?

- Які ще є твори там де зустрічаються гуси?

Микола Колесник «Пояснила»

-Герой іншого тексту – Веселий Пухнастик

Читання. Обговорення

-Чи справді кіт задирає хвіст, щоб не забруднити?

Грицько Бойко «Булка з маслом»

-Чи куштували ви, колись цю смачну річ? А наш наступний герой не тільки її скуштував.

Читання. Обговорення

-Чому цей вірш викликав у вас посмішку? Як би ви вчинили на місці цього чоловіка?

Грицько Бойко «Муха куряву зняла»

-Ще одну героїню вірша ви дізнаєтесь за такими рядками:

По полю пішла – гроші знайшла, пішла на базар – купила самовар…

-Правильно ми будемо читати про муху.

Куряву - Дрібні тверді частинки, що нависають у повітрі або осідають на поверхні чого-небудь.

1)Читання  2)Обговорення   -Чи справді муха може куряву зняти?

Михайло Білецький «На що скаржимося»

- Як що захворів живіт або горло до кого треба звертатися?

- Наступний вірш саме про нього, але який же був його пацієнт?

1)Читання  2)Обговорення

- Чи справжня проблема була у хлопця, яка потребувала допомоги лікаря?

- Чи можна турбувати лікарів з такими проблемами?

Іван Сенченко «Я ж інкубаторський»

-Герой наступного оповідання дуже красивий та гарно вміє кукурікати

Переказ твору .Робота з тлумачним словником

VІІ. Підсумок уроку

- З якими творами познайомилися

- Який запам’ятався і сподобався найбільше

 

doc
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
2111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку