Тема. Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української літератури для читання в 1,2 класах». Т.Стус «Смугастик» (с.28-31)
Мета. Продовжити ознайомлення учнів з творчістю сучасних письменників та поетів; вчити спостерігати, як у літературних творах зображено тваринний світ; навчати аналізувати прочитані твори; удосконалювати техніку виразного читання; виховувати любов до української літератури.
Обладнання. Малюнки, мікрофон, слова, презентація.
Тип уроку. Комбінований.
Дата Урок Читання 2 кл.
Тема. Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української літератури для читання в 1,2 класах». Т.Стус «Смугастик» (с.28-31)
Мета. Продовжити ознайомлення учнів з творчістю сучасних письменників та поетів; вчити спостерігати, як у літературних творах зображено тваринний світ; навчати аналізувати прочитані твори; удосконалювати техніку виразного читання; виховувати любов до української літератури.
Обладнання. Малюнки, мікрофон, слова.
Тип уроку. Комбінований.
Перебіг уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1) Вправи для розвитку артикуляції дихання «Цокання» язиком у ротовій порожнині.
Набравши повітря, якнайдовше вимовити слово «ні» з поступовим видихом.
2) Фонетична зарядка-Як накрапає дощ?
-Як гуркоче грім?
-Дмухнемо на кульбабку.
3) Розчитування(таблиці)
*Читаємо «дощем» вертикально згори донизу, за краплями дощу, «блискавкою», тихенько, як падають сніжинки, спокійно, як стелеться туман.
*Читаємо весело, сумно,здивовано, захопливо.
*Читаємо питальною інтонацією, окличною, розповідною.
*Читаємо голосними звуками.
Ознайомлення з планом роботи на уроці через мовну розминку
( чистомовка).
Читання з дошки (фронтальна робота):
Ах, ах, ах – попрацюєм в ……(парах).
В’я, в’я, в’я – складем і прочитаєм ……(прислів’я).
Ус, ус, ус – зустріч з письменницею……(Стус)
Ація, ація, ація – буде в нас ……(інсценізація)
Ща, ща, ща – розпочнемо роботу з……(асоціативного куща).
2. Робота над виконанням завдань уроку.
2.1.Асоціативний кущ.
Групам запропоновані картки зі словами: бібліотека, знання, буквар, дошка, конкурс, Данилко, сонечко, крапка, читанка, навчання, поет, клас.
а) Читання;
б) Складання прислів’їв.
Читання – найкраще навчання.
Будинок без книги – що день без сонця.
Хто багато читає – той багато знає.
Читання – віконце у великий світ.
З книгою подружишся, розуму наберешся.
Книга – твій друг, без неї, як без рук.
3.1. Бібліографічні відомості.
Тетяна Щербаченко, автор дитячих книжок, літературний критик, редактор. Народилася на Луганщині в родині вчителів 21.02.1976 року. Продовжуючи традиції родини, закінчила Луганський педагогічний інститут ім. Т.Шевченка, – мала б стати вчителькою в третьому поколінні. Певний час рацювала в школі (Луганськ). Переїхала до Києва (2001 р.). Працювала журналістом, редактором відділу, заступником головного редактора (журнали «Книжник-review», «Київська Русь»), головним редактором (дитячий журнал «Соняшник»).
Вивчає історію україської дитячої літератури в Інституті літератури ім.Т.Г.Шевченка НАН України.
Енциклопедія для дівчаток «Панночка» – рекордсмен продажів видань для дітей. Загальний проданий наклад перевищує 30 тис. примірників.
Книга оповідань «Пуп землі, або Як Даринка світ рятувала» (наклад 12 тис. прим.) є в багатьох українських дитячих бібліотеках завдяки програмі «Українська книга».
Член журі літературних конкурсів та рейтингів у сфері дитячої літератури («Великий Їжак» (2012), «Коронація слова» (2011), «Книга року» (2004-2012) та ін.).
Член Асоціації українських письменників.
3.3. Первинне знайомство з оповіданням Т.Стус «Смугастик».
- Про кого йде мова у оповіданні?
3.4. Словникова робота.
Пояснення значення слів: супився, плавнички, журила.
3.5. Читання твору дітьми.
3.6. Питання для перевірки сприймання тексту:
– Як називала Смугастика мама вранці?
– Як журила після прогулянки?
– Якими словами мама хвалила?
– Як називала насупленого Смугастика?
– А лагідного?
– Отже, сонечко, свинка, квіточка, вовчик, кошенятко…Якою тваринкою був Смугастик?
– З ким бавився котик?
– Чи допомогли друзі Смугастикові назвати себе?
3.7. Читання «Незнайком», «Небо-земля», «Диктором».
3.8. Інсценізація уривку.
Домашнє завдання однієї з груп – імпровізація розмов Смугастика з мамою.
ІІІ. Підсумок уроку.
1. Рефлексія ( опора на Чистомовку).
Що сподобалося на уроці?