Урок літературного читання в 2 класі "Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української літератури для читання в 1,2 класах». Т.Стус «Смугастик» ."

Про матеріал

Тема. Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української літератури для читання в 1,2 класах». Т.Стус «Смугастик» (с.28-31)

Мета. Продовжити ознайомлення учнів з творчістю сучасних письменників та поетів; вчити спостерігати, як у літературних творах зображено тваринний світ; навчати аналізувати прочитані твори; удосконалювати техніку виразного читання; виховувати любов до української літератури.

Обладнання. Малюнки, мікрофон, слова, презентація.

Тип уроку. Комбінований.

Перегляд файлу

Дата                                      Урок                        Читання                         2 кл.

Тема. Опрацювання творів із «Хрестоматії сучасної української літератури для читання в 1,2 класах». Т.Стус «Смугастик» (с.28-31)

Мета. Продовжити  ознайомлення  учнів  з  творчістю сучасних письменників та поетів;  вчити  спостерігати, як у літературних творах зображено тваринний світ; навчати  аналізувати  прочитані  твори;  удосконалювати  техніку  виразного  читання;  виховувати  любов  до  української літератури.

Обладнання. Малюнки, мікрофон, слова.

Тип уроку. Комбінований.

Перебіг   уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1) Вправи для розвитку артикуляції дихання «Цокання» язиком у ротовій порожнині.

Набравши повітря, якнайдовше вимовити слово «ні» з поступовим видихом.

2) Фонетична зарядка-Як накрапає дощ?

-Як гуркоче грім?

-Дмухнемо на кульбабку.

3) Розчитування(таблиці)

*Читаємо  «дощем»  вертикально  згори  донизу,  за  краплями  дощу,  «блискавкою», тихенько, як падають сніжинки, спокійно, як стелеться туман.

*Читаємо весело, сумно,здивовано, захопливо.

*Читаємо питальною інтонацією, окличною, розповідною.

*Читаємо голосними звуками.

Ознайомлення   з    планом роботи на уроці через мовну  розминку

( чистомовка).

Читання з дошки (фронтальна робота):

Ах, ах, ах – попрацюєм в  ……(парах).

В’я, в’я, в’я –  складем  і прочитаєм  ……(прислів’я).

Ус, ус, ус –  зустріч з письменницею……(Стус)

Ація, ація, ація – буде  в нас ……(інсценізація)

Ща, ща, ща – розпочнемо роботу з……(асоціативного куща).

2. Робота над виконанням завдань уроку.

2.1.Асоціативний кущ.

Групам запропоновані картки зі словами: бібліотека, знання, буквар, дошка, конкурс, Данилко, сонечко, крапка, читанка, навчання, поет, клас.

а) Читання;

б) Складання прислів’їв.

Читання    найкраще навчання.

Будинок без книги  – що день без сонця.

Хто багато читає – той багато знає.

Читання    віконце у  великий  світ.

З книгою подружишся,  розуму  наберешся.

Книга    твій друг, без неї, як без рук.

3.1.  Бібліографічні відомості.

Тетяна Щербаченко, автор дитячих книжок, літературний критик, редактор. Народилася на Луганщині в родині вчителів 21.02.1976 року. Продовжуючи традиції родини, закінчила Луганський педагогічний інститут ім. Т.Шевченка, – мала б стати вчителькою в третьому поколінні. Певний час рацювала в школі (Луганськ). Переїхала до Києва (2001 р.). Працювала журналістом, редактором відділу, заступником головного редактора (журнали «Книжник-review», «Київська Русь»), головним редактором (дитячий журнал «Соняшник»).

Вивчає історію україської дитячої літератури в Інституті літератури ім.Т.Г.Шевченка НАН України.

Енциклопедія для дівчаток «Панночка» – рекордсмен продажів видань для дітей. Загальний проданий наклад перевищує 30 тис. примірників.

Книга оповідань «Пуп землі, або Як Даринка світ рятувала» (наклад 12 тис. прим.) є в багатьох українських дитячих бібліотеках завдяки програмі «Українська книга».

Член журі літературних конкурсів та рейтингів у сфері дитячої літератури («Великий Їжак» (2012), «Коронація слова» (2011), «Книга року» (2004-2012) та ін.).

Член Асоціації українських письменників.

3.3. Первинне знайомство з  оповіданням Т.Стус «Смугастик».

- Про кого йде мова у оповіданні?

3.4. Словникова робота.

Пояснення значення слів: супився, плавнички, журила.

3.5. Читання твору дітьми.

3.6. Питання для перевірки сприймання тексту:

– Як називала Смугастика мама вранці?

– Як журила після прогулянки?

– Якими словами мама хвалила?

– Як називала насупленого Смугастика?

– А лагідного?

– Отже, сонечко, свинка, квіточка, вовчик, кошенятко…Якою тваринкою був Смугастик?

– З ким бавився котик?

  Чи допомогли друзі  Смугастикові назвати себе?

3.7. Читання «Незнайком», «Небо-земля», «Диктором».

3.8. Інсценізація уривку.

Домашнє завдання однієї з груп – імпровізація розмов  Смугастика з мамою.

ІІІ. Підсумок уроку.

1. Рефлексія ( опора на Чистомовку).

Що сподобалося на уроці?

 

 

docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
2839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку