Урок літературного читання в 2 класі ". Перевір свої досягнення. Узагальнення та систематизація знань учнів за розділом «Казка вчить, як на світі жить»."

Про матеріал

Тема. Перевір свої досягнення. Узагальнення та систематизація знань учнів за розділом «Казка вчить, як на світі жить».

Мета. Систематизувати знання учнів за розділом «Казка вчить, як на світі жить»; перевірити рівень сформованості у дітей знань, умінь і навичок; узагальнити знання учнів про казку як художній твір;

формувати навички порівняння та аналізу.

Розвивати пам'ять, увагу, мислення, пізнавальний інтерес, спостережливість, уяву; створити атмосферу радості та насолоди від результатів спільної діяльності.

Виховувати прагнення до добра і справедливості, працелюбність, дружелюбність, згуртованість, пробуджувати читацький інтерес.

Обладнання. Презентація «Power Point», відео- та аудіо-матеріали, ілюстрації, роздатковий матеріал: картки,

малюнок квітки.

Перегляд файлу

Дата                                                             Урок                                                   літ.читання                             2 кл

Тема. Перевір свої досягнення. Узагальнення та систематизація знань учнів за розділом «Казка вчить, як на

            світі жить».

Мета. Систематизувати знання учнів за розділом «Казка вчить, як на світі жить»; перевірити рівень

           сформованості  у дітей знань, умінь і навичок; узагальнити знання учнів про казку як художній твір;

           формувати навички порівняння та аналізу.

           Розвивати пам’ять, увагу, мислення, пізнавальний інтерес, спостережливість, уяву; створити атмосферу       

           радості та насолоди від результатів спільної діяльності.

           Виховувати прагнення до добра і справедливості, працелюбність, дружелюбність, згуртованість,

          пробуджувати читацький інтерес.

Обладнання. Презентація «Power Point», відео-  та аудіо-матеріали, ілюстрації, роздатковий матеріал: картки,

          малюнок квітки.

Перебіг уроку

І. Організація класу.

    Ось і дзвінок продзвенів для маленьких школярів,

    Він покликав на урок у чарівний світ казок!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 (Відео «В гостях у казки»). (Слайд 2). Презентація https://drive.google.com/file/d/0B8qjSXUL0VJnUEp2RlN5MjBqMkE/view?usp=sharing

Казковий світ!Він збереже людей від бід!

І бути добрими завжди навчає казка!

- Я запрошую вас у гості до казки!

- Увага! Увага! Відправляється казковий експрес від станції «Подільськ» до станції «Країна  казок». У мандрівці на нас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати усю країну, вам треба пригадати те, що знаєте, і вмієте, бути уважними та спостережливими.

Слова в дорогу:  (Слайд 3) Знаємо! Розуміємо! Творимо! Вміємо!

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань за розділом.

1. Гра «Комп’ютер». (Слайд 4)

- А щоб сісти у потяг, потрібно придбати квиток. Перед вами клавіатура  і екран комп’ютера. Ви повинні «надрукувати» на екрані, ввести в комп’ютер назву розділу, який ви вивчили. А центральний  комп’ютер  перевірить  чи всі  сіли  у  потяг.

- Давайте хором прочитаємо назву розділу.

- Отже, всі у нас з квитками. Вирушаємо….. (Слайд 5)

2. «Мовленнєва розминка»

- Поки ми з вами їдемо до першої станції, давайте потренуємо наші язички, підготуємо наші органи дихання для плідної праці.

а) Вправи для розвитку дихання

    «Задмухайте свічку»; (Слайд 6)

   «понюхайте  квіточку»; (Слайд 7)

    «пийте гарячий чай із блюдця посьорбуючи ». (Слайд 8).

б) Гра «Озвуч малюнок» 

Немовля - уа-уа-уа. (Слайд 9) Мишка- пі-пі-пі.    (Слайд 10) Півень - ку-ку-рі-ку-у-у. (Слайд 11) Жабка - скре-ке-ке-е-е. (Слайд 12) Тигр - р-р-р. (Слайд 13)

в) Гра «Блискавка»  (Слайд 14)

- Вам потрібно разом,  швидко, на одному подиху прочитати слова - блискавки.

Доброта, чесність, працелюбність, дружба, взаємодопомога.

- Чи допоможуть нам сьогодні ці слова у нашій подорожі?

3. Станція «Пташина».(Слайд 15)

 Перевірка домашнього завдання.

1) Загадка

Як вам витівка така: до числа додали «а».

Що за птиця білобока?Називається…. (сорока).

іти, а до чого це я веду? (Казка «Сорочаче гніздо»).

Без сокири і лопати а  зробили собі хату? (Гніздо).

2) Скоромовка

Сорока сорок років

Сорок сорочок вишивала.

- протяжно і повільно;- пошепки;- з кожним разом голосніше , нарощуючи темп.

3) Робота за змістом казки.

 - Які птахи є дійовими особами казки? (Ілюстрації).

- Встановіть послідовність подій: який птах був першим, другим…(Дрізд, сова, горобець, шпак, горлиця).

 Чи хтось із птахів навчився робити гніздо, як сорока? Чого не вистачило птахам? Ваша порада.

4) Підсумок перевірки домашнього завдання.

- Чого вчить казка? Виберіть прислів’я, яке найбільш вдало підходить до казки «Сорочаче гніздо». (Запис на дошці).

Доброго тримайся, а злого цурайся.

Добре того вчити, хто хоче все знати.

- Молодці. Поїхали….(Слайд 16)

4. Станція «Казка». (Слайд 17)

- А як називається наступна станція, дізнаєтеся, коли складете слово.

КААКЗ  (КАЗКА) Відео "Казка про казки" https://www.youtube.com/watch?v=f-IxG-DH8QY

- Пригадаємо, а що таке казка? (Вигадка).

- Які ви знаєте казки? (Слайд 18)

Підказки: якщо склав народ (народна).

- Які народні казки ви читали? (Українські, білоруську, англійську, чеську).

- Ще які є казки?

Підказка: якщо відбуваються чарівні перетворення? (Чарівні).

Підказка: в яких головні дійові особи тварини? (Про тварин – найдавніші казки).

- Давайте доберемо слова – асоціації до слова «казка», що ви уявляєте, коли чуєте це слово? (Народна, чарівна, зло, добро, дружба,  вигадка, допомога, праця, щедрість).

- Молодці! Мандруємо далі…. (Слайд 19)

5. Гра «Плутанина» (Слайд 20)

- Щоб нам не було сумно їхати, машиніст увімкнув радіо. Але у ньому щось зіпсувалося. Давайте слухати, читати  і виправляти помилки.

Вірний,                як вовк.

Хитрий,                 як собака.

Швидкий,              як ведмідь.

Голодний,             як заєць.

Сильний,               як лисиця.

- Пригадайте, в яких казках діють ці герої?

6. Станція «Розумників і розумниць». (Слайд 21)

- А зараз ми перевіримо, чи уважні ви читачі.Проведемо тестування «Перевір свої досягнення».

1. Ти прочитав у розділі про:

  А) Українські народні пісеньки; Б) Українські народні ігри; В) Українські народні казки.

 2. Закінчи прислів'я: "Хто багато читає, той багато…":

  А) спить;  Б) знає; В) встигає.

 3. Закінчи речення: "Лисиця хижа, улеслива, а їжак…":

 А) розумний; Б) гарний; В) злий.

 4. Цап з бараном чию голову знайшли?

 А) Заячу;  Б) курячу;  В) вовчу.

  5. У якій з прочитаних казок найбільше дійових осіб:

 А) "Рукавичка"; Б) "Колосок";  В) "Лисиця та їжак".

 6. Закінчи речення: "Нема за що нероб і ледарів…":

А) в гості звати;  Б) пирогами частувати;  В) в друзі брати.

Відповіді до тестів:1)в,  2)б,  3)а,  4)в,  5)а,  6)б.

- Хто відповів на всі питання правильно, молодці! Ви – гарні і уважні читачі!

7. Фізкультхвилинка (Відео). (Слайд 23)- Поїхали… (Слайд 24)

8. Станція «Впізнай казку». (Слайд 25)

Робота в групах.

- Наступна зупинка нам допоможе впізнати за малюнками і уривками казку.

Ми зараз попрацюємо в групах.

У кожного на парті лежить кольорова картка з уривком із казки. Прочитайте його і за кольором об’єднайтесь у групи.

- Кожній групі я даю завдання скласти із частин – пазлів картинку до казки. Виберіть у групі одного учня, який гарно прочитає уривок і скаже, до якої казки. Як тільки група визначилася, піднімайте руку. Удачі всім!

1-а група

   Мишенята теж часу не гають, пісні співають, танцюють.

Спеклися пироги, півник їх вийняв, поклав на стіл. А мишенята тут як тут.(Гортаю слайд 26)

2-а група

- Ні ще. Дочекайся, доки жито зійде, холодну зиму перезимує, навесні виросте, потім закрасує, потім почне наливати зернятка, потім достигати…

3-а група

 Вмить лисиця зникла, наче й не було. Розгорнувся тоді їжак:

- Піди-но, побігай! Нас, голубонько, не обдуриш… Та й потупав далі…

4-а група

- Гу – гу – гу! Як вас багато! А я ведмідь – набрідь. Пустіть і мене!

- Куди ми тебе пустимо, коли й так тісно?

- Та якось будемо.

- Молодці, діти! Рушаємо далі… (Слайд 27)

 9. Станція «Згадай  героя». (Слайд 28)

Лисичка – (Слайд 29) Мишка –  Мишенята –  Зайчик –  Жабка –  Кабан –   Ведмідь –

- Молодці! Ось і добігає кінця наша подорож, попереду кінцева зупинка. (Слайд 30)

10. Станція «Кінцева»

   - Час повертатися додому. Для того щоб допомогти машиністові швидше нас довезти, відновіть прислів'я, у яких загублено кінцівки. Це додасть швидкості потягу! (Слайд 31)

Казки маленькі, а …(розуму в них багато).

На язиці медок, а …(на думці льодок).

Без труда …( нема плода).

Висновок  разом:  Казка вчить, як …( на світі жить).

 ІУ. Підсумок уроку (Слайд 32)

 Релаксаційна вправа «Квітка доброти». (Звучить легка класична музика)

- Ми з вами багато працювали, стомилися трохи в дорозі.

─ А зараз закрийте очі і уявіть, що у вас у руках знаходиться чарівна квітка – Квітка Доброти. Ваші руки відчують незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте руку і розглядаєте Квітку Доброти. Уявіть собі якого вона кольору. Можливо, вона має запах. А можливо ви чуєте приємну музику, яка лине від Квітки. Подумки зберіть усю доброту від Квітки Доброти й помістіть у своєму серці. Ви відчуєте, як доброта входить у вас, як зігріває вашу душу, несе радість. Я хочу, щоб сьогодні і надалі ви відчували допомогу Квітки Доброти. І коли у вас неприємності, або погано на душі, можна собі допомогти, тим , що ми робимо зараз: уявити в руках Квітку Доброти і подумки помістити її в своєму серці.

- Чого вчать нас казки, ми зараз з вами напишемо у квітці, яка лежить у вас на партах. (Слайд 32)

- Я вам дуже вдячна, ви сьогодні дуже гарно і активно працювали на уроці.

- Сподіваюся, що квітка доброти буде приносити вам тільки радість.

У. Домашнє завдання. (Слайд 33)

С. 51, Перевір свої досягнення.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Симоненко Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
2424
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку