Урок літературного читання2 клас "Ніжність і сум у пейзажній ліриці Тараса Шевченка. "

Про матеріал

Урок з елементами мнемотехніки, формує ключові компетентності:

вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця ;

загальнокультурну - орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури в побутовій сфері, дотримуватись норм моральної поведінки;

предметну компетентність – продовжувати ознайомлення учнів із життям і творчістю Т. Г. Шевченка, удосконалювати навички читання віршованих творів, збагачувати словниковий запас, розвивати зв'язне мовлення учнів, виховувати любов до рідної землі, до прекрасного.

Перегляд файлу

                              Літературне читання 2 клас

 

Тема: Ніжність і сум у пейзажній ліриці Тараса Шевченка.

Мета: Формувати ключові компетентності:

          вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця ;                                                 

          загальнокультурну  -  орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури в побутовій сфері, дотримуватись норм моральної поведінки;

           предметну компетентність – продовжувати ознайомлення учнів із життям і творчістю Т. Г. Шевченка, удосконалювати навички читання віршованих творів, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення учнів, виховувати любов до рідної землі, до прекрасного.

Обладнання: таблиці, малюнки,

Тип уроку: урок формування нових знань , умінь і навичок.

 

                                     Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок.

Починається урок.

Працювати будем вміло,

Щоб почути у кінці.

Що у нашім другім класі

Діти просто молодці!

ІІ. Мовленнєва розминка     І слайд

  1. Робота над чистомовкою

Ра- ра- ра – світить ясная зоря.

Ру-ру-ру – піднялись ми на гору.

Ри- ри-ри – ми дивились із гори.

Ра-ра-ра – гарний краєвид Дніпра.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності    ІІ слайд

Гра «Бджілка»

  • Діти, прочитайте акровірш і виділіть слово. Воно буде підказкою теми сьогоднішнього уроку.

 

  Ти мусиш нам співця назвати,

  Адже умів лиш він один

  Рабів німих так захищати.

  А хто так оспівав, як він,

  Садок вишневий коло хати?

                              Д. Білоус

 

  • З якою людиною у вас асоціюється це ім’я? 
  • На вашу думку, творчість якого поета ми будемо  вивчати?

(На мою думку…..)

 

ІV.     Повідомлення теми і мети урок

          ІІІ слайд

  • Отже тема нашого уроку «Ніжність і сум у пейзажній ліриці Тараса Шевченка.»
  • VІ слайд
  • Завдання: покращувати навички читання віршів;
  • збагачувати словниковий запас;
  • розвивати зв’язне мовлення;
  • бачити красу рідного краю.

V. Очікувані результати

  • Діти, продовжте речення: Цей урок мене навчить…..

  Реклама уроку (На дошці)

   Урок буде:  Ми будемо:

  • цікавим ,                      * активними,
  • корисним,                    * творчими,
  • добрим,                        * уважними,

 творчим.                      * кмітливими

VІ. Робота над текстом

  •  Наш консультант познайомить вас із біографією поета. Ви слідкуйте за читаючим, та відшукайте незрозумілі слова. І скажете де народився

(Учень читає тест із підручника)

   Пояснення  незрозумілих слів. ( Кріпак..)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

  • Т. Г. Шевченко – уславлений народний поет, геніальний Кобзар України – був також видатним художником.

Інсценізація

►► Сценка «Оксана і Тарас»

Тарас плаче, Оксана бере його за руку, витирає сльози.

Оксана (підходить тихо). Чом ти плачеш? Ох, дурнень­кий, Тарасе, бач, як малий плаче! Давай я сльози тобі витру. (Витирає йому сльози.)

Тарас. Оксана! Оксаночка! (Посміхається.)

Оксана. Не сумуй, Тарасику, адже, кажуть, най­краще від усіх ти співаєш, найкраще від усіх ти читаєш, ще й, кажуть, малюєш ти. От виростеш і будеш малярем, еге ж?

Тарас. Еге ж, малярем.

Оксана. І ти розмалюєш, Тарасе, нашу хату, еге ж?

Тарас. Еге ж... А всі кажуть, що я ледащо і ні на що нездібний. Ні, я не ледащо! Я буду-таки малярем!

Оксана. Авжеж, будеш! А що ти ледащо, то правда! Дивись, де твої ягнята! Ой, бідні ягняточка, що чабан у них такий, — вони ж питоньки хочуть! Побігли їх швидше напоїмо! (Схопились за руки і побігли.)

  V слайд

  • А це автопортрет Т. Г. Шевченка, він є і у нашому підручнику.

Консультант

 Автопортрет – це робота, виконана самим автором із самого себе. На ньому Тарас зображений у 26-річному віці.

 

 

 

VІІ.  Фізкультхвилинка

Вчитель.

  • На сьогоднішньому уроці ми почнемо вивчати поезії Т.Г. Шевченка. Його творчість і життєвий шлях ви будете вивчати протягом усіх шкільних років, а до його «Кобзаря» повертатиметеся все життя.

 

 

VІІІ. Робота над віршем

  1. Словникова робота

Сокорина – осокір. Високе листяне дерево з добре розвиненою кроною; чорна тополя. (Словник ст. 142)

  • Діти, послухайте вірш. Із закритими очима уявіть, який пейзаж змальовує Т.Г. Шевченко у вірші. За бажанням можете увійти у картину на ст.. 55.
  1. Первинне читання вчителем.
  • Яку картину природи ви уявили?

(Я уявив собі…

Я уявив себе…)

  1. Робота в парах
  • Прочитайте вірш і поспілкувавшись один з одним відшукайте слова вжиті у пестливій формі.

(Тихесенько, сонечко, веселочка)

  • Чому автор використовує таку ніжну форму слів?

(Автор хоче показати свою любов до Батьківщини. А звертається, ніби мама називає мене. А ще він сумував за рідною землею.)

  • Так звичайно сумував. Пригадайте, на уроках риторики, ми вивчали яким тоном потрібно читати.

(Сум -  передають м’яким приглушеним голосом)

  • Прочитайте вірш і відшукайте рими. Яку пору доби описує поет?

Читання вірша учнями.

 

  1. Гра «Диктор телебачення»

Читати вірш, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів.

  1. Гра «Актори»

 Прочитати вірш здивовано, захоплено.

   ІХ. Фізкультхвилинка

 

 

 

  Х. Заучування вірша за картинками

 

 ХІ.Робота в групах

  • Діти, а зараз я пропоную у групах намалювати поетичним словом картину природи.

Перевірка роботи.

 

VІІ.  Підсумок уроку.

  • Чи справдились очікувані результати?
  • Що нового дізнались на уроці?
  • Що найбільш сподобалось?

 

VІІІ. Домашнє завдання

Вивчити вірш напам’ять. Намалювати ілюстрацію до вірша.

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку