Урок з елементами мнемотехніки, формує ключові компетентності:
вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця ;
загальнокультурну - орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури в побутовій сфері, дотримуватись норм моральної поведінки;
предметну компетентність – продовжувати ознайомлення учнів із життям і творчістю Т. Г. Шевченка, удосконалювати навички читання віршованих творів, збагачувати словниковий запас, розвивати зв'язне мовлення учнів, виховувати любов до рідної землі, до прекрасного.
Літературне читання 2 клас
Тема: Ніжність і сум у пейзажній ліриці Тараса Шевченка.
Мета: Формувати ключові компетентності:
вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця ;
загальнокультурну - орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури в побутовій сфері, дотримуватись норм моральної поведінки;
предметну компетентність – продовжувати ознайомлення учнів із життям і творчістю Т. Г. Шевченка, удосконалювати навички читання віршованих творів, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення учнів, виховувати любов до рідної землі, до прекрасного.
Обладнання: таблиці, малюнки,
Тип уроку: урок формування нових знань , умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок.
Починається урок.
Працювати будем вміло,
Щоб почути у кінці.
Що у нашім другім класі
Діти просто молодці!
ІІ. Мовленнєва розминка І слайд
Ра- ра- ра – світить ясная зоря.
Ру-ру-ру – піднялись ми на гору.
Ри- ри-ри – ми дивились із гори.
Ра-ра-ра – гарний краєвид Дніпра.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності ІІ слайд
Гра «Бджілка»
Ти мусиш нам співця назвати,
Адже умів лиш він один
Рабів німих так захищати.
А хто так оспівав, як він,
Садок вишневий коло хати?
Д. Білоус
(На мою думку…..)
ІV. Повідомлення теми і мети урок
ІІІ слайд
V. Очікувані результати
Реклама уроку (На дошці)
Урок буде: Ми будемо:
творчим. * кмітливими
VІ. Робота над текстом
(Учень читає тест із підручника)
Пояснення незрозумілих слів. ( Кріпак..)
Інсценізація
►► Сценка «Оксана і Тарас»
Тарас плаче, Оксана бере його за руку, витирає сльози.
Оксана (підходить тихо). Чом ти плачеш? Ох, дурненький, Тарасе, бач, як малий плаче! Давай я сльози тобі витру. (Витирає йому сльози.)
Тарас. Оксана! Оксаночка! (Посміхається.)
Оксана. Не сумуй, Тарасику, адже, кажуть, найкраще від усіх ти співаєш, найкраще від усіх ти читаєш, ще й, кажуть, малюєш ти. От виростеш і будеш малярем, еге ж?
Тарас. Еге ж, малярем.
Оксана. І ти розмалюєш, Тарасе, нашу хату, еге ж?
Тарас. Еге ж... А всі кажуть, що я ледащо і ні на що нездібний. Ні, я не ледащо! Я буду-таки малярем!
Оксана. Авжеж, будеш! А що ти ледащо, то правда! Дивись, де твої ягнята! Ой, бідні ягняточка, що чабан у них такий, — вони ж питоньки хочуть! Побігли їх швидше напоїмо! (Схопились за руки і побігли.)
V слайд
Консультант
Автопортрет – це робота, виконана самим автором із самого себе. На ньому Тарас зображений у 26-річному віці.
VІІ. Фізкультхвилинка
Вчитель.
VІІІ. Робота над віршем
Сокорина – осокір. Високе листяне дерево з добре розвиненою кроною; чорна тополя. (Словник ст. 142)
(Я уявив собі…
Я уявив себе…)
(Тихесенько, сонечко, веселочка)
(Автор хоче показати свою любов до Батьківщини. А звертається, ніби мама називає мене. А ще він сумував за рідною землею.)
(Сум - передають м’яким приглушеним голосом)
Читання вірша учнями.
Читати вірш, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів.
Прочитати вірш здивовано, захоплено.
ІХ. Фізкультхвилинка
Х. Заучування вірша за картинками
ХІ.Робота в групах
Перевірка роботи.
VІІ. Підсумок уроку.
VІІІ. Домашнє завдання
Вивчити вірш напам’ять. Намалювати ілюстрацію до вірша.