Урок літературного читання в 2 класі " В. Лучук "Як лелека зимував" та презентація до нього

Про матеріал

Урок побудований за основними напрямами роботи на уроках літературного читання: процесуальним, змістовим, емоційним. Діти вчаться використовувати додаткові джерела інформації, емоційно співпереживають, активно діють, прислухаються до думки інших, вчаться критично, логічно і творчо мислити, не бояться висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами, що і ставить за мету НУШ

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Він мостить гнізда на дахах, У теплий край літа далеко. Як зветься той цікавий птах? Ну, скажи хутчіш!..

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Гра « Віднови вірш» Малий лелека ---------------------------лелека. ---------------------------далека! --------------------------відлітають --------------------------гукають. --------------------------лелека --------------------------далеко.

Номер слайду 5

Малий лелека Лугом йде малий лелека. В небі клекіт – путь далека! То лелеки відлітають І лелеченька гукають. Вдаль летить малий лелека За лелеками далеко.

Номер слайду 6

Відгадайте загадку: Із-під гірки, з-під крутої Прокладається норою Та й до моря утіка Через лози по ярах.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Чи здогадалися ви про кого і про що будемо говорити на уроці?

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

1 рядок - одне слово, яке позначає тему. 2 рядок – два прикметники 3 рядок - 3 дієслова. 4 рядок - фраза з 4 слів - ставлення до теми. 5 рядок — синонім до першого слова .

Номер слайду 12

Чи всі завдання вдалося реалізувати? - Чому?

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Перегляд файлу

Лаптєва Н. В. – вчитель  Южноукраїнської загальноосвітньої школи І – ІІІ ст. №4, категорія- вища, вчитель - методист

 

Тема: Зміна настрою. В. Лучук « Як лелека зимував», « Джерело»

Мета: привернути увагу дітей до образу їхніх ровесників у віршах, до змісту і форми віршів, навчати визначати настрій, співпереживати з персонажем і автором, розмірковувати над вчинками, уявляти описані картинки. Формувати вміння передавати виразним читанням основну думку твору. Викликати інтерес до читання віршів В. Лучука, бажання спробувати скласти власні вірші за зразком до прочитаних.

Матеріал уроку: В. Лучук « Як лелека зимував», « Джерело»(с. 58-60 «Перлинки»)

 

 

Хід уроку

   Перевірка д/з

1. Читання напамять вірша « Дикий мак» ( форма перевірки - гра « Два, чотири, всі разом») Діти аргументують, чому вони вибрали переможцями саме цих учнів, використовуючи таблицю оцінювання.

 

І етап. « До читання»

  1. Підготовка до читання. Усвідомлення нових творів.

А) Розчитування. (процесуальний напрям)

Миттєве розпізнавання

Кле-кла-кло-клі-клу-кли

 - Хто так говорить? Якщо не відгадали, то підказкою буде відповідь на загадку:

Він мостить гнізда на дахах,

У теплий край літа далеко.

Як зветься той цікавий птах?

Ну, скажи хутчіш!.. (Лелека) (під супровід звука «клекотіння лелеки»)

 

Гра « Віднови вірш»

Малий лелека

---------------------------лелека.

---------------------------далека!

--------------------------відлітають

--------------------------гукають.

--------------------------лелека

--------------------------далеко.

 Порівняйте свій вірш  і  даний вірш. Який вам найбільше подобається?

 

Малий лелека

Лугом йде малий лелека.

В небі клекіт – путь далека!

То лелеки відлітають

І лелеченька гукають.

Вдаль летить малий лелека

За лелеками далеко.

 

  • Відгадайте загадку:

Із-під гірки, з-під крутої

Прокладається норою

Та й до моря утіка

Через лози по ярах. (Джерело)

  • Про кого і про що йшлося в розминці?
  • Складіть  істинні судження про лелеку і джерело. Визначте вид судження.

Проблемне питання

  • Якщо діти складуть судження « Всі лелеки відлітають в теплі краї», то вчитель спробує заперечити, а учні повинні або згодитись з ним, або відстояти свою думку.
  • Чи насправді це судження істинне чи хибне допоможе нам вияснити твір, який ми будемо сьогодні вивчати.
  •  Спробуйте скласти твердження , в якому б були обидва поняття.
  • Продовжте ряд. Підберіть узагальнююче слово.

Лелека, лебідь, грак,    ….. - ?

Джерело, озеро, …..- ?

- Покажіть на кругах Ейлера.( 2 учні на дошці)

- Чи здогадалися ви про кого будемо говорити на уроці?

Повідомлення теми.

 Визначення завдань. ( Гра « Живий алфавіт» Діти ставлять перед собою завдання , починаючи з букви, яка лежить у них на парті( Н-д: О - ознайомитись…, З - знати…  і т.д.))

 

  1. Змістовий напрям

1)Словникова робота:

Чи можете пояснити значення слова мла?

Де можете знайти? ( 1шукає- в тлумачному словнику, 2- в інтернеті)

Мла - туман

3. Емоційний напрям

 Передбачення змісту вірша, його емоційного настрою за заголовком і малюнком.

 - Прочитайте заголовок. Розгляньте малюнок.

- Що трапилося з лелеченьком? Чому він зимує в оточенні хлопчика і котика?

- Пригляньмося до кожного з них. Який у них настрій? А тепер дізнаємося,чи справдилися наші передбачення.

ІІ етап « Під час читання»

1) Читання вірша вчителем

2) Перевірка сприймання

- Який настрій вірша? Чому? Чи справдилися наші передбачення?

Що трапилося з лелекою? Розкажіть, як він зимував.

3) Робота в парах.

Читання під «логічним мікроскопом»

- Підкресліть художні засоби, які автор використав , щоб  передати настрій, створити художні образи.

- Дайте відповіді на запитання в кінці тексту.

Фізхвилинка (логічна)

Всі учні встали.

Деякі дівчатка стрибають на одній нозі.

Всі дівчатка стрибають на обох ногах.

Жоден учень не нахиляється вперед і назад.

Кожен учень нахиляється вліво, вправо.

Всі Даші плескають в долоні.

Одна Поліна махає рукою.

Всі дівчатка присідають.

Кожен сідає на своє місце.

4) Читання вголос, аналіз вірша

Прочитайте перших 2 рядки. Яку картину вдалося уявити? Рядок закінчується 3 крапками.

Що автор хотів цим сказати?

Прочитайте наступні 2 рядки. Зверніть увагу на слова пролягла путь – залишився на землі.

Підкреслюється горе птаха – всі відлітають, а він залишається

Прочитайте всю строфу, передаючи горе.

Знайдіть рими.

  • Який ритм? (спокійний, розмірений, ніби автор хоче сказати, що все буде гаразд.)
  • Читаємо далі 2 рядки.
  • Яку картину уявили? Який настрій вона викликала?
  • Прочитайте наступних 4 рядки. Яке слово часто повторюється? (разом)
  • Як автору вдалося змалювати щиру дружбу лелеки з хлопчиком? Прочитайте останню строфу, радіючи за лелеку, бажаючи йому добра, сподіваючись на нову зустріч.

Д) виразне читання вірша в цілому: перших 4 рядки – сумно, задумливо; наступних 2 рядки –спокійно, обнадійливо; далі 4 рядки – лагідно, весело; останні – з побажанням, сподіваючись на зустріч, радіючи за друга.

 - Чи вдалося поету передати людську доброту, зародження дружби? І для хлопчика, і для лелеки зима була незвичайною. Чи відчули ви ставлення автора до описаного?

Вирішення проблеми

  • То чи тепер ви погоджуєтесь , що судження « Всі лелеки відлітають в теплі краї» - хибне. Перетворіть його на істинне.

 

Вірш « Джерело»

« До читання»

  • Розгляньте форму твору, впізнайте ялинку, стежинку.

« Під час читання»

  1. Читання вірша вчителем
  • Куди веде стежинка?
  1. Перевірка сприймання

 – Про яку місцевість розповідається у вірші? Яке відкриття зробив хлопчик у Карпатах? Чому це відкриття таке важливе?

  1. Читання вірша під « лінгвістичним мікроскопом», визначення незвичних слів.

       -  Визначте думки, сформулюйте запитання, над якими треба поміркувати.

     4. Обговорення визначених « вузликів» у тексті.

- Автобус їхав то під гору, то вниз, у гори віз. Які відчуття викликають ці слова? У яких рядках передано, що було і страшно, і весело? Якими звуками наповнено перші рядки вірша? Яке враження справили гори? Прочитайте опис сосон. Яку мрію мав наш герой? Він її реалізував? Що хотів цим сказати поет? ( У житті завжди є місце для відкриттів, треба тільки уважно придивитись).

- Якими словами описано джерело, з чим порівнюється водиця в ньому?

 - Хто і куди поніс добру звістку? Звідки був хлопчик?

Поміркуйте, які відкриття він зробив для себе.( Його справа не пропала марно. Прочищене джерело живе і напуває водою людей. Відкриття – це не тільки щось надзвичайне.)

  1. Виразне читання вірша.

ІІІ етап « Після читання»

  • Персонажі творів В. Лучука добрі й дбайливі. Доведіть на основі прочитаних творів, що це так. Що цінного для себе ви взяли з прочитаних творів?

Робота в групах ( Складання« Сенкану» за вибором: «Лелека», «Джерело»)

  • Який розділ вивчаємо?
  • Яку збірку?
  • Де місце цієї збірки у кругах Ейлера?

 Рефлексія

А)  змісту

  • Чи всі завдання вдалося реалізувати? Чому?

Б) діяльності

  • Чи задоволені ви своєю роботою?

     -     На яку сходинку успіху ви б себе поставили?

Д/з Виразно читати вірші. Спробувати скласти вірш про природу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Майстренко Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шендрик Світлана Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
1477
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку