Урок літературного читання. Василь Сухомлинський. Як Наталя в Лисиці хитринку купила.

Про матеріал
Навчати учнів розуміти прочитаний текст, виділяти головне; формувати вміння аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати увагу, мовлення учнів; виховувати почуття відповідальності.
Перегляд файлу

Урок читання у 3-Б класі. Вчитель Юрченко Н.О.

Тема. Василь Сухомлинський. Як Наталя в Лисиці хитринку купила.

Мета: навчати учнів розуміти прочитаний текст, виділяти головне;              формувати вміння аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати увагу, мовлення учнів;                                                                                              виховувати почуття відповідальності.                                                                             Обладнання: мультімедійна презентація, виставка малюнків учнів, портрет В.Сухомлинського.

Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І.Організація класу.

Доброго ранку, дівчатка милі!

Доброго ранку, хлопчики сильні!

Доброго ранку, гості привітні!

Діти, покажіть свою праву долоньку. Стисніть мізинчик ті, кого сьогодні поцілувала мама, тато, бабуся чи дідусь. Стисніть наступний пальчик хто сьогодні умивався і почистив зубки. Стисніть третій пальчик у кого сьогодні гарна зачіска. Стисніть вказівний пальчик, хто сьогодні зранку побачив своїх друзів. З яким же настроєм ви сьогодні прийшли до школи? Покажіть, що у вас вийшло.

Уявіть, що на ваших долоньках – частина вашого гарного настрою. Здуйте його легким подихом, нехай летить та зробить день приємнішим ще якійсь людині.

ІІ. Актуалізація знань.

1.Мовленнєва зарядка для язичка. Чистомовка.

* Чи то лис, чи то ліс,                                                                                                                                             Чи то кинь, чи то кінь.                                                                                                                          Чи то кит, чи то кіт –                                                                                                                      Звуки плутати не слід.

* Гра «Впіймай мʾяч».

2.Перевірка домашнього завдання.

* Вправа «Продовж речення»

Уранці в школу йшло…                                                                                                                                                      Усюди коло хат…                                                                                                                                                            Як же бабуся…                                                                                                                                              Від воріт до хати…                                                                                                                           Стомлені й радісні…

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

*Пригадайте:                                                                                                                                       - Що таке казка? Які бувають казки? В чому полягає особливість казок?   Пригадайте уроки позакласного читання. Які казки ми з вами читали? Хто був головним героєм? (Казки про лисичку)                                                                                                    Ви створили виставку робіт до про читаних казок, молодці!

*Технологія «Крісло автора»                                                                                                                  - Чому цю тварину так назвали? (Лисиця – це старословʾянське слово, утворене від «лис», що означає жовтуватий, рудий колір. Через колір свого хутра ця тварина й отримала цю назву.)

* Флеш-інтервʾю

Яка лисичка у казках?                                                                                                           Пригадайте казки, в яких лисичка проявила свою хитру вдачу.                                                                          Про яку людину говорять: «хитрий, як лис»?                                                                              Чи гарно бути хитрим?

*Давайте складемо загадку про лисичку, доповнивши її римою.

У кущах вона ночує                                                                                                                                             і на зайчика…                                                                                                                                          Вся руденька ця сестричка,                                                                                                                                  а зовуть її…

-Сьогодні ми недаремно згадали цю чудову тварину. Вона буде однією з героїнь твору Василя Сухомлинського «Як Наталя у Лисиці хитринку купила».

ІV.Сприймання і усвідомлення матеріалу.

1.Пригадайте, що ви знаєте про В.О. Сухомлинського. Які твори цього письменника читали, запамʾятали ?  Чого вони вас навчили?

2.Щоденні 5.Збагачую свій словниковий запас.

Читання пірамідок слів.

3.Щоденні 5. Слухаю і розумію.

-Чи сподобалася вам казка?

-Хто її головні герої?

*Фізкультхвилинка

4.Щоденні 5.Читаю для себе.

-Чого злякалась хитринка?

5.Вибіркове читання.

-Яку пораду дала матуся, коли дізналася про головний біль дівчинки?

-Прочитайте опис хитринки.

-Як «спрацювала» хитринка вдома?

-Як Наталочка відреагувала, коли було розкрито її хитрощі?

-Що вирішила зробити Наталочка з хитринкою?

-Чи вдалося їй це зробити?

-Чому здивувалася Наталя?

-Чи зрозуміла дівчинка, куди поділася хитринка?

-Кому Наталя розповіла про свою пригоду?

-Прочитайте діалог мами і Наталі.

-У яких словах передано головну думку твору?

6. Перевірка сприйняття тексту.

*Тестування

1) Лисиця пішла на базар:

а) улітку;                б) узимку;                в) восени.

2)Наталя не хотіла:

а)готувати уроки ;                                                                                                                                б) допомагати мамі;                                                                                                                                        в) мити посуд.

3) Наталя вирішила:                                                                                                                                                                              а) повернути хитринку на базар лисичці;                                                                                          б) викинути хитринку у вікно;                                                                                                                             в) заховати хитринку в шафу.

4) Наталя розповіла про свою пригоду:

 а)татові;              б) мамі;                     в) подружці.

5) Хитрощі не люблять:  

а) правди;   б) пустощів;   в) совісті.

6) Совість у тому, що тобі:                                                                                                                              а) страшно;   б) дивно;   в) соромно.

7.Робота в групах. Гра «Розплутай порівняння».

V, Підсумок уроку.

-Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

-Чого навчились на уроці?

- Як потрібно боротися з лінощами?

- Чи повинна людина мати совість?

- Совість є у кожного з нас, але потрібно вчитися прислухатися до неї.

VІ. Домашнє завдання.

С.74 – 75 прочитати казку, взяти інтервʾю у батьків : чи можна купити хитринку?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яцко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 січня 2021
Переглядів
2676
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку