навчити дітей ставити питання до тексту, вступати в дискусію, мислити критично, творчо,відстоювати власну точку зору; розвивати вміння працювати в групі, з усіма в колективі; виховувати вміння слухати, поважати співрозмовника, почуття спільноти.
Урок літературного читання за методикою Р4С
Тема . Метью Ліпман «Ліля».
Мета : навчити дітей ставити питання до тексту, вступати в дискусію, мислити критично, творчо,відстоювати власну точку зору; розвивати вміння працювати в групі, з усіма в колективі; виховувати вміння слухати, поважати співрозмовника, почуття спільноти.
Тип і структура уроку критичного мислення.
Обладнання : текст «Ліля», ватман, маркер,стікери.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів.
Вправа «Мікрофон» - робота в парах. Провести діалог «Придумай імя до імені напарника по парті».
ІІ. Усвідомлення змісту уроку.
IV. Робота з текстом Метью Ліпмана «Ліля».
1.Зачитування тексту ланцюжком.
2.Коротка довідка про автора.
Метью Ліпман- американський філософ,який заснував освітній рух Р4С у 1972 році. Результатом його багаторічної праці стала навчальна програма «Філософія для дітей» за якою ми вчимося працювати.Ліпман написав цікаві філософські оповідання для дітей,одне з яких ми сьогодні прочитаємо.
3.Формування груп дітей(2).
4.Діти обдумують і формулюють запитання по тексту у групах (10 хв). Обговоривши , записують на стікерах.
5.Учні озвучують запитання і прикріплюють на дошку.
6.Голосування учнів за найсильніше, найкраще запитання.
7.Обговорення з учнем чиє запитання виявилось найсильнішим,чому він поставив це запитання.
8.Обговорення теми «Причини страхів дівчинки»(сім’я,дитсадок,сором).
9.Які запитання ви хотіли б поставити автору твору?(стратегія «Запитання до автора»)
Запитання,які поставили діти.
1.Чи знав автор таку дівчинку?
2.Чому він написав таке оповідання?
3.Це справжня історія?
ІІI. Рефлексія уроку.